vineri, noiembrie 26

Acneea, eterna problema

In ultima vreme am foarte des discutii despre acnee. In general, mi se cere sa recomand o crema miraculoasa, un unguent eficient, o alifie vindecatoare. Ei bine, nu exista asa ceva. Exista creme care ajuta tenul sa se refaca, e adevarat. Exista creme care te ajuta sa tii sub control exploziile epidermei, insa...

Sumar: pielea este cel mai mare organ al corpului. Face(si este) legatura dintre interior si exterior. Prin urmare, daca ceva nu este in regula in organismul tau, acest lucru se va vedea si pe fata. Totodata, pielea este bariera care tine la distanta toxinele, antiradicalii liberi, poluarea,  razele nocive ale soarelui. Prin urmare, ingrijirea tenului afectat de acnee trebuie sa"repare" atat interiorul cat si exteriorul.
Dupa discutii cu mai multi medici, concluzia la care am ajuns este ca o dieta purificanta este primul pas catre normalizarea organismului si a tenului implicit. Dieta vegertariana este cea care a dat pana acum cele mai bune rezultate, de aceea o recomand cand mi se cer recomandari de...creme:)
Nu ai voie: lapte, carne, prajeli, sucuri carbogazoase, oua, ciocolata, prajituri.
Ce ai voie: legume, fructe, miere naturala, lapte de soia, tofu, seminte crude(in, migdale, alune scl), apa plata, ceaiuri, supe de legume, sucuri naturale.
Ce creme au dat cele mai bune rezultate: dr Murad, dr Brandt, dr Haushkha, uleiul purifiant de la Academie, uleiul de migdale dulci.
Si bineinteles, recomandarea personala, verificata in ani de zile: abur saptamanal sau bisaptamanal(daca tenul nu este prea sensibil, cu rozacee si va permite acest lucru!), scrub si lotiune tonica, proaspata, pe baza de rozmarin preparata in casa. Facultativ, masca de miere naturala.

DON'T USE WITHOUT MENTIONING THE SOURCE!

24 de comentarii:

fashion doctor spunea...

Adela,foarte bine ai zis.sfaturile tale sunt foarte bune.eu personal mai fac abur,dar cam odata pe luna,de lene,si uleiul de migdale dulci am folosit,e foarte bun si pentru un ten la a doua tinerete,cum sunt eu.iti multumesc.

Anonim spunea...

gand la gand cu nevoile mele!!!:)nu sufar de acnee intr-o forma avansata,insa din cand in cand mai imi da bataie de cap cate un cosulet-doua,ok!trei poate:)):))
chiar voiam sa-ti scriu zilele astea un mail in care sa te rog sa-mi faci"un invetar"al celor mai recomandate creme-dupa parerea ta,si pe care le-ai si folosit,pentru tenul cu exces de sebuum..multumesc tare mult!:*pupici

Anonim spunea...

adela, mentionezi f des aburul pt fata, ai scris ca pui rozmarin.
dar dupa aceea iti storci puncte negre, cosuri etc sau faci pur si simplu o sedinta de aburire?
pt ca eu as vrea sa fac doar aceasta a 2 varianta, nu sunt buna sa-mi storc singura punctele negre.. merci pt raspuns

Ema, Brasov spunea...

Adela, se gasesc in Romania produsele dr. Murad, dr. Brandt, dr. Haushkha? Daca da, ce magazin recomanzi (cu adaos rezonabil)?

adela sirghie spunea...

@Modnizaeu cred ca uleiurile sunt mai bune decat cremele, pentru ca au putere de penetrarea mai mare.

@Raluka:daca ai doar doua trei cosulete razlete, nu ai nevoie de o crema ci de Spot Remover de la Origins, care sa le usuce frumos.

@Anonim: eu mentionez deseori aburul facial, pentru ca in cazul meu a dat rezultate foarte bune .Eu imi si storc cosurile, pentru ca sunt indemanatica in aceasta privinta, dar daca nu te pricepi, e contraindicat, pentru ca mai mult strici. Aburul facial+scrub +masca de miere de albina, eu asta recomand in cazul tau. Oricum , am facut si eu de multe ori abur fara extractie, pentru ca simteam ca am tenul incarcat, si rezultatul a fost foarte ok, deci iti recomand abur fara extractie si tie:)

@Ema:gasesti dr Brandt la Sephora, iar celelalte doua-pe strawberrynet.
Inainte era si dr Murad in Romania, dar acum nu se mai aduce acest brand din pacate:(

Ema, Brasov spunea...

Sephora zici? Am citit de pe blogul "Vicii contemporane" ca se va deschide si in Brasov un magazin. I'm waiting :)

Anonim spunea...

cum se prepara masca cu miere?

adela sirghie spunea...

@Anonim: te ungi cu miere pe fata, nimic mai simplu:)
si stai linistita o jumatate de ora, sau o ora intreaga daca ai timp, altfel curge.

Anonim spunea...

cel de-al doilea anonim nu eram eu, dar tot asta vroiam sa intreb :)
multumesc pt indicatii

adela sirghie spunea...

@Dragele mele Anonime: dar de ce nu vreti sa va luati un nume -chiar si "de scena"? Sa nu va confund:)
Nu trebuie sa fie neaparat numele real, inteleg daca vreti sa va pastrati anonimatul.Ar fi mai simplu cand raspund.
xoxo!!!
pe amandoua, desigur!

Andreea spunea...

Adela, o crema destul de "minune" este Brevoxyl. Am urmarit-o pe tenul iubitului meu si a dat rezultate senzationale. Obligatoriu cu o crema hidratanta, pentru ca usuca extrem. Oricum, extraordinare recomandarile tale, nu doar pentru ten acneic :)

SoSheSays spunea...

Andreea spune ca o crema minune e Brevoxylul. Dar depinde ce tip de acnee ai.
Brevoxylul e intr-adevar foarte eficient pentru cosurile inflamate dar daca tenul tau are tendinta spre punte negre Brevoxylul nu are ce sa faca pentru ca el ce face e sa distruga bacetriile si sa calmeze inflamatiile.

Anyway, iti multumim pentru sfaturi Adela sunt de caord cu cele spuse de tine si apropo masca cu miere e superba.
Si sa nu uiti te rog si de cea cu iaurt!

Alexa spunea...

Draga Adela,de foarte mult timp iti citesc blogul si pot sa spun ca este o adevarata placere. Tot timpul cand am nevoie de o parere pentru anumite produse sau sa sa aflu noile trenduri sau pur si simplu sa ma relaxez blogul tau este solutia potrivita.
Totusi acum sunt intr-o mare dilema si am nevoie de sfatul tau direct.
Vesnica problema: tenul.
Am tenul gras, sensibil si mi se incarca incredibil de repede. La 2-3 sapt dupa tratament cosmetic deja apar punctele negre. Cosurile pot spune ca le tin in frau odata cu venirea acestui sezon dar tot este gras si cea mai mare problema acum este ca tenul mi foarte deshidratat.
De curand am gasit un gel de curatare mai lejer de la SVR Provegol pentru ten sensibil(inainte foloseam Aven - Clenance). Ca si tonic folosesc Ilcsi - ton de roze pentru ten sensibil, gras si cu pori dilatati dar care in acelasi timp hidrateaza.
Problema este acum cu crema de zi. Acum incerc niste monstre de la L'Erbolario - CONCENTRATED FLUID WITH GRAPE EXTRACT & CAMOMILE. Nu zic ca mi buna dar uleiul ar avea, vorba ta,un efect pe termen lung.
As vrea sa incerc un ulei din cele mentionate mai jos dar nu stiu care dintre ele ar fi cel mai potrivit. Acum am vazut ca multe dintre ele au pret bun pe strawberrynet.com. Draga Adela, crezi ca poti sa ma indrumi:

1. Dr. Hauschka Ulei Echilibrant de Zi
2. Academie Acad'Aromes Hidratare Esențială pentru Faț
3. Academie Acad'Aromes Hrănire Esențială pentru Față
4. Academie Acad'Aromes Purificare Esențială pentru Față
5. Academie Acad'Aromes Revitalizare Esențială pentru Față

Astept cu nerabdare raspunsul tau!

Ioana spunea...

Multumim Adela pentru sfaturi. Sufar si eu de aceeasi problema, cea a cosurilor, din pacate la mine se extinde pe spate si pe piept ceea ce e f frustrant. Am incercat Brevoxyl, fara prea mari rezultate si desi am 25 de ani problema pare sa se agraveze.

adela sirghie spunea...

@Andreea: eu nu am incercat Brevoxyl, dar ai dreptate, am inteles ca are rezultate bune. Eu insa ma feresc de cremele care usuca pielea foarte tare,nu le recomand, pentru ca acest lucru duce la ridare prematura. Cred ca este o crema indicata pentru barbati, care au pielea "mai groasa" sau, in cazul fetelor- doar pe anumite portiuni. Eu asa as folosi-o, pe portiunile afectate.
Insa nu am folosit-o pana acum, deci spun numai cum as proceda.

adela sirghie spunea...

@Alexa: ma bucur ca imi citesti blogul.
In primul rand iti recomand DIETA, te rog mult sa imi spui care este punctul tau de vedere!!!
Apoi, crema de la dr Murad si abia dupa crema dr Murad, Acad'aromes Purificare Esentiala de la Academie. Eu asa sa proceda in locul tau.
Dr Hauschka este foarte bun, dar uleiul este mai greu, de aceea cred ca ar fi bine sa incepi cu o textura mai light, cea de la Academie este foarte potrivita. In rest, cum am mai spus, eu recomand abur facial +scrub+lotiune tonica de rozmarin. Nu vreau sa crezi ca iti spun sa arunci ceea ce folosesti acum, departe de mine acest gand, ci sa le inlocuiesti cu ce am recomanadat eu cand ti se vor termina:)
Daca mai ai nelamuriri, te rog sa imi spui.
XOXO!

adela sirghie spunea...

@Ioana: te rog sa imi spui cum stai cu dieta, este foarte important acest aspect!
xoxo

Alexa spunea...

Multumesc forte mult pentru sfat, Adela.
In privinta dietei pot spune ca tin regim deja de o vreme buna. Am gastrita si mi destul de greu sa mananc prajeli, cioca sau prajituri nici vorba, dar si fructe la fel. Incer acum sa mai reduc din carne si sa pun accent pe legume fierte, soia etc. Poate ca intradevar am neglijat hidratarea.
Am sa incep cu ceaiuri multa apa chair de maine. Supica tot timpul a fost la ordinea zile.
Am sa te tin la curent cu rezultatele.
Multi pupici!

adela sirghie spunea...

@Alexa:daca faci comanda pe stawberrynet, sa te uiti si la Murad Pure Skin Clarifying Supplement, suplimente alimentare, lucreaza in sinergie cu cremele. Eu i le-as pune pe lista lui Mos Craciun:)

Madalina spunea...

Adela, uleiul de migdale dulci este recomandat pentru tenul acneic??? Eu mi-am cumparat acum cateva saptamani o sticluta, pentru ca am auzit ca da rezultate (fermitate) in masajul sanilor. Spune-mi te rog cum il folosesti tu pentru ten si ce rezultate ai avut.
Merci, xoxo

Ioana spunea...

Adela, dieta nu este una perfecta. Incerc pe cat posibil sa ma tin departe de sucuri din comert, cartofi prajiti, snitele, in general de mancarurile prajite, dar nu totdeauna reusesc. In schimb beau cafea, de aceasta nu prea pot sa ma las, daca are vreo legatura cu cosurile. Lapte nu beau decat doar cel pe care mi-l mai pun in cafea. Pastele imi plac foarte mult si de aceea mananc destul de des. Carnea nu o prea evit pentru ca nu gatesc acasa din lipsa de timp si pana la urma de chef, iar optiunile pe care le am prin oras sunt in general cu carne.
Cred ca asta e tot ce pot sa spun despre dieta mea. Pe cat posibil aleg variantele care cred eu ca sunt sanatoase, insa sunt o persoana fffff pofticioasa si mai "cad in pacat" :).

adela sirghie spunea...

@Madalina: eu l-am folosit pentru ca eram curioasa si mi-a placut mult, stiu fete care il folosesc pentru acnee:)
Il foloseam seara, cu un mic masaj.

adela sirghie spunea...

@Ioana : renunta la lapte si carne, trebuie sa iti impui asta. Fiind postul Craciunului, multe restaurante au diversificat meniul, incearca macar o perioada.
Ca investitie pentru cadoul de la Mos Craciun iti recomand si tie crema antiacneica dr Murad+suplimentele alimentare, aceleasi ca in cazul Alexei.
Dar te rog, incearca sa tii dieta, pentru ca in caz contrar, problema ta se va agrava si tot acolo vei ajunge.
Xoxo!

acnee rozacee spunea...

Foarte bune si utile sfaturile dvs!