duminică, aprilie 24

Jurnal de primavara berlineza- partea intai

Germania este pentru mine o mare necunoscuta. Am petrecut aici doar doua zile, la Munchen, in urma cu cinci ani, dar au fost destul de chinuite, cu treaba, iar orele au trecut grabite si nu am reusit sa ma bucur mai deloc de ele, in ciuda faptului ca mi-a placut mult orasul bavarez. Am avut timp insa sa imi cumpar un sacou claisc, negru, de la Gabrielle Strenesse, pe care il port si acum, dupa atata vreme este in continuare impecabil, exact genul de lucru in care simti ca a meritat sa investesti banii.  Asadar, Germania suna pentru mine destul de exotic si tentant, desi cred ca multe dintre voi o cunoasteti.
Prima dimineata la Berlin a fost insorita, calda si frumoasa, o adevarata zi-gogoasa, care parca te fereste de orice evenimente neplacute. M-am trezit in cantece de pasarele, semnul clar, pentru mine, al unei zile tihnite in Charlottenburg. Am fost la sauna, am lenevit o jumatate de ora la soare, pe sezlongul confortabil din gradina, inconjurata de romanite(e vorba de prima mea sesiune timida de plaja in acest an), apoi  m-am cremuit cu lotiunea gasita in baie, cu miros sofisticat, au the blanc, am luat un mic dejun incropit din sucuri naturale si fructe si am vizitat partea de est a Berlinului. Mi-am cumparat revista Vogue.de din luna mai care tocmai a aparut si am reusit sa o termin pe toata in jumatate de ora:).
Am "citit pe nerasuflate" multe preturi si am savurat si multe poze, deoarece eu nu inteleg in germana decat trei-patru  propozitii, de genul cum te cheama, ce e asta scl. Dar am retinut cuvantul magic Kurfurstendamm:) Revista  parea sa aiba subiecte interesante, spre deosebire de revistele romanesti pline numai de reclame si advertoriale platite si pe care eu nu le mai cumpar de multa vreme. Sincer, eu cred ca ar trebui cu totii sa scapam de cliseul acesta teribil si chinuitor, de a compara lucrurile din tara cu lucrurile dinafara ei, dar eu pur si simplu nu ma pot abtine. Parca e si putin sadism aici, pentru ca din start stii ca vei iesi in dezavantaj.
Desi e prima zi de Paste, restaurantele, cofetariile, cafenelele si mai toate bodegutele sunt pline, si nu numai de turisti, semn ca si berlinezii cunosc la joie de vivre...
-va urma-

7 comentarii:

Anonim spunea...

Oh..suna atat de bine <3! Mi-ar placea sa petrec o zi asemanatoare!
Have fun!
Kisses

Denisa spunea...

tocmai ai descris ziua perfecta.. din punctul meu de vedere.. :)
suna absolut perfect..

distractie frumoasa! sau mai bine relaxare placuta.. :)

Anonim spunea...

Interesant. Eu locuiesc in Berlin, iar astazi, de Paste, am fost si eu la plaja, pe malul lacului Wannsee. Si pentru mine a fost prima sedinta din acest an. Sper sa te simti bine aici, sa te relaxezi si sa vizitezi cat poti de multe. Sa nu ratezi bulevardul Unter den Linden, Kurfuerstendamm, Prenzlauer Berg, KDW si masa in TV Tower.

Adelina Eneșca spunea...

Ce mi-a placut comparatia zi-gogoasa :) Chiar ca asa pare ziua descrisa de tine, calda si cu parfum de vanilie.

Butterfly spunea...

Te asteptam si cu fotografii din escapada ta, sunt interesant. Sedere frumoasa in continuare.
xoxo

Roxana spunea...

E nedrept sa compari. E ca si cum ai compara doua secole.

adela sirghie spunea...

@e: a fost de vis Berlinul in vacanta de Paste. Sper sa ma reintorc in locurile acelea. In Charlottenburg am descoperit Trattoria Toscana, ma simt datoare sa iti recomand si eu ceva:)
xoxo