miercuri, aprilie 24, 2013

Les Essences d'Amelie

Iata ca deja au trecut doi ani (si cateva luni) de cand mi-am schimbat atitudinea fata de parfumuri. Sigur, a avut loc un incident si cred ca am avut o intoxicatie. Dupa momentul acesta, m-am speriat putin si cred ca am devenit mai carcotasa, o buna perioada le-am ocolit.
Ultima descoperire i se datoareaza in totalitate Dianei Roman de la Les Essences d'Amelie, careia i-am pus, manata de curiozitate, cateva intrebari pe care le veti putea citi mai jos. Sunt patru ani de cand nu am mai luat interviuri si cu aceasta ocazie vreau sa inaugurez o noua rubrica pe blogul meu.
Primele parfumuri create de Diana Roman au fost Inception, Nightwish - parfumuri lichide, Amelie - parfum solid. Au urmat alte doua parfumurile solide- Jasmine, Grace iar apoi parfumul lichid Petite Anais care a fost facut la comanda pentru o prietena draga ca mai apoi sa ramana in oferta permanent. Le-am incercat pe toate (vreme de mai bine de o luna) si m-am bucurat sa descopar o lume noua, plina de promisiuni si mistere, cu ingrediente atent selectionate. Cu adevarat va spun, este o alta lume, cu un aer vintage si delicat, cu note care nu se grabesc sa explodeze, ci au rabdare cu tine, cu mintea ta, cu obiceiurile tale...

1. Care crezi ca sunt cele mai mari neadevaruri din domeniul parfumeriei?
Din pacate, sunt o multime, toate la fel de gogonate. Dar pana la urma, marketingul e o mare minciuna in general, indiferent de domeniu :) In primul rand, constructia pretului unui parfum care arata asa: 
Prima si cea mai greu de digerat concluzie: ambalajul costa de aproape 3 ori mai mult decat parfumul in sine. A doua concluzie: cheltuielile cu publicitatea reprezinta 50% din costul de productie. Aici sunt banii dumneavoastra. A doua minciuna, o reprezinta ingredientele. Ni se spune ca parfumul X miroase a iasomie, trandafir, neroli, portocala, tuberoza, etc. Doar nu va imaginati ca intr-un parfum de 50 euro care contine 15% baza parfumanta (adica 4-5 ml) are in compozitie iasomie veritabila sau alte odorante pretioase cand 5 ml de iasomie costa 30 euro? De unde ar mai veni profitul de sute de milioane de dolari anual al industriei? O alta confuzie se face atunci cand se lanseaza parfumuri cu numele unor vedete. Christina Aguillera si David Beckam nu au stat cu nasul in materii aromatice sa creeze parfumuri asa cum, spre marea mea surprindere, isi imagineaza multe persoane...

2 Care este diferenta dintre un parfum clasic si unul realizat de tine?
Aceasta consta in modul de fabricare precum si in ingredientele din compozitie. 
Parfumurile Les Essences d'Amelie sunt produse, imbuteliate, etichetate si ambalate manual (spre deosebire de cele clasice) si asa vor ramane. 

Contin doar alcool din cereale/ceara de soia/ulei de jojoba (depinde de categoria de parfum) ape florale si odorante 100% naturale obtinute din flori, frunze, rasini, scoarte, etc, spre deosebire de parfumurile conventionale care contin alcool denaturat cu ftalati, parabeni, nitrati de mosc, agenti de fixare chimici, coloranti, stabilizatori, solventi - adica multe substante chimice responsabile cu alergii, probleme de respiratie si multe alte probleme de sanatate daca sunt asimilate de organism pe termen lung. 
O alta diferenta remarcabila este „sillage”-ul. Parfumurile naturale au o aroma suava, discreta care nu-i deranjeaza pe cei din jur comparativ cu cele clasice al caror miros acapareaza o incapere. Totodata, parfumurile naturale nu au un caracter „liniar”. Cu cat numarul ingredientelor folosite este mai mare, cu atat parfumul devine mai „imprevizibil”. Esentele interactioneaza cu chimia pielii purtatorului si elibereaza arome diferite de la persoana la persoana transformand persoana care-l poarta intr-un purtator "unic". Este important sa fiti deschisi spre aromele naturale pentru ca nu seamana cu nimic din ce v-a obisnuit parfumeria conventionala.

