duminică, martie 29

S E R E N D I P I T Y #2



Anul acesta am dus la reparat cizme, pantofi, am mers la retusuri cu blugi, bluzite, esarfe, cardigans si veste cu nasturi, si toate au primit o noua viata. Daca articolul de imbracaminte nu era deteriorat tare si nici nu trebuiau facute modificari mari, am cusut eu. Atunci cand nu mai cumperi nimic, e musai sa cauti bine de tot fiecare piesa de vestimentatie, sa ai grija sa pui saculeti proaspeti de lavanda si lemn de cedru in dulap sa nu cumva sa intre moliile. De dat, am dat putine lucruri, ca nu prea mai aveam ce, am dat anii trecuti cam tot, iar anul acesta, din care au trecut primele trei luni, am ramas destul de debusolata vazand ca nu mai am ce darui. Fiecare piesa a devenit importanta, ca alta nu mai ai la schimb si ai promis sa nu mai cumperi!

Eu stiu ca sunt multe fete care sunt interesate de subiect si citesc despre de-cluttering, si care inteleg bine cum sta teoretic treaba, dar pur si simplu nu se pot lipsi de nimic din dulap. Nu pot sa dea nimic. Citind aceste articole motivationale, chiar si pe ale mele-desi sper ca am avut totusi un ton moderat, ti se creaza impresia ca daca nu poti sa dai din ele- sa scapi de ele sau sa vinzi din ele, e ceva profund gresit, mai ales ca toata lumea din jurul tau o face. Eu cred ca e un cuvant destul de dur, pentru ca o garderoba larga inseamna in primul rand o investitie financiara mare. Daca muncesti pentru bani, stii bine ca nu-i poti arunca pe fereastra si nici un articol scris pe aceasta tema nu te poate convinge. 
Solutia mai blanda ar fi sa faci ordine mai des in dulapuri, sa iti organizezi spatiul din sifonier cat mai bine posibil, sa pui in fata articolele pe care nu le-ai mai purtat de multa vreme sau pe cele care au inca eticheta si sa le scoti la plimbare.
Oricat de multe haine ai avea, trebuie sa le porti pe toate, ca sa iti faci o idee despre felul in care iti vin in momentul acesta, despre felul in care te simti in ele. Cu aceasta ocazie ai putea descoperi ca totusi sunt cateva care nu iti mai vin, sau nu iti mai plac. Aceasta procedura te va ajuta, in timp, sa cumperi mai putin, pentru ca vei constientiza, purtand toate hainele, cat de multe ai de fapt. 

Asadar, in loc sa te simti stanjenita ca nu poti renunta la nimic, concentreaza-te pe a nu mai cumpara nimic. Cand te apuca dorul de cumparaturi, organizeaza din nou dulapul, cutiile, gablonturile, gentile, incaltamintea.



Nu intamplator ilustrez acest mic articol s e r e n d i p i t y #2 cu fusta de mai sus, ea este una dintre cele mai indragite piese pe care le detin, cu o poveste frumoasa in spate. O am de multa vreme, poate chiar de peste zece ani, a fost luata de pe Choies (oh, ce vremuri, mai tine cineva minte Choies?), am prezentat-o intai la rubrica aceea mititica si simpatica "Azi imi place". Cautam de multa vreme materialul acesta vintage cu flori mici si bordura alba si delicata de dantela, si m-am bucurat foarte tare cand am gasit o varianta acceptabila si la pret. Am purtat-o si am iubit-o, dar la un moment dat, mi-am schimbat stilul, era mai mult minimalist, nimic boho-chic style. Am vandut, prin Dulapiorul parfumat, fusta unei cititoare a blogului, un spirit liber din Cluj Napoca. A iubit-o si a purtat-o si ea, vreme de cinci ani. Doar ca mie mi s-a facut prin februarie un dor nebun de fusta, am plusat si am vrut sa o rascumpar. Nu mi s-a mai intamplat niciodata asa ceva, cred ca a fost norocul primei dati, draga mea frumoasa s-a oferit pe loc sa mi-o 
trimita, cred ca si ea a simtit ca fusta aceasta e o calatoare impatimita. Nu a acceptat sa ii dau banii inapoi, insa am cazut de acord sa trimit un cadou surpriza la schimb, lucru pe care l-am si facut.
Va fi prima fusta scoasa la plimbare dupa ce trecem carantina! Este impecabila, nici macar nu se vede ca au trecut anii peste ea.

Niciun comentariu: