marți, februarie 26

Colagenul-eu inca am incredere in el

A fost o vreme in care colagenul era vazut ca un rege al ingredientelor. In ultima vreme, importanta si beneficiile aduse de acesta au fost umbrite, dupa ce cercetari recente asupra eficientei sale au fost facute publice. S-a stabilit ca nu are cum sa rezololve problema ridurilor (oricum, parerea mea este ca cea mai buna crema antirid este ... o picatura de botox plasata/injectata cu maiestrie in locul potrivit). Insa nimeni nu poate nega faptul ca hidratarea (pe care colagenul o aduce) netezeste ridurile si imbunatateste epiderma. Asadar, oricat de multa lume ar huli colagenul, eu ii voi tine deocamdata partea. Cel mai tare ma incanta mastile de la Cobor. Am folosit pentru intreaga fata si am si scris despre ele, iar acum mai am numai pentru ochi. De fapt, sunt pentru zona de sub ochi (pleoapele inferioare), asa cum vedeti si in imaginea de mai jos. Le laud, caci efectele sunt imediate. Intr-un sfert de ora, zona vizata este intinsa, relaxata si culoarea inchisa estompata frumos. Luminoasa chiar, dar cu oarecare indulgenta si daca mai pui si un strop de Touche Eclat de la YSL. Contine colagen marin, vitamina E, acid hialuronic si inca un ingredient (sau mai multe)secret, chinezesc, pe care nu am reusit nicidecum sa il deslusesc:(


Oricum, din cate am inteles eu, toate firmele evita sa treaca 100% ingredientele folosite, de teama sa nu fie furat secretul compozitiei. Sigur, afirmatia de mai sus poate parea socanta, poate fi contestata, insa eu sunt inclinata sa cred acest lucru, va rog sa nu va suparati pe mine.
Masca pentru ochi despre care va vorbesc are efecte imediate, din pacate nu de durata. Dar eu o folosesc doar la nevoie, nicidecum pe post de tratament.  Dar importanta colagenului, cred eu, se poate face remarcata numai dupa 35-40 de ani. Ce face acesta? Simplu. Retine in piele moleculele de apa, (mentinand umiditatea) si evitand astfel uscarea acesteia. Din punctul meu de vedere, rolul antirid al colagenului se limiteaza la o buna hidratare.


Cand o aplic, este placuta si racoroasa, mediu impregnata cu un gel apos care contine ingredientele de mai sus. Stau relaxata in pat, apoi o dezlipesc. Nu ramane filtru gras. Mi se pare ca miroase putin-putin de tot a peste, dar se evapora in doar cateva minute. De recumparat- as recumpara-o, insa nu stiu pe nimeni care sa mearga in China in perioada urmatoare...

Eu am scris toate aceste lucruri din perspectiva unei femei care a implinit 40 de ani. Daca ai 28 de ani si ai impresia ca de fapt colagenul este antirid...no comment, e o alta varsta...

14 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte interesant articolul acesta, pacat ca la noi nu gasim prin magazine produsul asta.
Adela, ce serum ai recomanda pentru o persoana de 26 de ani, sa fie hidratant si anti-aging si potrivit tenului sensibil?
Eu nu am un regim elaboret de infrumusetare, dar ma gandeam sa fac un upgrade prin achizitionarea unui serum gen Eucerin hyaluron filler? E prea puternic, sau ce altceva ar trebui sa incerc? Multumesc mult!

adela sirghie spunea...

Eu cred ca la 26 de ani e prea devreme sa te gandesti un program anti-rid. Daca te gandesti la ceva mai sofisticat, pentru hidratare si ten sensibil, iti recomand Acad'Aromes de la Academie. gamele "profesionale" au avantajul ca au ingredientele ceva mai puternice.

A . F . spunea...

multumesc muult!citesc mereu postarile tale legate de beauty.

Anonim spunea...

Multumesc mult! am sa incerc Acad'aromes.

adela sirghie spunea...

Le poti gasi si pe BeautySpell, online.

Carmen spunea...

Adela legat de ingrediente:ingredientele sunt listate in ordinea cantitatii lor in crema ,in ordine descrescatoare,deci ultimele ingrediente au un dozaj infim in compozitia cremei.Ultimele ingrediente nu a cum sa aduca un beneficiu/dezavantaj celei pe care o foloseste(de obicei sunt conservanti,parfum)pur si simplu pt ca sunt intr-o cantitate prea mica.Asadar eu nu cred ca in modul asta companiile si-ar pastra "secretele",pt ca asa cum am spus mai sus,secretele de la coada listei nu prea conteaza:-)

adela sirghie spunea...

Ideea cu "ingredientele secrete" nu imi apartine, ci este o informatie"de casa". Eu am ales sa o cred.

coco spunea...

interesant , ma mir totusi ca nu se gasesc decat in China...cum ei duc de toate peste tot...chiar curios !

adela sirghie spunea...

Nu stiu unde ar putea fi o sursa online de incredere pentru Cobor. De aceea nu pot sa recomand.

Anonim spunea...

Carmen, tu chiar crezi tot ceea ce se spune? Bineinteles ca sunt ingrediente care nu sunt scrise sau sunt trecute ca si cantitate neglijabila. Gandeste-te la Cola spre exemplu, este o intreaga enigma legata de reteta lor sau un exemplu mai neaos, micii de la Cocosatu', tot ca reteta. Este fix acelasi lucru. Iar partea cu ingredientele trecute in ordine descrscatoare ca si cantitate, nici asta nu prea cred. Nu-mi explic cum un produs care se vrea cu alcool la sf listei sau deloc in lista de ingrediente, miroase puternic a alcool. Cred ca sunt multe lucruri care ne sunt ascunse. LA fel ca si parabenii, pana acum cativa ani erau ok, acum dintr-o data sunt responsabili pt nu stiu cate boli.Ana

adela sirghie spunea...

Carmen este de buna credinta, stie ca sunt niste norme care trebuie indeplinite, insa eu nu cred ca sunt respectate. Teoretic, citind eticheta, oricine poate sa faca o crema scumpa, practic, atat cantitatile, cat si combinatiile dintre ingrediente(inclusiv partea cu secretul unora) raman in laboratoarele de fabricatie. Din fericire, zic eu. Pentru ca nicio crema contrafacuta nu va fi vreodata egala uneia originale.
De ce parfumurile contrafacute(un alt exemplu, mult mai vizibil) nu sunt niciodata la fel cu cele originale? Nu tin la fel de mult si isi modifica mirosul.
Din punctul meu de vedere, eticheta cu ingredientele este orienativa. Eu asa o tratez. Imi cer scuze daca ridic animozitati printre cititoarele blogului meu, dar aceasta este parerea mea. Nu vreau sa o impun nimanui cu forta.

Anonim spunea...

Buna Adela,
te citesc de mult timp si as dori sa te intreb ,daca tot se discuta despre ingrediente, ce parere ai despre produsele Paula's Choise, cat este adevar si cat marketing?
Multumes frumos!

adela sirghie spunea...

Mie imi este greu sa evaluez un brand pe care nu l-am incercat. Nici macar un esantion nu am avut de la Paula's Choice. Dar am cititoare care mi-au lasat parerea lor sincera. Unora li s-au potrivit produsele, altora, nu. Jumatate-jumatate. Faptul ca se lauda ca e "bine formulat"nu inseamna ca acel produs este si potrivit pentru tine.
Inclin sa cred ca totusi sunt produse bune.
Marketingul lor se bazeaza pe fricile noastre cosmetice (parabeni, alcooli scl). Nu spun ca e un lucru rau, dar mi se pare supraevaluat. Eu cred ca dusmanii nostri cei mai mari sunt mancarea proasta, stresul, poluarea.
Dar repet, nu vreau sa jignesc pe nimeni.

Lili spunea...

Si eu cred ca e vorba de cat de potrivit este un produs pentru tine. Eu am incercat o mostra de crema de la Paula's Choice si m-am iritat ingrozitor, iar crema mi-a fost recomandata de o persoana care mi-a garantat ca nici cel mai sensibil ten nu va reactiona, reactie pe care nu am avut-o la alte creme cu parabeni sau alte ingrediente nu tocmai bune. Eram pe punctul de a o cumpara, as fi facut o greseala foarte mare.Eu am avut si o problema mai mare acum ceva timp cand a trebuit sa fac tratament cu cortizoni tot din cauza unei creme, de fapt a unor urme de crema si poate de aceea am devenit asa sensibila. Insa cred ca si amrketing-ul isi face bine treaba.