miercuri, februarie 20

Eu sunt ardeleanca si la mine vorba-i vorba


Asa mi-a scris, pe mail, o hunedoreanca, acum cateva zile. A cumparat niste lucrusoare din Dulapiorul parfumat al Adelei si mi-a trimis banii in contul bancar. Intrucat i-a depus intr-o zi de vineri, banca i-a tinut peste week-end. Hunedoreanca, draga de ea, mi-a trimis, luni de dimineata copie dupa OP, ca sa stiu ca ea s-a tinut de cuvant.

"Eu sunt ardeleanca si la mine vorba-i vorba..."

Mi-au tiuit toata ziua in ureche cuvintele ei. M-a emotionat grija care stralucea in spatele vorbelor ei. Am vrut sa ii raspund, sa ii spun ca si eu sunt ardeleanca, nascuta in Alba-Iulia, sa ii dau chiar si amanuntul ca am avut bunici in Orastie, in judetul in care locuieste ea, ca am, asadar motive intemeiate sa ii inteleg aleanul, dar am decis pana la urma sa scriu despre frumusetea sufletului ei pe blog.

Nu o cunosc, nu stiu cum arata, nu stiu daca ma citeste aici, daca se regaseste in recomandarile si dezamagirile mele, daca a vazut Anna Karenina sau daca a ajuns pe blogul meu secundar, de sales de pe un alt blog de sales. Dar e genul de suflet pe care simti din prima ca l-ai vrea alaturi, ca intelege valoarea cuvantului prietenie, ca nu arunca vorbele in vant pentru ca apoi sa le ia inapoi.

Da,  cu asa oameni rari, mandri si verticali te intalnesti, uneori, virtual, prin intermediul blogului...

40 de comentarii:

Dana M spunea...

Ah ce ma unge la suflet postul acesta, nu de alta dar si eu sunt din judetul Hunedoara, adica din Deva ca loc de nastere si imi place sa aud de bine de oamenii din zona mea!

Madlen spunea...

nu stiam ca esti ardeleanca.si eu sunt:)

anaioana_ciceoi spunea...

In calitate de ardeleanca si orastianca, sustin tot ce ai scris in articol. Om fi noi ardelenii mai tacuti si ne prindem mai greu la glume, dar daca zicem o treaba, o facem..chiar daca uneori imi vine sa imi dau pumni in cap imediat dupa ce am spus ca fac o treaba.

adela sirghie spunea...

Daca mai sunt ardelence care imi citesc blogul, le rog sa scrie:)

claudia spunea...

Banuiesc ca te-ai bucura sa auzi ca si banatencele din Timisoara te citesc:)

adela sirghie spunea...

Sigur ca da, Claudia, sper ca la un moment dat sa scriu povesti si despre banatence:)
Intentionez sa largesc incet-incet, aria beauty/fashion...

Teodora Todea spunea...

Ma inscriu si eu in randul ardelencelor, m-am nascut in Hunedoara si traiesc in Cluj. Sustin si eu zicala ca "vorba-i vorba" la ardeleni, insa poate sufletul si rabdarea cu cei din jur e o caracteristica si mai importanta. E bine sa ne facem putin timp sa privim in jur, sa intrebam, sa ascultam...sa avem si clipe de ragaz tipic ardelenesti

fashion doctor spunea...

ce frumos ai scris.pana la urma sufletul omului conteaza.pupp

Laura spunea...

Daca eu sunt din Bucuresti insa mama mea+toate rudele din partea ei sunt ardeleni, se pune?:)

adela sirghie spunea...

Da, sigur, putea sa fie banateanca sau moldoveanca, olteanca sau rusoaica- asa cum esti tu, Fashion Doctor:)
Dar a avut aceasta "zicere" care mie mi-a placut in mod deosebit...

MissBodescu spunea...

Nu se putea sa vad asa un post frumos despre ardelence si sa nu imi las si eu amprenta :)
Sunt ardeleanca si la mine-i vorba-i vorba si timpu-i timp :)

iri spunea...

Si la mine vorba-i vorba, doar ca timpul nu e timp mereu, insa Bucurestiul m-a stricat. Cand eram acasa intotdeauna eram punctuala, acum insa nu mai sunt la fel.
Chiar eram curioasa daca esti ardeleanca, moldoveanca, olteanca, insa mi-a fost jena sa te intreb.

adela sirghie spunea...

Bucurestiul iti mananca nervii, stiu, stiu...

Ana spunea...

M-am nascut in Spania , insa am fost crescuta in Bucuresti. Tata este ardelean asa ca ma consider si eu putin ardeleanca. La "numaratoarea finala" cred ca ardelenii vor iesi majoritari pe blogul tau, insa sa vedem exit-poll-urile:))

Denice spunea...

Eu sunt din Orastie si te citesc cu mare drag de ceva vreme. Nu stiam ca ai bunici aici.

natty spunea...

Bine, bine recunosc si eu sunt ardeleanca - Cluj:)

adela sirghie spunea...

Buna idee! Ar trebui sa fac un poll, just for fun!
Iata ce vom avea:
Olteni
Ardeleni
Moldoveni
Banateni
Dobrogeni
Regateni
Bucuresteni
Unguri(pai, da!)
alte nationalitati

Cu siguranta imi scapa ceva. Oare ce am uitat?

Ana spunea...

Ai uitat rromi, pe alte bloguri as fi sugerat sa nu fie pusi de teama sa nu iasa invingatori, insa pe blogul tau nu-mi fac griji.

Teodora spunea...

Mama e ardeleanca si tata banatean. Deci unde ma incadrez pe blog? Eu vreau la ardeleni :)

adela sirghie spunea...

Ah, Doamne ce-am mai ras! Pai daca sunt, sa se considere "alte nationalitati"..

adela sirghie spunea...

Pai acum, drept sa spun, realizez ca nu imi dau seama cum vine treaba.
Sunt cazuri si cazuri...
Se ia dupa locul de nastere?
Dupa locul in care ai fost crescuta? Sau dupa cel in care ai locuit cel mai mult?

LaLa spunea...

Si eu sunt ardeleanca, nascuta-n Hunedoara, crescuta-n Deva :D

adela sirghie spunea...

Da, in cazul tau nu sunt dubii, LaLa, esti 100% ardeleanca.
Dar uite eu sunt nascuta-n Alba Iulia, crescuta-n Alba Iulia si Orastie. De la 21 de ani stau in Bucuresti.Hm...

Ana spunea...

Eu cred ca se ia dupa arborele genealogic, adica daca ambii parinti sunt moldoveni (god forbid) atunci esti moldovean chiar daca te-ai nascut "la capitala", insa daca unul din parinti este oltean, unul ardelean deja nu mai stiu ce sa zic:)
Chiar e o dilema..

Annamaria spunea...

Eu cred ca dupa "nationalitatea" parintilor si locul unde ai crescut. Nu musai unde ai locuit mare parte din timp ... ramane aceeasi influenta, aceeasi educatie etc. Cum ramane cu cazul in care esti 50% ceva si 50% altceva? :) Unde ne inscriem?

adela sirghie spunea...

Pesemne ca sufletul tau trebuie sa decida...

Laura spunea...

Ce-am mai ras la partea cu rromi. Cred ca ar trebui sa existe si optiunea "hibrid" pentru cei care chiar sunt confuzi :)

doinitzasv spunea...

Mai, eu sunt o bucovineanca mandra si vorbareata, nascuta, crescuta si traita in zona Bucovinei, Suceava. Va salut cu drag si va anunt cu aceasta ocazie ca nu prea folosesc in limbajul vorbit sau scris prea multe regionalisme specifice zonei, asa cum v-ati astepta. Mi s-a "reprosat" uneori ca vorbesc "prea" corect si nu ma incadrez in peisaj.:))

Unknown spunea...

frumos...

adela sirghie spunea...

Mie imi plac mult regionalismele, mi se par pur si simplu fermecatoare.

Unknown spunea...

Foarte frumos si interesant articolul, cam asa sta treaba cu ardelenii si dupa cate vad eu au aparut foarte multe ardelence aici pe blog! :) Si eu m-as inscrie in partea ardelenilor, sunt nascuta si crescuta in Jud. Hunedoara, am tata ardelean si mama olteanca. As spune ca am caracter cu influente tipic ardelenesti, sa spun asa, deci eu una m-as declara ardeleanca :)) voi ce spuneti?

Anonim spunea...

Buna ! Am citit acum ceva timp ca ti-ai cumparat o masca acamemie acad aromes . Imi poti spune, te rog, ceva despre ea ? O recomanzi ? Caut o masca pentru luminozitate pe care sa o pot achizitiona din romania. Multumesc

Cecilia spunea...

De fiecare data cand merg prin Ardeal: Brasov, Sibiu raman impresionata de calitatea oamenilor si de increderea pe care o au in ceilalti.
Plus ca este o zona foarte frumoasa in care te rupi de nebuneala Bucurestilor.
O zi frumoasa!

adela sirghie spunea...

Da, am luat masca Acad'aromes de la Academie, pentru ca mai aveam doua produse complementare: peeling-ul si uleiul purifiant(sunt la al treilea tub la acestea dpua) Este o masca placuta si da luminozitate tenului. Voi scrie un review pozitiv si o voi recumpara.

Rox spunea...

haideti ca si pt ul oltean sau un moldovean vorba-i vorba! tine de persoane nu de zona di care vin! mi se par aiurea formularile de genul asta

adela sirghie spunea...

Rox, nimeni de aici nu a sustinut contrariul. Pentru toti oamenii de omenie "vorba-i vorba", clar.

Ce am vrut sa spun este ca ardelenii au gasit formulari de genul acesta, mai cu mot, prin care sa iasa in fata. De altfel, in folclorul vorbit, li se mai spune si "moti" , dar sunt, in aceeasi masura, taxati ca sunt inceti si nu se prind la glume...

Fiecare regiune vine cu aceste mici farmece, stau marturie mii si mii de bancuri cu ardeleni, olteni si moldoveni. Nimeni nu ataca pe nimeni, te rog sa ma crezi...

Cu siguranta voi scrie si de oltence si moldovence, de-abia astept sa imi sara in fata o intamplare mai cu mot.

Anonim spunea...

Dintre ardeleni, moldoveni si olteni, ardelenii sunt cei mai bine vazuti, sa recunoastem. Or fi ardelenii inceti la glume (cei pe care ii stiu eu chiar nu sunt), insa nici cu ceilalti nu mi-e rusine. Eu spre exemplu nu am intalnit moldovean care chiar sa fie om de la un capat la altul, din contra, moldovenii mi se par inceti, chiar foarte. Oltenii sunt rai...Nu generalizez, vb doar din ce am cunoscut de-a lungul vietii mele.
p.s nu-s ardeleanca, ci olteanca cu influente rusesti , asta ca sa nu se inteleaga gresit.

adela sirghie spunea...

Oameni buni si oameni rai exista peste tot. Oricum, eu nu am vrut sa ajungem la genul acesta de discutie, deoarece in Bucuresti am multe prietene din Oltenia si Moldova, toate fete faine, care mi-au fost alaturi la greu.
Vreau sa spun ca atunci cand esti in lumea virtuala, cand nu ai habar cu cine vorbesti, rasare cate-o floare care iti insenineaza ziua. Poate fi la fel de bine o moldoveanca dulce sau o olteanca apriga.
In cazul aesta, a fost o ardeleanca... poate maine va fi o basarabeanca:)

Rox spunea...

sunt perfect de acord cu tine, Adela :) eu sunt o olteanca apriga :))) te pup si o primavara frumoasa!

adela sirghie spunea...

Bine ca ai scris, Rox, ca nu as fi vrut sa se inteleaga lucruri gresite.