joi, martie 19

CARTI, CAFEA SI DECORATIUNI


Sunt sapte zile de cand sunt izolata in casa, si poate ca ar trebui sa incep sa tin un jurnal din vremea coronavirusului, iar daca ma hotarasc sa fac acest lucru, trebuie sa stiti ca tocmai cititi prima parte. Orice jurnal de acest gen trebuie sa inceapa cu acele schimbari pe care le faci pentru un cat mai mare confort domestic, caci la ora la care scriu e greu de spus cata vreme toate calatoriile noastre vor fi imaginare si vor incepe si se vor  termina in jurul camerelor in care traim. Traiesc inconjurata de carti si muzica, nu ma sperie singuratatea, am crescut singura la parinti si stiu ce inseamna nesfarsitele dialoguri interioare. In plus, am o pisica neagra pe nume Zizi Javei, care imi povesteste, pe un ton cantat, mai toate lucrurile ciudate care i se intampla in viata ei mititica. Uneori, la cafea, din politete, chiar ma fac ca o inteleg, la fel cum si ea, la randul ei, cu candoare, pare ca ia parte la micile evenimente care se petrec in casa noastra in care ne-am izolat de restul lumii.
                                         

Asadar, iata ca am ajuns in acel moment in care sunt dependenta de online, inclusiv cumparaturile, si nu ma refer doar la carti, cafea, alimente:

-clase de gym/yoga/aerobic online
-muzee online: Louvre, Prado, Van Gogh, MET, Versailles
-concerte si spectacole de dans online
-teatru online

In reteta mea de sprijin pentru lunile care vor urma, am introdus un element nou, de redecorare a universului meu domestic. Daca va uitati pe contul meu de Instagram, veti vedea ca urmaresc, in proportie covarsitoare, peste 90% cred eu, profile cu decoratiuni si mobila, pentru ca intotdeauna am simtit ca ideile bune din zona deco ma linistesc si imi ofera tentante exercitii de imaginatie. In situatia data, de autoizolare, ma proiecteaza intr-un viitor in care imi (re)construiesc o camera doar a mea, un spatiu magic, imprumutat de la Virginia Woolf, despre care va povesteam in urma cu doua saptamani pe acest blog. 

Imi doresc de cativa ani un birou mai mic, de inspiratie vintage, alb antichizat sau verde smarald, atat de simpatic incat ar putea fi si masuta de toaleta, pe care sa il pun in fata geamului, cu vedere la strada si gradina, dar fara sa imiblocheze total zona perdelelor. Voi lucra mult de acasa de acum inainte, prin urmare biroul Hemingway de pe BIANO il va inlocui pe cel pe care il am acum, mult prea mare si prea greoi pentru a fi asezat in fata geamului. 




Pe peretele alb, din dreapta, voi aseza un tablou, celebrul migdal in floare, stie cineva autorul? Hint: faimoasa scoala olandeza:)


Pe peretele din stanga, voi plasa o oglinda mare, mai mult lunga decat lata, neaparat antichizata si ea, si cat mai dramatica posibil, caci sunt totusi o persoana tributara simetriilor:






Voi schimba toata lenjeria de pat, caci sunt ani buni de cand nu am mai facut-o. Voi cauta textruri luxoase, bumbac satinat sau bumbac cu matase, va fi neaparat alba cu un chenar discret, bleumarin, am gasit AICI fix ce caut. Pe cea veche nu o voi arunca, o voi trimite unei asociatii care se ocupa de salvarea pisicilor si care da nenumarate semnale pe Fb ca are nevoie de asa ceva.




Canapeaua va fi neaparat din material textil, cu picioare inalte, sa lase spatiul aerisit si sa nu restranga luminozitatea camerei, o voi proteja cu cuverturi frumoase, in functie de sezon, si cateva perne tip otoman. Voi alege un model cum nu am mai avut pana acum:




Masuta de cafea va fi simpla, dar imi place mult combinatia aceasta, nu stiu cum se numeste, imi place sa ii spun tete-a tete:




Si neaparat un candelabru cu trei brate, model clasic, cu metal usor antichizat, mi se pare ca aceste modele innobileaza orice casa:


Inca nu m-am hotarat care imi place mai mult:


Dar voi? Ce faceti in zilele acestea? Cum s-a schimbat viata voastra? Si ce faceti in viata voastra secreta, care devine cu atat mai importanta cu cat zilele de autoizolare sunt mai multe?

Niciun comentariu: