luni, martie 17

Impresionant :Atipic Beauty 2014

Ma gandesc deja de cateva zile sa scriu despre Gala Atipic Beauty, caci m-a impresionat campania din primul moment in care am auzit despre ea, via Vlad Parvulescu.

Ce este de fapt?

Atipic Beauty este o campanie conceputa ca o serie de evenimente- fashion, cu scopul declarat de a aduce in atentia publicului frumusetea naturala. Pe podium au defilat 12 modele in scaun rulant. Fiecare model a fost insotit de o persoana publica autohtona, iar 12 designeri romani s-au ocupat  de vestimentatiile fetelor care si-au facut aparitia pe catwalk.

Atipic Beauty este un eveniment unic in lume ca format si este inregistrat ca brand, deși actiuini similare exista si in alte tari, evenimentele destinate persoanelor cu dizabilitati au structura unui concurs de miss.

Dupa cele doua editii desfasurate (prima in 11 iulie la Rin Grand Hotel si a doua in 30 octombrie la Hotel Opera Plaza din Cluj) “Atipic Beauty” a revolutionat in Romania termenul “persoane cu dizabilitati”.

Show-ul prezentat de Cosmina Pasarin pentru a treia oara, a atras atenția opiniei publice asupra felului in care persoanele cu dizabilitati sunt privite de catre societate, reusind intr-un an de la lansare sa schimbe mentalitati. 


Campania a fost  sustinuta de 12 designeri.

Doua elemente inedite cuprind a treia editie “Atipic Beauty”. Primul il reprezinta campania “O rochie speciala pentru o frumusete adevarata”. Designerii care s-au implicat in campanile sunt: Otilia Brailoiu, Simona Semen, R’Ias Couture, Rhea Costa, Bien Savy, Fe[Male], Laura Lazar, Agnes Toma, Gabriela Atanasov, Sandra Galan, Norina Stoica si Rozalia Bot. 

Persoane publice care s-au implicat in proiectul Atipic Beauty si campania "O rochie speciala pentru o frumusete adevarata" sunt: Giulia, Antonia, Bianca Ionita, Maria Radu, Raluca Lazarut, Ioana Blaj, Crina Semciuc, Aylin, Elena Voineag, Jazzy Jo, Alexandra Ungureanu, Ana Maria Stancu si Alexandra Usurelu.

7 comentarii:

Alice din oglindă spunea...

In legatura cu tema postarii, Atipic Beauty si una din persoanele implicate si anume Bianca Ionita, vreau sa spun si eu ceva, sper sa nu confund persoana! Zilele trecute am vazut la tv, o Bianca Ionita(cred ca e aceeasi persoana) care spunea cu mare acreala cat de urata e Shakira ca mama fiindca are sanii mici! Hai sa fim seriosi! In marimea sanilor consta frumusetea unei femei, bunatatea unei mame, de acolo isi va alapta copilul? In primul rand Shakira e de admirat ca nu si-a pus silicoane, ca e un exemplu...si aceasta Bianca Ionita care sprijina conceptul de Atipic Beauty, o face urata??? E foarte trist. N-o acuz de invidie. Trag doar concluzia ca e rea. Rautate izvorata din prostie. Sa ma iertati daca am vorbit pe langa subiect, in ceea ce ma priveste bunatatea unui on constituie frumusete, nu avanatajele fizice sau dezavantajele...cu care ne nastem sau le dobandim! In alta ordine de idei, daca Bianca Ionita va avea o fetita care atunci cand va creste, va avea sanii mici, ce-o sa-i spuna? Pune-ti, mama, silicoane, ca sa fii sexi? Urat din partea ei!

adela sirghie spunea...

Nu stiu, Adriana, nu am vazut emisiunea...

Si mie imi place mult Shakira, si eu am sanii mici…

Pe mine m-au impresionat profund aceste fete care au defilat in scaunul cu rotile.

Alice din oglindă spunea...

Multumesc din suflet pentru raspuns!

Ioana spunea...

Frumoasa initiativa. Dar oare in cat timp vom reusi sa schimbam mentalitatea oamenilor ? si aici ma includ chiar si pe mine. De cate ori am ocazia sa stau in preajma unor astfel de persoane cu dizabilitati ma cuprinde un sentiment de mila si am tendinta sa ma comport ocrotitor, impaciuitor si mult mai ”soft” decat as face-o in mod obisnuit. As vrea sa ma comport absolut normal si sa uit ca persoana aceea ar avea nevoie de atentie suplimentara din partea mea. Pentru ca probabil nici nu are nevoie (decat in situatii cu adevarat speciale). Eu cred ca asta inseamna schimbare de mentalitate: sa ne comportam la fel cu oamenii indiferent daca sunt in carucior sau pe picioarele lor.

Unknown spunea...

Hey Adriana,
Stiu exact despre ce filmare vorbesti - Starbook de pe Music Channel - ai vazut emisiunea in weekend. Eu m-am ocupat de comunicarea celor intamplate la evenimentul Atipic Beauty si intamplator filmarea despre care tu vorbesti este facuta de Bianca tot cu mine.

Discutia ei despre Shakira era in contextul in care spunea ca militeaza pentru femeile cu forme si in aceeasi discutie era si Beyonce si a punctat ca o prefera pe Beyonce.

Nu a fost cu rautate si pentru ca o cunosc pe Bianca imi permit sa punctez faptul ca niciodata ea nu a militat pentru femeile de plastic :)

adela sirghie spunea...

@Ioana: eu cred ça éducatif te schimba, iar aceasta e la pamant in Romania.
Asta nu inseamna ca nu apreciez eforturile oamenilor din spatele proiectului Atipic Beauty si micii pasi pe care incearca sa ii faca mai mari.

adela sirghie spunea...

@Vlad: daca poti, te rugam raspunde si pe Facebook, si acolo am avut aceeasi intrebare.