luni, februarie 8

SOS tenul meu e deshidratat


Din cauza frigului, pielea de pe fata devine aspra, capata aspect solzos, se decojeste, se inroseste, pisca, uneori apar chiar mici crapaturi. Nu stiu nicio reteta secreta, insa ingrijirea constanta, temeinica si corecta a dat intotdeauna rezultate bune. Iata recomandarile mele:
1 Un scub fin- saptamanal, sau o data la 10 zile, pentru a elimina celulele moarte de pe fata. Chiar daca pare ultimul lucru la care te gandesti cand pielea ta este aspra si plina de cojite, un scrub fin(jumatate din cantitatea folosita in mod obisnuit)va curata fata si o va optimiza pentru tratamentele hidratante pe care le vei aplica ulterior.
2 Abur facial cu musetel-are rolul de a calma si"pansa"tenul suferind-saptamanal
3 Masti cu miere de albine(te ungi cu mierea pe fata). Eu stau chiar o ora intreaga cu aceasta masca pe fata si am rezultate uimitoare! daca nu agreezi masca de miere de albine, poti incerca orice masca faciala hidratanta preferi, preparata de tine sau din comert. O poti aplica o data la doua zile, in cazul in care tenul o "cere" Cum stii daca tenul tau cere asa ceva? Te uiti in oglinda cu atentie, analizezi si pui un diagnostic.
4. Crema hidrantanta, nutritiva, dimineata si seara. Daca preferi uleiurile esentiale, iti poti "imbogati" crema sau le poti folosi separat. Nu ezita sa pui doua straturi de crema sau doua straturi de ulei daca tenul tau absoarbe ca Setila din povestea lui Creanga toate ingredientele cu care il rasfeti.
5 Optional, poti incerca sa folosesti serum+crema, pentru a spori absortia agentilor hidratanti. Nu, nu e prea mult, pentru ca temperaturile joasa ataca in primul rand fata, care este intotdeauna cea mai expusa.
P.S. Cine mai are metode verificate sau chiar tratamente, este rugata insistent sa ne impartaseasca si noua!

16 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu sunt posesoarea unui ten uscat, dar il tin sub control cu un masaj fin cu ulei de masline extravirgin presat la rece, de cea mai buna calitate (am observat ca exista diferente consistente intre uleiurile de masline extravirgine de pe piata romaneasca; eu il prefer pe cel de la Farmer). In prealabil imi demachiez cu grija tenul, il dau cu lotiune tonica, apoi masez tenul cu ulei de masline. Tenul meu e o veritabila sugativa. Uleiul actioneaza ca un balsam reparator. Bai de abur nu fac niciodata in primul rand pentru ca sunt putin clautrofobica si in al doilea rand pentru ca tenului meu nu-i place aburul si protesteaza.

ColourMePretty spunea...

feta sau smantana pun uneori si le las si cateva ore...aparent se usuca dar cd le speli constati ca ramane onctuoasa fata.In mod normal as detesta aspectul dar seara inainte de culcare e numai bine,dimineata demachiez si tot ramane baza fina pt aplicarea fdt

symlove spunea...

Si eu am probleme cu tenul.Reteta verificata de mine e asta:
Scrub pentru piele sensibila de 2 ori pe saptamana, in fiecare seara ser plus crema hidratanta de noapte, dimineata crema hidratanta plus un fond de ten hidratant cu factor de protectie (eu ma impac de minune in sezonul asta cu Toleriane de la Roche Posay).
De 2 ori pe saptamana masca de curatare plus masca intens hidratanta imediat dupa. Si uleiul de masline lasat pe fata jumatate de ora face minuni(in caz de nu aveti probleme cu acneea).

Unknown spunea...

Sapun natural cu unt de shea.

Zuzele spunea...

hmm...de vreo luna si ceva urmez tratamentul cu Retin A! Pielea mea s-a uscat atat de tare incat nu ma mai pot spala pe fata cu nici un gel, indiferent cat de "bland" ar fi, nu ma mai pot demachia sau machia cu nimic, iar aplicarea cremei a devenit un cosmar. In primele 10 min ma ustura fata de mooooor! parca presor sare pe rana! a facut cojite pe care le elimin cu scrub la cateva zile. Imi fac scrub din miere grunjoasa, iar ieri mi-am aplicat o masca cu miere, polen si cateva picaturi de ulei de masline. am stat asa vreo 2 ore cred si apoi am aplicat ulei din germeni de grau. Este cea mai hranitoare "crema" pe care am folosit-o vreodata! nimic nu imi hidrateaza tenul mai bine, sau corpul, decat uleiul din germeni de grau in care am picurat si cateva picaturi de ulei esential de lavanda ca sa miroasa mai bine!
Incercati si voi ca merita!

Ana-Maria spunea...

Ciao

Eu iarna aceasta am folosit Avene Cold Cream (costa in jur de 30 lei - mi s-a parut pret de criza :p) si mi-a fost recomandata de un farmacist. Mi s-a terminat, insa pot spune ca a dat rezultate bune in cazul meu (tenul meu este uscat-mixt). Am fost dezamagita pentru ca ultima picatura am folosit-o cu cateva zile inainte de finalizarea excursiei in Austria, la ski. Am fost disperata! Nu aveam de unde sa imi cumpar alta din statiune... Cu inima cat un purice am mers intr-un supermarket de unde mi-am cumparat o crema. Nivea Silk Comfort. Surprinzator, chiar imi place! Aveam unele indoieli, deoarece eu de cativa ani, folosesc doar produse dermato-cosmetice.

Adela, cu totul in afara subiectului, vreau sa te rog ceva. Intr-un post mai vechi... spuneai ceva de un gel pentru cuticule... Eu, acum cativa ani, mi-am cumparat cu astfel de gel de la Loreal, insa nu l-am folosit pentru ca mi se parea mult prea complicat; l-am facut cadou. :P Mno... pana in prezent, mi-am taiat cuticulele. As vrea sa renunt la acest obicei prost. Tu ce gel ai folosit si de cate ori pe saptamana? Te intreb, pentru ca din cate am inteles, in cazul tau chiar a dat rezultate. :) Multumesc mult.

O seara frumoasa tuturor.

cosmofever spunea...

Pentru Zuzele: Am o experienta considerabila cu retin-a si am trecut si eu prin aceasta faza de deshidratare accentuata a tenului. Sunt doua posibilitati: fie folosesti o cantitate de crema prea mare pe zona afectata (in prospect spune clar ca stratul trebuie sa fie foarte fin, ca o pelicula), fie o aplici si acolo unde nu sunt probleme grave. Am indraznit sa iti adresez acest comentariu deoarece retin-a este o crema agresiva, si stiu foarte bine cat de severa este deshidratarea care poate aparea in timpul tratamentului.

Cu toate acestea, vei vedea ca peste 2-3 luni, aceste reactii se vor potoli, dar tot te sfatuiesc sa reduci cantitatea de crema pentru ca stiu ca din exces de zel ("sa omoare tot":) pot aparea zone descuamate si dureroase. A, si mai este un aspect foarte important, si anume gelul de curatare care trebuie sa contina apa termala si sa fie foarte, foarte delicat - esential in acest tratament. Pentru mine, gelul de la Oxyance City Rescue (se gaseste la Sensiblu) "a interactionat" cel mai bine cu retina-a.

Multa bafta!

cris spunea...

vai de mine , zuzele...dar cu ce ti-ai gresit de te pedepsesti asa?!!!...ma refer sa te apuci de tratament cu Retin A pe vremea asta de iarna aspra!!...nu ti-ai ales bine deloc mommentul....dar daca tot te-ai apucat acum, ca sa nu pierzi luna de tratament deja efectuat si sa mai imblinzesti putin senzatia de uscare ai putea sa combini Retin A cu Bepanthen crema...eu am reteta asta de la dermatolog si e mult mai suportabila.

adela sirghie spunea...

hello, Ana Maria, eu folosesc un gel de indepartat cuticule de la Alessandro, insa am avut si un ulei de la Astor care era si el f bun.

Roxana spunea...

Iarna asta a fost mai grea si, desi am unten mixt fara zone uscate, am avut ceva probleme cu zone foarte uscate (gen pergament)in zona obrajilor. M-am exfoliat, mi-am aplicat o masca de miere cu ulei de jojoba si am folosit unt de shea sau crema cu muscata trandafirie de la Balm Balm pe post de crema de noapte. Iar cand am simtit ca bate vantul destul de puternic, am folosit acest remediu chiar si pe sub crema hidratanta de zi, desi in mod normal cremele grase nu-mi priesc.

Zuzele spunea...

@ Cosmofever- draga mea, sunt de acord cu tine ca folosesc, poate, prea mult :) am citit undeva ca o perluta de crema este suficienta pentru toata fata, insa de multe ori am folosit 2 sau 3 perlute pentru ca mi se parea ca intra prea repede in piele si nu am reusit sa intind crema peste tot! mai mult, de vreo 3 sapt, o folosesc aproape in fiecare seara. este adevarat ca dimineata folosesc creme grase, insa s-ar parea ca nu sunt suficiente. am mai citit si ca aceasta ar fi o reactie normala pentru ca pielea trebuie sa se descuameze, cojitele alea fiind chiar stratul superior al pielii de care trebuie sa scapam. Eu o folosesc pentru puncte negre si oarecare cosulete care imi mai apareau din cand in cand. Crema scoate tot, tot la suprafata si, chiar daca in prima parte a tratamentului pielea este invadata de cosuri, tocmai din aceasta cauza, mai apoi, n-o sa mai ai probleme niciodata. Eu am trecut de partea asta urata si acum, alte probleme in afara de descuamare- un lucru bun pana la urma- nu am!
Am multe geluri de spalat si demachiante, inclusiv cu apa termala, dar fara nici un efect dintre cele promise pe eticheta. Chiar m-am spalat ultima oara cu un gel de la Avene, foarte foarte "douce" dupa cum scrie pe el, insa m-a usturat fata rauuuuuuuu!!! O sa incerc Oxyance, dar nu cred ca va avea cine stie ce efect pe pielea mea! Parca sunt arsa de soare, asa se simte :) Dar asta e, baba sufera la frumusete :)


@ cris, m-am interesat inainte sa incep tratamentul si peste tot scria ca trebuie urmat iarna! vara este foarte periculos pentru ca, pielea fiind deja foarte sensibilizata de crema, s-ar putea arde foarte rau de la soare. Insa, iarna asta este parca mult prea dura. Am noroc ca in perioada asta stau la caldurica si nu ies afara decat dimineata, vreo 30-40 de minute cat timp aleg in parc.In rest, nu ies afara, insa e suficient pentru ca frigul asta groaznic o usuca si mai tare, desi ma protejez bine bine inainte sa ies afara. vad ca acum arata bine pielea, ma strange un pic, dar arata bine..aseara am folosit o crema de galbenele si mi-a facut bine. Mi-a calmat usturimea si nici uscata cum era nu prea mai e!

Ana-Maria spunea...

Multumesc mult, Adela.

Corina spunea...

@ zuzele, cred ca cel mai bine ar fi sa incerci spuma demachianta de la La Roche Posay. Sora mea a facut un peeling si in zilele imediat urmatoare a folosit doar acest produs de curatare. Medicul i-a spus ca ar fi unul din cele mai delicate de pe piata si intr-adevar, ii mai calma usturimile :)

Zuzele spunea...

Corina, am folosit multe produse de la Roche Posay, daca nu chiar pe toate si nu prea m-a incantat nimic. Am avut si spuma de curatire si a fost ok, insa nu stiu cum s-ar comporta in situatia asta de acum. O sa cer o mostra sa vad daca o pot tolera! MS de sfat!

Anonim spunea...

We stumbled over here from a different web address and thought I might check things out.
I like what I see so i am just following you. Look forward to going over your web page yet again.


My website height to waist ratio

bilabila1 spunea...

In timpul verii, caldura si praful e foarte periculos pentru tenul gras. Eu am tenul gras si mereu am avut probleme din cauza excesului de sebum, imi apareau cosuri si puncte negre. Dupa mai multe produse, fara rezultate am mers la doctor pentru un tratament bun.
Medicul mi-a dat pentru tenul meu gras produse pe baza de ulei 100% pur din arbore de ceai(tea tree oil) de la Thursday Plantation.
Mi-a dat urmatoarele…o spuma naturala de spalat pe fara, apoi sa aplic lotiunea tonica cu arbore de ceai si hamamelis. Dupa ce mi-a curatat foarte bine tenul, am aplicat Crema hidratanta naturala pentru fata cu arbore de ceai, ulei de macese si vitamina E tot de la firma asta.
Diferentele sunt vizibile, excesul de sebum este sub control acuma, tenul meu este mai curat si nici cosuri sau puncte negre nu au mai aparut. La mine pentru tenul gras functioneaza perfect, le recomand.