sâmbătă, noiembrie 29

Uichendicale si alte indragostiri…azi, Nina Vrajitoarea


"STIU DE PE-ACUM CEASUL ACELA IN CARE VOI SCOTOCI DUPA TINE, PRIN ZECE SERTARE, CA SA-I POT SPUNE CUIVA CAT DE MULT AM IUBIT IN TINERETILE MELE..."- NINA CASSIAN


PROIECT DE INTELEPCIUNE

Stiu de pe-acum ceasul acela in care voi scotoci dupa tine, prin zece sertare, ca sa-i pot spune cuiva cat de mult am iubit in tineretile mele. Multe scrisori voi avea, si fotografii, teancuri de mimici, gesturi strivite de vii, si, printre ele, mainile mele fosni-vor searbad ca frunzele vechi. Dar am sa spun, am sa spun cum zambeai langa mine buzelor mele de-atunci, dulci si veline, si cum stiai ca vom fi impreuna mereu, vesnic (sau pana la moarte). Si am sa spun ca aveai cate-un profil, care-si pierdea in lumina hotarul fragil, ochii pestriti ca doua gize imense, prinse in ploaia de-april. O sa ma laude-acela, fara-ndoiala. « Da, ai trait o frumoasa iubire de gala ... » Eu voi inchide sertarele. Stiu de pe-acum ceasul in care ... Din volumul « Sa ne facem daruri », 1963

Niciun comentariu: