duminică, februarie 21

Crema antiacneica sau gel concentrat?


Multe prietene imi cer sfatul atunci cand intampina probleme in materie de ingrijirea tenului. Recomandarile mele incep mereu cu cremele si tratamentele care au dat "roade" pe pielea mea. De curand am remarcat ca multe fete s-au umplut de cosuri, iar acest capitol deranjant este unul foarte cunoscut mie, intrucat am avut perioade in care si fata mea a avut de suferit. Daca lunar iti apar 3-4 cosuri, nu trebuie sa te ingrijorezi prea tare, metoda de combatere este topica si punctuala, un gel sau un baton aplicat direct pe dusman, dimineata si seara. Ca sa nu se observe prea tare, poti estompa roseata cu un baton corector de culoare verde sau cu clasicul cub de gheata. In cateva zile(maxim o saptamana), problema trebuie sa fie rezolvata, iar cosul-uscat si vindecat. Daca incerci sa il storci, ramai cu pete sau usoare, dar greu de tratat, inflamatii. Asa apar petele. Stiu, nu e o veste buna, dar a"umbla" pe fata este cea mai proasta alegere. Asadar, daca ai doar cateva cosuri, le tratezi cu solutie concentrata, care are darul sa le usuce. Atentie! Folosirea abuziva duce la descuamarea zonei, iar efectuul va fi, nici mai mult, nici mai putin decat ssolzos!
In schimb, daca ai o perioada grea, in care nu ai doar cateva cosuri cand si cand, ci o intreaga eruptie, ai nevoie de o crema antiacneica. Este mai slaba decat solutia concentrata, dar, spre deosebire de aceasta, se poate aplica pe toata fata, chiar si in zonele curate, pentru a preveni alte aparitii inopinante. In cazuri extreme, dupa ce te dai pe toata fata cu crema antiacneica, aplica un varf intreg de crema pe umflaturile rosii, ca sa le determini sa se retraga mai repede. Insa acest tratament este destul de riscant, deoarece folosit in exces, duce la exfoloieri si deshidratari cutanate.
Prin urmare, sfatul meu este ca pentru zone mici si aparitii spoadice- sa folositi solutia concentrata, iar pentru perioadele de eruptii- crema sau gelul adecvat. In niciun caz si una, si alta.

17 comentarii:

Anonim spunea...

asta suna foarte bine in teorie...dar in practica eu am observat altceva - si nu-s daca este numai la mine. nu am multe cosuri, am multe puncte negre desi am tenul uscat..in fine, ideea este ca daca las un cos in pace si-l atac cu gel/baton/crema antiacneica trece cam in 10 zile, daca-l storc si tratez zona cu crema in 5 zile dispare...cu conditia sa storc asa incat sa nu raman cu rani/pete... si atunci prefer sa aleg varianta 2, chiar daca este "against the rules" ca sa zic asa :D.

adela sirghie spunea...

Sigur, Simona, eu am scris reguli generale(99%), dar nu ma refeream decat la cosuri(nu la puncte negre). Sunt unele umflate si dureroase(eu am avut parte de ele), pe care nu ai cum sa le storci, oricata dexteritatea ai avea.

Zuza O spunea...

Wow, ce blog luminos!

Magda spunea...

sunt de acord cu amandoua:la unele trebuie sa le storci ca sa treaca mai repede iar altele care sunt umflate si dureroase mai rau le faci.eu trec acum printr-o perioada oribila.am o adevarata eruptie pe fata in special pe frunte.astept suplimentele de la murad,mi-am luat creme iar daca nici asa nu trec fug iar la dermato ca imi e rusine sa ies din casa si sa ma mai intalnesc cu prietenele

Anonim spunea...

nici eu nu ma refeream la puncte negre, ma refeream la cosuri care sunt "coapte" ca sa ma exprim asa, astfel incat sa intelegi, fiindca am auzit si pareri pro si contra, si vroiam sa aud si parerea ta...pe cele umflate si dureroase intr-adevar, asa cum zici daca le storci risti sa-ti faci rani si sa ramai cu semne :(, plus ca mai tare le inflamezi si nu rezolvi nimic.

adela sirghie spunea...

tx, Zuza O!

adela sirghie spunea...

Simona, dupa cum stii si tu, nu exista reguli, decat daca vezi cosul, pielea si analizezi sitiuatia. Uneori, faci treaba buna daca le storci, alteori le inflamezi mai tare(e vorba de cele cat de cat normale, nu gigantice) Pana la urma, este o chestiune de feeling. Parerea mea este ca nu ar trebui umblat decat la punctele negre, dupa abur. Si daca un cos nu iese usor, il lasi sa se mai coaca. Insa tu, daca ai dexteritate si ai gasit o metoda eficace pentru tenul tau, trebuie sa profiti de acest avantaj:)

adela sirghie spunea...

Magda, ce creme noi ai luat?

my coffe-break spunea...

crema Am gasit o crema pe baza de peroxid Cred ca ii spune Benzonyl Peroxide. Singura care cu rezultate bune :)

Magda spunea...

mi-am cumparat Effaclar M de la roche posay,gel de curatare de la Avene,lotiune tonica Bioderma Sebium si masti de argila.urmeaza sa-mi mai cumpar ceva zilele astea.Adela crezi ca daca am probleme cu acneea acum,un beauty serum de la No7 mi l-ar hidrata prea tare si as avea sebum excesiv.

adela sirghie spunea...

Magda, inseamna ca ai facut investitii serioase in ultima vreme. Chiar daca tenul tau este terorizat de o acnee rebela si trecatoare, hidratarea nu trebuie sa lipseasca, altfel calitatea pielii se va inrautati. Sub semnele de acnee, pielea ta are totusi nevoie de ceva hidratant. Chiar daca aplici acel serum o data la 2-3 zile, sfatul meu este sa il folosesti. Si nu uita de hidratarea interioara: apa, ceaiuri, supe, sucuri naturale.

Magda spunea...

Mi-am cumparat mai devreme o crema hidratanta de la No7.am totusi tenul foarte uscat

adela sirghie spunea...

@Magda: probabil din cauza cremelor astringente, tenul tau este foarte deshidratat. Ca sa refaci echilibrul pielii, trebuie sa ai rabdare, uneori nu ajunge un tub de crema, de-abia la al doilea se vad rezultatele. Si eu am suferit de deshidratare iarna aceasta, fara sa fi folosit creme anti-acneice.

Anonim spunea...

Eu folosesc zynerit,mi-a recomandat medicul endocrinolog ,dar simt ca fruntea si pe langa obraji pielea ma strange.o tipa de la sephora mi-a aratat gama yes to carrots si m-am hotarat sa cumpar crema,dar am o dilema ce este mai bun yes to tomatoes x carrots?am vazut ca pretul este acelasi si m-am gandit sa-mi cumpar crema si samponul de la ei.eu am firul de par subtire ,fara volum si mai si cade.care din cele 2 crezi ca va fi mai bun?Ana 17 ani

adela sirghie spunea...

@Ana:eu am folosit yes to carrots si mi-a placut foarte mult. Cred ca si Yes to Tomatoes(sau Yes to Cucumbers) sunt la fel de bune, dar nu le-am incercat. Imi este mai la indemana sa recomand creme si sampoane pe care le-am folosit decat produse pe care inca nu le-am utilizat. Deci recomandarea mea este Yes to Carrots, cu mentiunea ca Tomatoes pare sa fie la fel de bun, dar inca nu am incercat nimic de la ei.

Anonim spunea...

Buna am vizitat de curand site-ul tau si am gasit foarte multe chestii interesante , iar cu cosurile va pot da si eu un sfat pe care l-am citit pe net intr-un articol dragut " ce fac vedetele ca sa scape de cosuri" si am pus si eu in practica una dintre metode: Inainte de culcare iti cureti fata si aplici pe fiecare cos pasta de dinti iar dimineata iar curatare ! si functioneaza, eu in cateva zile(2-3) scap de cosuri .

Anonim spunea...

It's an awesome piece of writing for all the internet visitors; they will take benefit from it I am sure.

Also visit my web-site: waist to height ratio