duminică, iunie 19

Asa nu..si de ce cred eu ca asa nu...

Zilele trecute am avut o discutie cu una dintre prietenele mele referitoare la culoarea parului. Nici ea nu se mai vopseste de ani buni, cum fac si eu, insa ei au inceput sa ii apara fire de par albe. Nu multe, nu foarte deranjante(inca), dar stie ca va veni o zi (curand) cand se va uita in oglinda si va decide ca a venit vremea sa se vopseasca din nou. Nu "just for fun" ca la 20 de ani, ci pentru a uniformiza culoarea si a ascunde firele de par albe. Mi-a spus ca deocamdata smulge cu penseta, fir cu fir, albele pe care le "prinde" atunci cand se uita atenta in oglinda. Si mi-a spus ca atunci cand se va vopsi, va alege o nuanta exact la fel cu nuanta ei naturala, nici mai inchisa, nici mai deschisa. Exact la fel, a spus ea, ca sa nu se vada nico diferenta.
Prietena mea are peste 45 de ani si este frumoasa. Nu frumoasa ca la 25 sau 30, dar frumoasa, senina, fericita. O frumusete matura dar indeajuns de delicata pentru a trece mult mai tantra decat este.
Si bineinteles, i-am spus ca face o greseala, pentru ca la 45 de ani nu te mai vopsesti castaniu inchis, deoarece inaspreste trasaturile si stinge din luminozitatea chipului. Acestea sunt lucruri pe care ti le poti permite la 30 de ani, nicidecum la 45. Nuanta aleasa atunci cand ai atins 45 si ai fire de par albe  trebuie sa fie mai deschisa. Cu un ton sau doua. Ca sa te infrumusetezi si ca sa intineresti prin culoare, i-am spus eu. Ca sa poti camufla ridurile si insenina si relaxa trasaturile. Dintr-o trasatura de condei.
Mi-a spus ca nu se gandise la acest lucru, asa ca astazi mi-a trecut prin minte ca sfatul pe care i l-am dat ei s-ar putea sa fie util unora dintre fetele care ma citesc.

15 comentarii:

simi_for spunea...

:))si eu imi smulg cu penseta firele albe. M-am regasit total in povestirea ta...multumesc de sfat. Pup!

denise spunea...

Eu o vopsesc pe mama cand firicelele albe sunt accentuate , dar nu m-am gandit niciodata la nuanta mai deschisa.

adela sirghie spunea...

intinereste:)

mariana spunea...

Eu am mostenit trasaturile genetice ale familiei,care au albit de tineri,de aceea ma vopsesc de ani buni.Iarna ma vopsesc saten,pe urma mai deschid cu blond Cognac,vara sunt blonda.Uneori mai pun si suvite,depinde de starea pe care o am
Multumesc de sfat Adela,o sa tin seama de el

Oana spunea...

Nu stiam de trucul asta. Apropo de smuls cu penseta, nu isi are rostul, firul care iese in loc tot alb iese, am experimentat eu pe prietenul meu care are FIX 3 fire albe :)).

coco spunea...

cum cu pensetaa???? ...poate un nuantator daca nu vopsea...sau cu ceai negru concentrat , dar...cu penseta ????...si , da...am ajuns si eu la concluzia ta , trebuie o nuanta doua mai deschis...

Butterfly spunea...

Si eu am de gand sa mi-l deschid atunci cand voi avea mai multe fire albe, acum am vateva, dar e foarte obositor sa il tot vopsesc, as fi preferat sa fiu ca prietena ta si sa am la 45 problema asta..:D
Pup!

adela sirghie spunea...

Da, eu am sfatuit-o sa smulga firele cu penseta. Are sapte sau opt fire, e pacat sa nuanteze sau sa vopseasca numai pentru atat. Sigur, cresc la loc, dar le smulge iar, la fel ca in cazul sprancenelor. Nu dureaza mult. Si eu intentionez sa procedez la fel cand va fi cazul:)

Madalina spunea...

Eu la 26 de ani am vreo 3-4 fire albe pe care le tai, cat mai aproape de radacina. Asta din cand in cand, atunci cand imi aminteste oglinda de existenta lor. Dar sa le smulg cu penseta?! Brrrrr...cred ca doare foarte tare. Daca as avea mai multe, cu siguranta as prefera sa ma vopsesc, decat sa ma jumulesc :)))

adela sirghie spunea...

Da, e cam barbar...

Stilistele spunea...

100% de acord...ne permitem culori inchise pana la 35, poate 40. peste 40 e timpul pentru o deschidere usoara a nuantei si pentru o tunsoare mai putin 'coafata', care sa mai scada din varsta...

Flori spunea...

Eu am 31 si deosebit de mult par alb. De cativa ani ma vopsesc in nuanta parului, cu foarte mici variatiuni (aleg o nuanta mai calda), ma gandeam acum ca tot vine vara sa virez spre o nuanta mai deschisa dar mi-e teama :))

adela sirghie spunea...

Teama exista numai si numai pentru a fi invinsa de caracterele tari!!!
Wow ce bine mi-a iesit fraza aceasta:)

gabriela spunea...

si mie mi-au aparut de curand fire de par alb...si am sub 30 de ani....offf....nu seman cu mama care are aproape 60 de ani si f putine fire de par alb
si tocmai cand vroiam si eu sa nu imi mai vopsesc parul pt ca m-am saturat de aceasta operatiune

Tina spunea...

Offffffff... urasc sa ma vopsesc, sunt alba aproape complet de la 24 ani. Cu sprancene negre (si stufoase :( ) la care tot penseaza diverse doamne... vopsea tot asa incercam diverse si nimic nu-mi place. Vopsea in culori inchise nici nu mai poate fi vorba, ma simt ca mama Albei ca Zapada ...
E din ce in ce mai greu sa ies din casa si sa-mi placa.