sâmbătă, februarie 6

imperiul parfumat al sapunurilor marcheaza trecerea intr-un context economic rigid


Am citit ieri un interviu al Monicai Tatoiu (de la Oriflame). Printre altele, vorbea si de schimbarile in comportamenul consumatorilor de produse de beauty, comportament care a fost major afectat de criza. Doua afirmatii m-au pus pe ganduri. Unul: consumatoarele de lux care au inlocuit marcile high-end cu cele mai scumpe creme de la Oriflame(dar mult mai ieftine decat ceea de foloseau inainte). Acesta mi s-a parut un totusi fenomen minor, pentru ca nu cred ca au renuntat in masa la firma La Prairie ca sa ia cu asalt brosurile Oriflame, insa cred ca niste schimbari in acest sens au avut totusi loc. Cu adevarat, cel de-al doilea fenomen mi s-a parut important. Acum un an, spune Tatoiu, avea munti de sapun nevanduti, nu mai stia ce sa faca cu ei, pur si simplu nimeni nu vroia asa ceva. Femeile cumparau numai gel de dus, lapte de dus, spume catifelante de spalat, geluri pentru maini scl. Intre timp, contextul economic s-a schimbat, solidele au luat locul lichidelor, iar stocurile de sapun sunt in acest moment epuizate. De ce? Simplu, sapunurile sunt mai ieftine. Te poti spala cu un sapun bun pe fata, pe corp, pe maini si chiar si pe par. Pe de alta parte, vintage-ul au farmecul lor aparte. Obiceiul de a avea in dormitor, la indemana adica, un lighian, o carafa cu apa, un sapun si un prosop, era considerat, pe vremea strabunicilor nostre, dovada unui stil de viata sofisticat.
Sigur, Tatoiu mai spunea ca a fost mult mai greu sa vanda in ultimul an, ca toata lumea se intreaba, inainte de a cumpara oare chiar am nevoie de produsul asta? oare chiar merita banii astia? Spre deosebire de anii trecuti, cand oamenii cautau sa se rasfete cu cat mai multe si mai inedite produse cosmetice(si alocau lunar bani multi pentru acest lucru), acum se cumpara in special lucrurile de baza, cele mai simple: sapun, sampon, deodorant, o crema din cand in cand.

6 comentarii:

Butterfly spunea...

Eu in nici un caz nu pot inlocui produsele cosmetice gen demachiant, gel de dus, sampon cu sapun, pentru ca imi usuca pielea ingrozitor, si mai ales cu cele de la Oriflame...:D

adela sirghie spunea...

Nici eu nu am folosit produse de la Oriflame. De fapt, nu am vrut sa fac referiri la Oriflame(nu stiu cat de bune sau rele sunt), ci la Monica Tatoiu si la cateva observatii din interviul ei, care mi s-au parut interesante.

Anonim spunea...

observatiile Monicai Tatoiu par realiste.... doar ca nu cred faza cu consumatoarele de lux care acum se orienteaza spre Oriflame... trece Madame nu-stiu-cine de la crema ei Chanel la o crema de la Oriflame cu extract de brusture suedez.... Rox

adela sirghie spunea...

Da, Rox si eu am avut rezerve la afirmatia aceasta.

Anonim spunea...

N-as renunta pentru nimic in lume la o crema, sa zicem, pentru o alta de la Oriflame; nu din snobism, ci pt. ca n-am incredere in ceva ce vad doar cand am in mana, fara sa testez sau sa vad ce mai contine; whatever, poate tipa are si ea dreptate, n-avem de unde sa stim. Sys.

Anonim spunea...

Pentru mine crema de fata e foarte importanta, tenul uscat si sensibil meu sufera daca intra in contact cu o crema "neprietenoasa". Am incercat si Clinique, si Lancome, si YSL, si am ramas in cele din urma la Oriflame, cel putin in ceea ce priveste crema de iarna. Da, are parabeni si parafina. Dar si Lancome, si Clinique, si YSL aveau. Cel putin cele testate de mine. Lasand la o parte snobismul, poti descoperi un produs care sa-ti priasca de minune, chiar daca nu e din clasa de produse cu care esti obisnuita.
In ceea ce priveste sapunurile, personal prefer un sapun 100% natural, decat unul de la Oriflame, cosmetic. Si da, dau 20 ron pe unul natural, dar va spun cu mana pe inima ca nu e un simplu sapun, il folosesc cu succes si pe fata, si pe par. Da, tenul meu sensibil se impaca de minune cu el. Si de cand il folosesc, crema de maini nu mai e un must dupa fiecare spalare, gelul de curatare pentru fata nu mai e nici el un must, nici macar balsamul de par.