luni, noiembrie 10

THE BODY SHOP:WILD ARGAN OIL

Sub semnul lui noiembrie mi s-a parut ca ar fi cel mai potrivit sa ma reimprietenesc eu cu uleiul de argan. Pentru inima, pentru spirit si pentru corp, mi-am zis si am trecut, plina de amintiri, pragul The Body Shop, care nu testeaza pe animale. De fapt nu a testat niciodata pe animale, e bine de stiut acest lucru, poate ca l-ati mai citit, caz in care doar va readuc aminte. Si va readuc aminte si ca AICI am scris si un articol amanuntit despre hammam si placerile imbaiatului. Baia, hamamul, senzatia de foarte curat si de trup purificat, un ceai de mere si ananas, un halat pufos in care sa stau cocolosita…pentru mine acestea sunt lucruri pe care trebuie sa le am mereu la indemana, caci imi asigura instantaneu o stare de bine, trecerea intr-un registru mai bland, poate nostalgic deseori, dar plin de impacare cu sine.


In urma cu aproape 20 de ani am aflat despre uleiul de argan, caci am taiat Marocul in doua, plecand de la Marrakesh la Ouarzazate (Poarta Desertului), prin Muntii Atlas, strabatand sate si targuri si cetati berbere, ca sa pot bea un ceai pierduta undeva in Sahara, printre dunele de nisip, infasurata in voaluri. Frumoase amintiri, doresc sa strabat din nou Marocul, sa vad daca gustul ceaiului in Sahara este la fel. Intr-o buna zi, intr-o buna zi, ma imaginez din nou acolo.
Da, atunci am aflat despre aurul Marocului, cum mai este cunoscut arganul.
Nucile de argan sunt culese manual, decojite cu mare grija, caci sunt socotite ca fiind la fel de pretioase precum aurul, apoi presate la rece pentru a obtine acest ulei cu un grad inalt de puritate.

Gama WILD ARGAN OIL de la The Body Shop, bazata pe uleiul organic de argan din inima Muntilor Atlas, Maroc,  numara  nu mai putin de noua produse spectaculoase:

-spumant de baie
-gel de dus
-scrub
-unt de corp
-ulei solid
-ulei lichid
-lotiune de corp
-balsam de buze
-sapun entru masaj

Pentru micul hammam din baia mea, am socotit ca patru produse sunt necesare: o lufa pentru exfoliere, untul de corp (cel mai bun folosit de mine vreodata), uleiul solid si uleiul lichid.
Preferatul este uleiul solid (50 g), ambalat intr-o cutiuta usoara, mica, deoarece poate fi transportat cu mare usurinta, fie atunci cand pleci in calatorii, fie atunci cand vrei sa il ai in geanta, la indemana.


Wild Argan Oil Miracle Solid Oil are o textura bogata si densa, foarte hidratanta, care imblanzeste chiar si cele mai aspre portiuni (genunchi, coate, calcaie, cuticule, omoplati) Eu il folosesc zilnic pentru varfurile parului.
As vrea sa incerc macar o data sa il aplic si prin masaj, pe scalp, inainte de a spala parul, am citit ca poate fi utilizat si in acest mod, dar am amanat deocamdata, caci am mereu impresia ca scalpul meu este oricum prea incarcat de sebum. Probabil ca la un moment dat imi voi face tratamentul complet. Insa pentu firele rebele care raman dupa ce folosesc uscatorul de par, uleiul este minunat, caci confera luciu, netezire si un parfum discret. Poate fi folosit si pentru a netezi si fixa sprancenele, trebuie aplicat pe arcade, intr-o cantitate foarte mica.
Uleiul solid se topeste usor si placut in palma, se incalzeste si poti efectua astfel un masaj de relaxare: maini, gat, incheieturi. unghii, cuticule, chiar si zonele sensibilizate dupa epilare. L-am mai folosit pentru pometi-zona aceasta e din ce in ce mai ciudata si uscata in cazul meu, pentru hidratarea buzelor si cred ca va fi eficient 100% cand nasul va suferi din cauza temperaturilor scazute si a racelilor de sezon. Dupa cum vedeti, il am mereu la indemana.

Pentru intregul corp folosesc WILD ARGAN BODY BUTTER (200ml), care are o textura foarte hidratanta, de durata (vorbim, desigur de argan si de tehnologia de fabricare a unturilor de corp de la TBS pe care nu cred ca a intrecut-o cineva pana in acest moment). Ca sa intre mai usor in pile, il aplic imediat dupa dus, cand pielea este putin umeda. Trebuie masat bine, pana la absortie.


Daca sunt mai lenesa, varianta ulei lichid-THE RADIANT OIL FOR CORPS &HAIR (125ml, recipient cu pompita) este a fel de eficienta. Uleiul lichid poate fi folosit si pentru parul proaspat spalat,
inca umed, evitand radacinile. Lasa pielea placuta, dulce la pipait, satinata, parfumata si stralucitoare, hidratanta. Nu lasa urme uleioase.


4 comentarii:

lotusull spunea...

Ai un fel frumos de a insira cuvintele, parca ai tese pe-o iie. E o tesatura simpla, vie si mai ales vizuala - cuvintele se transforma usor in imagini nu statice, ci mobile, impregnate cu arome, emotii, amintiri, flashuri, bucati muzicale, etc.
Stii ce-am retinut eu din toata postarea ta ?
Hai sa-ti spun :)
Ca odata, demult, ai taiat Marocul in doua, ai strabatut sate, taguri si cetati berbere si ai baut un ceai, undeva printre dunele de nisip. Nucile de argan s-au legat de imaginea suficient cat sa ma faca curioasa despre produsele de care ai vorbit :)

adela sirghie spunea...

Iar ceaiul a fost pregatit de un berber care canta si bolborosea si l-am impartit cu un baiat pe care il iubeam acum 20 de ani:)
De atunci sunt convinsa ca numai asa se bea un ceai in Sahara.

iulia. spunea...

O sa incerc produsele numai pentru sanzatia aia de cald si relaxare pe care mi-ai indus-o cu povestea marocana.

Lory's Blog spunea...

Uleiul de argan este intr-adevar aur!
Ce frumos ca ai fost in Maroc, prin Sahara, cu hijab, la un ceai! :)