marți, noiembrie 8

Beautynews: Aquaporinele

Astazi am probat si mirosit creme noi, texturi catifelate, am desoperit aquaporinele (care au revolutionat conceptul de hidratare a pielii, lucru recompensat in 2003 cu Premiul Nobel pentru Chimie), deoarece de dimineata am reusit sa ajung la lansarea Ivatherm. Daca pisicuta mea Ringhishpinghi nu se numea deja ... Ringhishpinghi, eu cred ca i-as fi pus numele Aquaporina sau Aquaphylina, atat de tare mi-au placut numele acestea:)
                                                                                         Jules, Adela, Rucsandra si Zuzix, in noiembrie, la Balul Aquaporinelor:)
Asadar, de dimineata, la sediul Ivatherm, a fost lansata noua gama Aquafil-doua creme intens hidratante pentru piele sensibila si deshidratata(varianta rich pentru piele uscata si light pentru normala/mixta). Ambele creme contin ingredientul activ Aquaphyline, un extras din panselute salbatice, puternic hidratant si care asigura si cresterea cantitatii de acid hialuronic in piele.
Ce se intampla de fapt?
Pe suprafata celulelor pielii noastre se afla milioane de canale prin care circula minunata...apa. Aceste canale transportatoare de apa au primit numele "aquaporine". Cu cat acestea sunt mai multe, cu atat pielea devine mai hidratata prin captarea apei din interiorul dermului spre epiderm. 
Asadar, cele doua creme au efect de hidratare imediata, profunda si de lunga durata. Le-am incercat pe ambele pe pielea uscata a mainilor si aceasta a devenit instantaneu catifelata si extrem de fina, fara a lasa film gras.
Deoarece ne-am mirat ca ambalajul acestora este tip "borcan" (vezi foto)si nu recipient cu pompita, Rucsandra Hurezeanu ne-a spus un lucru extrem de interesant, ca romancele prefera acest gen, probabil convinse fiind(cred eu) ca pot doza mult mai bine cantitatea. Asadar, statistic vorbind, borcanele cu crema raman no1 in inima romancelor. 
Aquaporinele sunt strans legate de numele unui roman, Prof Dr Gheorghe Benga -click AICI, insa Premiul Nobel pentru Chimie 2003 a ajuns la un american, Peter Agre.


19 comentarii:

Anonim spunea...

cum recunostem o piele deshidratata si nu doar uscata?

Anonim spunea...

Sincer, din punctul meu de vedere, poate fi vorba si despre mama cremelor, daca e in borcan nici nu ma uit la ea. Poate ca romancele prefera borcanele, dar datoria producatorilor (sau a departamentului de marketing, cel putin) e, pe langa elaborarea produsului, si sa educe consumatorul. Pacat, poate chiar e o crema buna.
Coconut

Cristina Shopping Therapy spunea...

Eu nu prefer varianta borcanel. Pompita e la putere :)

adela sirghie spunea...

@Coconut
Tenul uscat pate fi
1) alipic-din cauza lipsei de sebum
2) deshidratat-din cauza lipsei de apa
Tenul deshidratat este un ten lipsit de elasticitate, suplete, iar ridurile fine apar mult mai repede.
Si tenul gras este deseori si deshidratat.

ABeautyTale spunea...

eu am eucerin aquaporin varianta normala si varianta light si-mi plac foarte mult! cred ca ei au fost primii care-au implementat conceptul asta. din cate stiu :)

Alexa spunea...

Sunt de acord, nici eu nu as cumpara-o din cauza recipientului borcan, de fapt nici nu mai vreau sa stiu alte detalii despre crema.
Nu stiu ce fel de studii de piata fac cei din industria beauty si pe ce esantion reprezentativ.

Claudia spunea...

Exista ivatherm in Germania, Adela? Ai idee?
Daca nu, ma orientez spre eucerin cu aquaporin, multumiri ABeauty Tale ca a mentionat!

Claudia

adela sirghie spunea...

@Claudia: numai in Romania gasesti Ivatherm...

adela sirghie spunea...

@ABeautyTale: da, si cei de la Ivatherm le-au folosit in Ivahidra, insa gama Aquafil este nou aparuta.

Lavi spunea...

pacat ca sunt in astfel de recipiente deoarece incredientele nu sunt stabile la contactul cu aerul. Asadar, oricat ar fi de buna crema in sine dupa doua saptamani, maxim trei o poti arunca la gunoi.

Anonim spunea...

Pai e simplu, cred eu, de intuit de ce romancele prefera varianta de ambalare in borcan in detrimentul pompitelor...Eu am 2 variante de crema/ser hidratante de la Bioderma si o crema de la Eucerin (tot hidratanta, light, cu coenzima Q10 si un SPF) la flacon cu pompita care au 40 ml fiecare. O crema la borcan are de obicei 50 ml. In cazul celei cu pompita, mult produs va ramane pe pereti, fara sa-l poata folosi. Lasand la o parte tot ce tine de igiena (desi tocmai asta ar trebui sa primeze), varianta la borcan e mai practica din punct de vedere al accesului la TOT continutul. Cred ca asta e explicatia...altfel nu vad placerea de a baga degetul/spatula in tot borcanul...iar dozarea e mai sigura cu pompita...
Maria

Monica - Pisica albastra spunea...

