miercuri, martie 31

Incotro merge piata de beauty din Romania?


Nu am facut niciun studiu aprofundat. Nu am platit nicio firma sa ceara pareri, sa puna intrebari, sa bifeze casute pe hartie. Dupa aproape un an de beautynews, dupa mii de comentarii primite si moderate, am ajuns la cateva concluzii despre piata de beauty din Romania. Tot ceea ce veti citi mai jos se bazeaza pe concluziile mele, in urma comentariilor primite de la cititoarele mele.
1. Multe fete sunt dezamagite de calitatea serviciilor marilor magazine de beauty de la noi din tara. Nemultumirile tin de neimplicarea vanzatoarelor sau a beauty assistant-elor, care trateaza clientele "de sus", nu ofera consultanta(sau ofera prea multa, se tin dupa tine pana te irita), nu ofera esantioane, au diverse intelegeri cu cei care aduc fake-uri.
2. Mereu exista suspiciunea ca platesti mai mult in Romania pentru un produs de lux decat platesti pentru unul luat din afara.
3. De multe ori, un produs achizitionat din strainatate este mai bun decat unul luat din Romania, desi il cumperi din locuri oficiale, nu de la vanzatori ambulanti care vin cu sacosa in biroul tau.
4. Orice fata care pleaca in concediu incearca sa amane cumparaturile de beauty pentru acea perioada(in aceasta categorie intru si eu)
5. Site-urile gen strawberry.net devin din ce in ce mai populare si la noi in tara, in ciuda fricii de comanda online.
6. Daca totusi ramai in pana de ceva si vrei de pe o zi pe alta, mai bine cumperi un produs romanesc.
7. Acestea sunt principalele concluzii, dar va invit la comentarii daca doriti sa adaugati ceva, din experienta sau din auzite
DON'T USE WITHOUT MENTIONING THE SOURCE

20 de comentarii:

Andree spunea...

Eu subscriu la cele spuse de tine,si imi permit sa dau si un sfat ( e o chestie pe care am mai spus-o si in alte locuri ):la cumparaturile online nu uitati sa cereti factura si certificat de conformitate ptr produsul respectiv,deoarece pe langa faptul ca se vand fake-uri,de multe ori ele sunt si expirate,iar multe dintre asa-zisele magazine online nu au nici o baza legala.

Camelcutza spunea...

Nu cred ca exista suspiciuni ca la noi platesti mai mult, e chiar adevarul. O paleta urban decay la noi e 170 de ron, in afara 36 de dolari. Si chestia cu preturile e valabila cam pt orice produs cosmetic. Sa nu mai vorbim de vanzatoarele de la sephora, care-s bipolare: cand te haituiesc sa te ajute, cand te ignora.

Alexandra G. spunea...

6. Daca totusi ramai in pana de ceva si vrei de pe o zi pe alta, mai bine cumperi un produs romanesc.
Era si timpul ca produsele romanesti ca castige teren.

Black Tulip spunea...

Mda, nu merita sa iei de la noi decat daca e o urgenta pt ca preturile sunt mult mai mari. Cel mai bun exemplu este Idole d'Armani: la Sephora RO o sticluta de 75 de ml costa peste 550 de lei iar pe strawberry- 242, pe fragrancex-69$ si lista poate continua.

adela sirghie spunea...

@Black Tulip: bine ai venit pe beautynews!
Intotdeauna preturile de pe site vor fi mai mici decat cele din magazin. De comparat este, de exemplu Sephora Ro cu Sephora Spania, Italia scl, adica trebuie comparat magazin cu magazin si site cu site. Interesant ar fi sa stim cum sunt site-urile de parfumuri din Romania, comparativ cu site-urile de parfumuri din strainatate(daca s-a incumetat cineva). Xoxo

zuza G spunea...

apropo de vanzatoare, hai sa-ti zic una tare! Am fost la sephora la Plaza zilele trecute si la standul Calvin Klein de la standul pentru barbati erau puse multe pliante care anuntau o oferta: pentru orice parfum Euphoria cumparat, beneficiezi de un cadou surpinsa SI o reducere de 25 lei !
Fratele meu, fan Euphoria, a prins tocmai momentul potrivit sa-si cumpere parfumul. Ajungem la casa, platim, se face reducerea de 25 lei, numai ca ciuciu "cadou surpiza". Cu ceva mai putin tupeu decat mine, fratele meu nu zice nimic. In schimb, eu intreb: pai si cadoul supriza?
Vanzatoarea face ochii mari si replica: pai nu se mai da cadou pentru ca am facut reducerea de 25 lei!
Am luat un pliant de la standul lor si ma intorc la casa: pe pliantul asta scrie "cadou supriza SI reducere" nu "cadou SAU reducere"!
A urmat o replica care (scuzati cacofonia) m-a lasat masca: de fapt au vrut sa scrie "SAU" dar au facut economie de cuvinte!
Daca nu m-ar fi scos din pepeni si n-as fi simtit ca ma trateaza ca pe o retardata, probabil ca as fi ras in hohote.
Auzi tu explicatie!
Si, dupa aceasta perla memorabila, continua: oricum, cadoul este pentru parfumul de dama, nu cel barbatesc!
I-am zis: Domnisoara, pliantele toate sunt imprastiate la standul CK pentru barbati. Nici urma de aceasta oferta la sectorul pentru dame!
Se mai adunasera ciorchine inca 3 pupeze din magazin, cu priviri la fel de tampe care incurajau aberatiile colegei lor: da da, are dreptate! se da cadou sau reducere!
Le-am tras o privire care vroia sa sugereze "sunteti praf si nu va iese vrajeala cu mine! si am plecat pentru ca frate-miu deja iesise din magazin (e mai rusinos din fire) si era tarziu!
Vi se pare normala asemenea nesimtire?

