marți, ianuarie 21

August Osage County

De savurat: un film desavarsit realizat, despre mizeria domestica, despre acele bube, mucigaiuri si noroi care exista parca, in strafundurile tuturor caselor si pe care le simti viermuind chiar si atunci cand personajele zambesc si cand ai impresia ca gata, momentul cel mai greu a trecut. Apoi realizezi stupefiat ca nu, de fapt momentul cel mai greu abia acum se rostogoleste, prinzand puteri, ca ciulinii Baraganului. Nu stii nici cat de monstruos poate deveni, nici ce viteza ametitoare poate prinde si nici unde se va opri. Daca se va opri vreodata. Mie mi-a adus aminte de "Lungul drum al zilei catre noapte" a lui Eugene O'Neill
Ah si pentru prima oara imi place(tare imi place, de fapt) Julia Roberts: este atat de rea si lupta atat de aprig cu mama ei, la fel de rea (interpretata de Meryl Streep), si reuseste sa fie atat de convingatoare si incrancenata, incat m-a lasat fara cuvinte.

Ah, si sa nu uit, am vazut si laudatul "Lupul de pe Wall Street", pe care nu ma gandesc sa il mentionez decat la categoria "mediocre".

14 comentarii:

Diana spunea...

nici mie nu mi-a placut lupul... l-as incadra in aceeasi categorie ca tine...
jocul actoricesc facut de leo nu aduce nimic nou, parerea mea... doar o extensie mai bine promovata dupa multe alte roluri de factura asemanatoare...

Corina spunea...

Le-ai vazut la cinem?a

adela sirghie spunea...

Nu, le-am vazut acasa pe ambele. am scris numele filmului si am adaugat online cu subtitrare in romana. Apoi am ales.

adela sirghie spunea...

@Diana: dar despre Ossage County nu spui nimic? Daca nu spui nimic, eu cred ca nu l-ai vazut...

miki spunea...

Eu am rezistat aseara la doar o ora din "August:Ossange..." si m-a adus in pragul depresiei. Sunt convinsa ca undeva, in lumea larga, exista familii ca aia din film, insa chiar asa disfunctionala, cu toata spoiala de familie de intelectuali (tatal e scriitor, nu?!), parca n-am vazut.
"Lupul de pe..." nu l-am vazut inca, iar din toate nominalizarile la Oscar vazute pana acum, doar doua filme de animatie mi-au placut (Frozen si Despicable me2)

adela sirghie spunea...

Da, este un film greu, complicat, dificil de urmarit, am omis sa scriu acest lucru.

Corina spunea...

Am revenit. Mi-a placut August Osage County insa e cam greu de digerat parerea mea, am avut un nod in gat dupa ce l-am vazut, acum in schimb pot spune ca as merge si la cinema sa-l vad. Lupul nu l-am vazut, din pacate. In schimb stiu (aproape) toate filmele de animatie, Frozen l-am vazut de 3 ori, iar fiica mea nu pare sa se fi plictisit.

adela sirghie spunea...

Eu ma pregatesc sa vad Nymphomaniac, cred ca il voi urmari cu sufletul la gura,

Laura spunea...

De la inceputul anului am vazut patru filme, dar nici unul din cele enumerate de tine. Ultimul pe care l-am vazut a fost Blue Jasmine. L-ai vazut? :)

adela sirghie spunea...

@Laura: da, l-am vazut si eu. A fost cam simplutz pentru gustul meu, dar merge:)

Laura spunea...

Nici pe mine, l-am vazut in doua parti pentru ca ma plictisea Ginger, insa mi-a placut Jasmine, de fapt Cate ca atitudine.

adela sirghie spunea...

@Laura: da, Cate e admirabila intotdeauna (si dintotdeauna)

In perioada sarbatorilor am revazut tot Dekalog-ul lui Krzysztof Kieslowski- ma gandeam sa scriu si pe blog despre el.

Diana spunea...

nu, nu l-am vazut deocamdata, sper sa il vad perioada urmatoare!

Laura spunea...

Nu am auzit de el. Oricum, eu pana acum cativa ani nu am fost mare amatoare de filme, de fapt greu reuseam sa duc un film pana la capat, insa acum abia astept sa vad ce film mai apare la cinema. La Hunger Games am stat nemiscata in sala doua ore jumatate si am plecat de acolo zen, chiar daca sf-urile nu sunt tocmai filmele mele preferate, insa asta a devenit clar si mi-am promis sa imi iau si cartile. Sper sa mai scrii postari de genul asta :)