Mie mi se pare trist ca romancele prefera borcanele de crema in care sa-si infiga degetele zilnic (sau de doua ori pe zi, ca asa trebuie)
Si mai trist mi se pare insa ca in loc sa educe, companiile producatoare de cosmetice se complac in ignoranta lor sau folosesc asta ca scuza ca sa vanda produse deloc ieftine, dar ambalate necorespunzator.
Sintagma "branza buna in burduf de caine" imi vine in minte :(

Este total neigienic sa bagi degetele si unghiile (oricat de curate) in crema de fata zilnic timp de 2-3 luni. In plus, datorita acestui tip de ambalaj, aerul intra in compozitia cremei zilnic favorizand oxidarea, dezvoltarea bacteriilor, schimbarea PH-ului si, implicit, dezamorsarea oricaror ingrediente benefice pe care crema respectiva le-a avut initial....
Toate ingredientele ce asigura hidratarea pielii sunt absolut instabile in prezenta luminii si a aerului.

Claudia spunea...

Eu cred ca exagerati cu borcanasul, sincer. Nu-si infinge nimeni degetele in crema, crema se ia cu o spatula, de la suprafata, apoi se inchide borcanasul. Operatiunea dureaza..3 secunde? Ingredientele au contact cu aerul si daca folosim pompitza.
Sigur ca e mai comod sa pompam crema pe degete, dar cred ca e strict o chestiune de utilizare.
As vrea o sursa informativa, daca se poate, care sa explice stiintific faptul ca ingredientele unei creme se neutralizeaza daca ajung in contact cu aerul. Inseamna ca atunci cand ne punem crema pe fatza, oricum nu mai sunt ingrediente active in ea, ca doar fatza noastra este...in contact cu aerul?
Multumesc.

Zuzele spunea...

Pai daca ar fi fost in recipient cu pompita, ca UNA, probabil ar fi fost mult mai scumpa! UNA costa in jur de 100 de lei, pe cand crema aceasta costa cu 25 de lei mai putin. Poate ca si aspectul acesta a contat in alegerea recipientului

gabi spunea...

Faza cu borcanasul ma duce cu gandul la povestea aceea cu drobul de sare si nu cred ca tine chiar de educatia unei femei. Eu am folosit creme ambalate astfel si nu am avut niciodata vreo problema. Si nu am cumparat asemenea produse cu gandul ca sa nu fac risipa de produs, ci pur si simplu pentru ca nu prea conteaza ambalajul pt mine. Si nici pe departe nu ma consider needucata. Noi nu traim intr-un glob de sticla, iar microbi exista in jurul nostru pretutindeni. Oricum, fiecare este liber sa isi ia ce masuri de precautie doreste si sa cumpere ce produse pofteste.
Oricum, eu nu cred ca doar romancele au asemenea preferinte. Mereu ne place sa scoatem in evidenta faptul ca in Romania se intampla toate relele posibile, insa lucrurile nu stau chiar asa.

Laura spunea...

@gabi- FOARTE de acord cu ultima ta propozitie.

mariesandra_1999 spunea...

Da e corect.Folosirea unei spatule pentru toate cele nemultumite de varianta " borcanas" este cea mai buna.
Iarasi este adevarat ca un ambalaj ajuta intr-o oarecare masura la vinderea produslui, dar romancele cumpara in ultimii ani produse in cunostiinta de cauza nu ca sa se afle in treaba.
In alta ordine de idei substanta activa trebuie sa-si faca treaba pe o anumita perioada de timp.Daca substanta activa s-ar deteriora aproape instant pentru aceste produse, nimeni, dar absolut nimeni nu ar mai cumpara nimic.
Si in incheiere da: sa nu se mai carcoteasca ca in Romania se intampla numai lucruri rele.
Ivatherm este unul din lucrurile care contrazic aceasta atitudine.
Multumesc

mariana spunea...

Eu am o mare,mare problema cu cremele,nu imi intra deloc in piele ci mi se fac scamite pe fata;am incercat foarte multe,insa cam cu toate patesc asa.In schimb cu serurile care poarte numele cremelor,nu am problema asta si nici cu uleiurile sau cu apele de albastrele,musetel,trandafiri

Madalina spunea...

Daa, borcanele sucks! Poate s-a facut un studiu pe femei aflate la a 2-a sau a 3-a tinerete, obisnuite cu borcanele albastre de crema nivea pe care le foloseau pe vremuri. Trebuie sa fi stupid sa dai 75 lei pe un borcanel al carui continut devine inutil dupa cateva saptamani, in loc sa dai 100 lei pe un recipient opac cu pompita, doar ca sa nu pierzi "valoroasa" cantitate de crema care ramane pe peretii recipientului. Sa fim seriosi. Oricat de inovativa ar fi tehnologia folosita, nu cred ca voi incerca aceste creme, tocmai datorita faptului ca ingredientele vor fi distruse in no time de lumina si aer; sa nu mai vorbim de bacteriile introduse pe degetel :(