3 Cum ia nastere un parfum?
Nasterea unui parfum poate porni de la un vis, un gand, o sugestie, o melodie, un ulei esential, o poveste...Sunt multe variabile pe care le iau in calcul. Aleg ingredientele pe care doresc sa le folosesc iar apoi incep experimentele care pot dura cateva luni -sau poate chiar mai mult. Se porneste de la creearea acordurilor de baza, mijloc si varf, apoi combinatia acestora in proportii frumos mirositoare :) Les Essences d'Amelie este o manufactura si nu o corporatie care sa isi permita milioane de dolari in studii de piata. Dar sunt putini oamenii care nu iubesc mirosurile fresh, de citrice, florale sau fructate. Dorinta mea este ca parfumurile Les Essences d'Amelie sa  incalzeasca suflete, sa lumineze minti si sa dezvolte imaginatii dincolo de marea de chimicale care ne inconjoara, dorinta care este mai presus de vanzari fabuloase. Niciodata n-am sa pot concura cu marii producatori de parfumuri mass-market si nici nu-mi doresc s-o fac. Imi salta sufletul de bucurie cand primesc marturii frumoase de la clientii mei care sunt aproape de mine si ma sustin in tot ce fac. Am deja clienti care comanda constant si spun ca nu se mai pot intoarce la parfumurile clasice sau imi marturisesc Les Essences sunt primele parfumuri pe care le folosesc fara sa se simta sufocati sau fara sa faca alergii respiratorii. Urmatoarea lansare sper sa fie undeva prin iulie, daca totul merge bine. Pregatim un parfum de vara, fresh, revigorant.

4. Cat crezi ca este arta si cat crezi ca este business in cazul tau?
Este o intrebare la care mi-e greu sa raspund. Si cred ca nici macar nu stiu care e raspunsul. Am inceput timid, in martie 2011. Nu stiam sa fac altceva nimic in domeniul acesta in afara de parfumuri (ma rog, la nivelul la care eram atunci). Toata povestea strict legata de business a fost ca un lant care atarna greu, ma obosea formidabil. Eu voiam sa citesc si sa experimentez, nu sa-mi fac griji de transporturile de sticle, de uleiuri esentiale si alte minuni. Din cauza problemelor cu furnizorii am vrut sa renunt de cateva ori. In Romania nu mai facea nimeni ce voiam eu sa fac, nu aveam ajutor de niciunde, a trebuit sa ma descurc singura. Bani prea multi de investit nu aveam de unde, tocmai terminasem cu studiile si lucram ca economist intr-o corporatie. Dar am perseverat si am ajuns aici. Ce pot sa-ti spun este ca pana acum nu am castigat nimic din business-ul asta, continui sa investesc si sa aduc plus-valoare. Pana cand, nu stiu. Probabil depinde de calitatile mele antreprenoriale. Cea mai mare greseala a fost ca n-am avut incredere in instinctele mele si am ascultat pareri "avizate", pareri care ulterior s-au dovedit a fi gresite. Iar aceste greseli m-au costat destul de mult Nimeni nu simte "suflul" afacerii mele mai bine decat mine si nimeni nu are vreun interes mai mare decat mine ca lucrurile sa functioneze. Dar lectia e invatata :)
5 Cum crezi ca trebuie ales parfumul?
Atunci cand o femeie isi alege parfumul, trebuie sa-si puna mai multe intrebari: ce mirosuri prefera? (citrice, florale, gourmande, dulci, ierboase, etc); isi doreste un parfum cu care sa iasa in evidenta sau un parfum timid, cu un miros discret? va folosi parfumul ca arma de seductie? Pe langa asta, exista cateva reguli de parfumare foarte importante:
-nu va parfumati inainte de a testa un parfum nou;
-testati parfumul in prima parte a zilei cand simtul mirosului este cel mai ascutit;
-daca va aflati intr-un magazin, testati parfumurile pe cartoane si pulverizati-le pe piele doar cele care va atrag atentia in mod special;
-NU frecati parfumul pe piele, lasati-l sa-si emane aroma pe parcurs in mod natural-asteptati cel putin o ora pentru a-l judeca, iesiti din parfumerie si reveniti ulterior;
-nu alegeti un parfum cand sunteti bolnavi sau intr-o dispozitie proasta;
 Ca si parfum de zi recomand variantele solide, sunt mai usor de folosit si usor de purtat in geanta. Au mirosuri discrete, si evolueaza frumos pe piele. Parfumurile lichide le recomand la ceas de seara, sunt mai sofisticate si au un sillage mai ridicat.

Daca aveti intrebari/sugestii pentru creatoarea Les Essences d'Amelie, va rog mult nu ezitati sa intrati la comentarii, sunt sigura ca le va citi si va va raspunde pe indelete.

14 comentarii:

Shaanon Laura spunea...

Foarte interesant. Mi-ar placea sa citesc un astfel de interviu si despre creme, demachiante etc.

Libelula spunea...

Adela, presupun ca ai incercat si tu parfumurile Les Essences d'Amelie. Ce impresie ti-au lasat? Eu mi-am comandat cateva mostre si nu am putut sa ma obisnuiesc sub nici o forma cu mirosurile lor. Mai toate imi aduc aminte vag de o profesoara demodata si de rujul verde ce devenea roz pe buze de pe vremuri. Sotul meu mi-a spus ca "zici ca l-a muscat cineva de nas si nu-i mai da drumul" :). Le-am pus bine in sertar si urmeaza sa mai fac o incercare in curand. Totusi, din toate mostrele, Petit Anais a fost cat de cat pe gustul meu si cred ca acesta va fi norocosul caruia ii voi mai acorda o sansa.

Libelula spunea...

Trebuie sa mai spun totusi ca o respect enorm pe creatoarea lor pentru curaj si creativitate. Cu atat mai mult acum, dupa ce am citit interviul de pe blogul tau, Adela. Mai sunt destul de multi mici intreprinzatori de cosmetice handmade romani foarte interesanti pe web. Recomand sincer Reverto si Lois Atelier, doar pe ei i-am incercat si am fost foarte incantata.

adela sirghie spunea...

Trebuie sa ai rabdare, sa uiti putin de mirosurile comerciale cu care ai fost obisnuita. Eu le-am tolerat foarte bine. Mi-au placut(mi s-au potrivit) Nightwish si Petit Anais.

Corina spunea...

Pana la urma suntem mintiti pe fata cu tot, incepand cu mancarea terminand cu parfumurile. Sunt curioasa cum ar arata o paralela intre cosmeticele mass-market si dermatocosmetice. Daca chiar sunt atat de bune, daca chiar isi merita banii dermatocosmeticele.

Flori spunea...

Eu nu am de comentat decat la "Ni se spune ca parfumul X miroase a iasomie, trandafir, neroli, portocala, tuberoza, etc." - exista fabrici care chiar asta fac, extrag aromele si parfumurile din plante pentru diversi creatori de cosmetice. Nu sunt toate doar "plaiurile chimiei"

adela sirghie spunea...

Sunt subiecte extrem de controversate. Cu adevarat afli din secrete in momentul in care esti implicat in proces.

Corina spunea...

Mi se pare mie sau ai marit scrisul? La pranz parca nu era asa.
Legat de arome, cred ca cele care intr-adevar au extract dintr-o anumita floare, planta etc. sunt mult mai scumpe decat cele care sunt fabricate chimic si sunt multe persoane care spun ca nu dau o suma mare pe un parfum si atunci parfumeriile se reprofileaza si fac produse mai ieftine dar cu ingrediente mai putin calitative si astfel rezulta un cerc vicios.

adela sirghie spunea...

Da, am avut probleme cu caracterele...nu stiu de ce nu se salvau, sper ca nu este deranjant;(

adela sirghie spunea...

Da, in general vorbind, politica e de a scadea costurile ingredientelor. Sa recreezi toate miresmele in laborator este mult, mult mai ieftin.

Corina spunea...

Nu, este mult mai bine, mai luminos si mai usor de citit. Daca ar scadea si costurile ambalajelor clar sticlutele de parfum nu ar mai fi atat de atragatoare si ar avea un aspect ieftin si iar nu ar fi pe placul unora..Eu cred , din cate am auzit de fapt, ca produsele Alverde care se spune ca ar fi naturale, organice bio si alte denumiri foarte utilizate in ziua de azi sunt produse bune in ambalaje ieftine. Spuneai si tu ca apa de trandafiri este foarte buna, dar ambalajul lasa de dorit, cam asa cred ca ar trebui sa fie, sa platim ingredientele in sine si nu reclama sau ambalajul.

adela sirghie spunea...

Da, desenul cu parfumul este foarte elocvent...

adela sirghie spunea...

@Flori: am vorbit in urma cu sapte-opt ani cu fiica lui Annick Goutal(care venise in Bucuresti) si i-am luat un interviu. Si ea se plangea inca de atunci, de faptul ca nume mari in parfumerie apeleaza treptat la inlocuirea ingredientelor naturale cu unele mult mai ieftine, create in laborator. Spunea ca devine din ce in ce mai greu sa tina stacheta ridicata.
Nu vreau sa spun ca toate firmele fac asa, dar cred ca trebuie sa fii in sistem(parte din) ca sa poti vedea ce amploare ia fenomenul.

Hapi spunea...

Dar cand ne invaluie aroma minunata cateva ore, nu prea ne mai pasa de strategiile de marketing, nu-i asa? :)
Efectul nu e Placebo. Exista, ne da aripi, ne rasfata