Black Tulip spunea...

Mersi! :)
Da, e normal sa fie o diferenta intre preturile unui magazin online si cele ale unuia din Mall, dar nu inteleg de ce produsul din Mall e mai scump cu mai mult de 100%. Se plateste cumva bilet de avion pentru fiecare parfum?

Ema, Brasov spunea...

Atitudinea de "tuta" caracterizeaza, din pacate, multe vanzatoare de la aceste magazine de cosmetice. Patronii/administratorii acestor firme fac un compromis nerentabil: salarii mici/fete nepregatite.
Cat despre Sephora, cititi putin aici: http://www.cosmeticsdatabase.com/browse.php?comp_id=2106&&showmore=products&atatime=50
Veti gasi un top cu produsele Sephora ce contin substante nocive si care sunt mai "blande".
Va pup.
Ema, Brasov

Gaby spunea...

Adela, acesta mi se pare unul dintre cele mai bune articole scrise de tine, probabil a rezonat mai mult pe creierul meu şi pentru că-mi sună atât de familiar ceea ce ai spus. :)

flips spunea...

perfect de acord, adela. eu chiar imi calculez ce si cum am nevoie, ca sa coincida cu plecarile in strainatate sau cu venirile prietenilor de acolo spre casa. si da, daca ramin in pana de vreun produs, prefer sa cumpar unul romanesc. asa, am descoperit unele foarte bune, pe care, probabil, in alte circumstante, le-as fi ignorat in continuare. in plus, am ajuns acelasi lucru si in ceea ce priveste hainele si incaltarile. ultima data am fost in germania in decembrie, peste 3 saptamini merg din nou - numai bine pentru achizitionarea de sandale, costum de baie, genti de vara... intre timp, am ajuns sa-mi conving si prietenul sa faca acelasi lucru in materie de haine. :)

Katyna spunea...

Sunt perfect de acord cu cele scrise de tine, nu stiu ce as putea sa mai adaug. Si eu incerc sa ma sincronizez cu plecarile cunoscutilor, chiar si daca e vorba de vecini sau persoane pe care de abia le cunosc, pentru a le ruga sa imi cumpere cosmetice din duty-free. Asta se intampla de cand am beneficiat de o reducere de 110 ron la o crema de la Estee Lauder (fara sa imi fi propus asta, de aia m-a si uimit placut treaba cu achizitionatul de "afara"), luata dintr-un duty free dintr-un aeroport. Am citit si comentariile de aici si m-a amuzat cel al Zuzei G. Se pare ca eu am avut noroc atunci cand la Sephora,in cadrul unei promotii, in locul unei posetute de cosmetice cadou,mi s-a oferit o geanta de plastic de plaja, cu mentiunea ca "Flori de pe tura de dimineata a luat-o pe ultima"

adela sirghie spunea...

@Katyna: bine ai venit pe beautynews!

adela sirghie spunea...

@Flips: eu tin minte ca ai mai scris pe beautynews, insa daca ma insel cumva, iti urez un calduros bine ai venit!

Unknown spunea...

Buna. Am descoperit si eu de curand blogul tau si-l tot urmaresc.Ai dreptate in tot ce ai spus. Cat despre magazinele de la noi am o intrebare. Pe unele cosmetice(de exemplu mi-am luat ieri un fdt max factor) scrie la termenul de valabilitate "12 luni de la deschidere"...totusi in magazin chiar nedeschis fiind nu expira niciodata???

flips spunea...

adela, multumesc de intimpinare, dar.. sa stii ca ai memorie buna. am mai fost pe aici. n-am tot timpul chef sa scriu, dar te citesc frecvent. opiniile tale sint pertinente si-mi place mult ca nu vrei sa pari savanta. :)

adela sirghie spunea...

@Ioana: Bine ai venit pe beautynews!
Orice mascara trebuie sa aiba si un termen de valabilitate, de ex.martie 2013. Deci tu(ipotetic vorbind), trebuie sa il deschizi pana in martie 2012. Trebuie sa urmaresti termenul de valabilitate. E la fel ca la produsele alimentare.
Pot sa te intreb cum ai ajuns pe blogul meu? Sunt curioasa...

adela sirghie spunea...

@Flips: Ah savantele astea! Cunosc atatea...

Unknown spunea...

hmm..de ceva timp tenul meu (perfect cu ajutorul contraceptivelor ani de zile si privat de ele de cateva luni)a luat-o razna rau si m-am intors la nefericita varsta de17 ani. Si cum imi place cand intru in sephora de exemplu stiu ce vreau din cauza vanzatoarelor prea sau deloc amabile...am inceput sa caut pe net cosmetice si nu numai pentru neul meu ten mixt spre gras...si asa am ajuns aici, si mi-a folosit:):)
Revenind la problema mea...chiar nu scrie nici o data de expirare doarr "12 luni de la data deschiderii"...sper sa nu fie expirat..m-am dat azi si nu am murit:)...o sa fiu mai atenta pe viitor

Anonim spunea...

adela,ce stii despre site-ul strawberry? produsele lor sunt originale?

adela sirghie spunea...

Da, sunt originale si au si preturi ok. Stiu foarte multe fete care cumpara de la ei.