miercuri, august 3

Dezamagiri cosmetice: Elie Saab: Le Pafum


Le parfum-Elie Saab(versiunea EDP) a fost lansat la finalul lunii trecute, iulie 2011 si am avut ocazia sa il testez de cateva ori pana acum, pentru ca toate parfumeriile de lux din Spania te imbie cu mostre si se ofera sa te invaluie cu noua creatie semnata de Francis Kurkdjian. De fapt acesta este motivul pentru care am incercat de mai multe ori acest parfum, pentru ca era semnat de Francis Kurkdjian-unul dintre cele mai mari nume, poate chiar cel mai mare, din parfumeria actuala.
Prima oara cand am incercat parfumul, mi s-a parut dulceag si oarecum acceptabil in sensul superficial, demn de o Barbie. Aceasta a fost prima impresie cand am adulmecat incheietura mainii: ca am ajuns in lumea roz, cu casa roz si cu cada de baie roz si cu oglinda roz impodobita generos cu cristale Swarovski a lui Barbie.  Chiar si acum cand ma gandesc la acest parfum, tot asa l-as descrie: este perfect pentru Bianca Dragusanu. A doua oara cand l-am incercat mi s-a parut comun si dulce. De nouveaux riche care s-a plictisit de prea mult Versace si LV si acum parca ar vrea ceva cu nume mai fancy. Cum ar fi un parfum cu rezonanta putin mai intelectuala, Elie Saab+Francis Kurdjian. A treia oara mi s-a parut un parfum intoxicant, industrial. Inceputul este puternic, acaparator, insinuant, de portocala dulce, africana, iasomie si miere, dar toate acestea vin fara nuantele de stil la care m-as fi asteptat din partea unui asemenea parfum. Notele finale precum trandafirul si  lemnul de cedru au disparut de pe pielea mea foarte repede, fiind mai degraba suave in raport cu un patchouli ceva mai pertinent. De fapt cred ca aceasta este dezamgirea mea referitoare la Le Parfum Elie Saab: ca nu are un stil, ca au cazut si ei in tentatia extinderii de gama si ca au inceput sa creeze pe banda rulanta parfumuri dulcege cu succes facil si rapid la un pubilic devorator de reclame si avid de noutate, pierdut intre trend-uri, colectii si precolectii nesfarsite, si nu neaparat de calitate. Prin urmare, cred ca acest parfum dulce si plat va avea un succes destul de mare, dar mie nu imi place deloc. Ma gandesc la el ca la un copil al crizei, nascut nu din dorinta, ci din interesul de a ocupa un loc cat mai mare in piata de gen, ca sa nu simti atat de acut cum iti fuge pamantul de sub picioare. Strategia nu e nici rea, nu e nici noua, dar parfumul mi se pare dezamagitor. Cred ca in ultima vreme am privit multe lansari cu aceasta suspiciune si pe buna dreptate, deoarece au la baza formule comerciale. Flower Bomb este singurul pe care il consider reusit (pana in acest moment, desigur) din aceasta galerie pompoasa de designeri straluciti care isi incearca norocul si in parfumerie. Eu m-am simtit pacalita, avand in vedere ultimele lansari, printre care si Jimmy Choo, o alta mare dezamagire, despre care am scris AICI

Later edit: rochiile haute couture semnate Elie Saab sunt o cu totul si cu totul alta poveste...



8 comentarii:

Mimoza spunea...

mi-a placut foarte mult cum ai incheiat postul! :)

adela sirghie spunea...

Si eu ma intreb:oare nu mai imi plac parfumurile, sau am ajuns mult prea pretentioasa?

world of leea spunea...

imi plac foarte tare textele tale! sunt firesti, adevarate, culte, mature si asumate...

Annamaria spunea...

Din punctul meu de vedere, foarte multe nume grele din industria parfumului au lansat produse usor superficiale...probabil din tendinta de a face fata cererii mari de colectii noi.

One thing is for sure, I'm gonna stick to my Un Jardin sur le Toit....and maybe to Guilty ;)

stilistele spunea...

nu l-am incercat, insa Flower Bomb mi se pare un succes! este ceva nou, fara indoiala, nu il confuzi usor cu alte parfumuri.
Foarte frumos review-ul!

Natural spunea...

Imi place ca atunci cand nu-ti place ceva, le spui fara ocolisuri.

Am spus si eu in Blog and roll. Spor!

Rodica spunea...

Nu sunt o cunoscatoare. Cand am mirosit parfumul (fara sa ii cunosc creatiile vestimentare), m-a atras senzatia de mister, adancime, oriental. Mi-a placut. Am cautat sa vad cine este, am vazut creatiile lui si am ramas ...fara cuvinte!

Rodica

Claudia spunea...

fiecare este indreptatit la propria opinie. Eu ador acest parfum! M-a facut sa "miros cu alti ochi" toate celelalte parfumuri pe care le mai am. Si nu stiu ce fel de piele ai tu, conteaza si asta, la mine persista si a doua zi. Mamei mele i-a placut, i l-am cumparat si ei, si colegelor de la serviciu. Asa ca revin la ce am spus initial, gusturile nu se discuta...