luni, februarie 25

AMOUR

L-am vazut sambata si am ramas o zi intreaga fara cuvinte. Astazi am vazut ca a luat premiul Oscar pentru cel mai bun film strain. Este genul de film pe care il recomand numai daca vrei sa meditezi profund asupra iubirii, asupra mortii, asupa inevitabilului sfarsit pe care trebuie sa il intampini cu deminitate. Personajele principale nu sunt tinere, ci au ajuns la varsta de 80 de ani. Da, s-au iubit in tinerete si au avut fluturi in stomac. Da, se iubesc si la 80 de ani si isi stau alaturi, sa imparta clipele care le-au mai ramas.

4 comentarii:

Orjen spunea...

Offf, trebuie sa imi exprim parerea contrara.

In acceptiunea mea personala (si sunt un avid privitor de filme europene, indie etc.), filmul reprezinta o forma de exprimare video caracterizata prin prezenta unui fir narativ care face placere privitorului. Ca orice forma de arta, consider ca nu este suficient doar sa incite publicul, sa il faca sa gandeasca, ci trebuie sa contina si frumusete intrinseca.

Cu alte cuvinte, un film - ca sa fie film - trebuie sa spuna o poveste si sa fie frumos (sa incante ochiul).

Or, filmul asta este lipsit de orice urma de frumusete in sensul estetic al cuvantului si este lipsit de orice urma de fir narativ. A, este vorba despre un aspect sordid al vietii umane si vrei sa-l arati ca atare? Fa un documentar.

Repet, este strict o perspectiva personala, dar un adevarat filmmaker trebuie sa reveleze esteticul "din piatra seaca".

Cred ca ai ales o exprimare foarte fericita - "mai mult decat un film". Pe marginea ei, as zice ca nu este un film. Nu unul artistic.

adela sirghie spunea...

Eu am lasat partea cu "estetica uratului" la o parte. Inca sunt uluita. Probabil o sa il vad inca o data.

Anonim spunea...

Buna,

Imi spui te rog daca ai vazut la cinema acest film?
Ca as vrea sa il vad si eu(esti a doua persoana la care citesc despre acest film).

Multumesc,
Dorina

adela sirghie spunea...

Acasa l-am vazut. Am cautat "Amour subtitrat online"