sâmbătă, octombrie 10

parfumurile false: din ce in ce mai multe


Citesc in revista Capital ca 37.900 de litri de parfumuri contrafacute Chanel, Dior, Dolce&Gabanna si Lacoste au fost confiscati de vamesii de la Varsand. Marfurile se aflau intr-un camion turcesc si se indreptau catre Germania.
Presupun ca o cantitate urma sa ramana in Germania(oricine are nevoie de parfumuri de lux la un pret mai bun), iar o alta parte se intorcea din nou in Romania, in gentile unor mici comercianti care spun ca "sunt de furat, de afara"
S-a pacalit cineva vreodata?
Oare e mai bine sa nu stim?
Si daca stim, cum trebuie sa procedam?

27 de comentarii:

Denisa L spunea...

am luat o data un parfum contrafacut pentru ca nu l-am mai gasit in magazine...dar nu m-am pacalit,am platit 25% din pret si chiar persista mirosul toata ziua:)

Magda spunea...

mie mi se pare trist...nu stiu daca erau contrafacute si nici nu vrau sa aflu.daca as sti?as plange mult probabil

Ella Gheorghiu spunea...

Am o prietena care isi cumpara mereu orice parfum vrea cu 100lei de la un cunoscut care se presupune ca le fura...la ea persista insa cred k si se da cu o tona.Mi-a aratat ca are si cod si tot insa tot de moda veche raman,mai bine il cumpar din magazin...apropo de parfum,l-ati mirosit pe cel de la Escada aparut acum sau pe cel de la Armani Idole?eu nu!si sunt tare curioasa...

Beatrix spunea...

Sincer, nu ma dau in vant dupa brand. Pentru mine la un parfum conteaza sa persiste mirosul si sa fie unul placut pentru mine.

felicia spunea...

Si eu am cumparat din curiozitate un contrafacut,era un Aqua di gio-nu avea nimic in comun cu originalul.

Zuza O spunea...

Eu am cumparat odata in liceu de la colegul meu de banca, un L'eau par Kenzo. Mi-a spus ca-l are de la o ruda din Spania. A doua zi i-am dat cu el in cap ca nu tinea mirosul nici macr 30 de minute :))

Atunci mi-am zis ca daca tocmai colegul meu de banca a incercat sa ma fraiereasca, ce sa le mai cer oamenilor care vin cu sacosele prin sediile de firme si spun ca le-au cumparat din aeroport sau de la hoti!

La fostul loc de munca venea o doamna cu astfel de parfumuri, am luat si eu si Zuza G si erau chiar foarte bune, dar am inteles ca printre ele mai erau si fake-uri...

Zuzele spunea...

da, si eu m-am pacalit! si alta data, m-am lasat pacalita pentru ca era de 10 ori mai ieftin decat in magazin si oricum nu-mi placea foarte mult cum miroase. l-am luat asa de moft, dar nu mi-a parut rau pentru ca mirosea fix ca parfumul original si se metinea destul de mult. l-am folosit putin pentru ca imi statea pe creier faptul ca ma dau cu cine stie ce amestesc si mi-ra teama sa nu fac vreo iritatie.
Stii ce am auzit de la cineva care lucreaza la Sephora? ca unele fete aduc in magazin parfumuri contrafacute si le inlocuiesc cu cele originale. asa ca, exista riscul sa cumperi o apa de ploaie pe bani multi:(

adela sirghie spunea...

cand dai bani putini pe un parfum care costa de 5 ori mai mult, cred ca stii la ce te poti astepta. Iei in calcul ca poate fi fals.
Dar cand dai pretul real si iei un fake, atunci pacaleala este maxima.
Nu am auzit pe cineva ca a luat vreun fake de la Sephora, dar ma gandesc daca poti returna produsul in magazin, daca esti client, cum se intampla cu hainele, daca pastrezi bonul.

camelcutza spunea...

mie mi se pare dureros ca majoritatea site-urilor care vand parfumuri,cu o reducere micutza,vand de fapt replici,iar originalul costa 300 ron,cumperi replica cu 250,iar ea de fapt face 20 ron.

Zuzele spunea...

faza cu sephora o stiu de la o tipa pe care am cunoscut-o intr-o anumita imprejurare...ocupatia ei era sa fure parfumuri din franta si italia si sa le vanda in tara...si imi spunea ca are intelegeri inclusiv cu vanzatoare de la magazine de parfumuri, sephora, ina center, etc.. si ca tipele cumpara parfumri de la ea, pe bani ff putini pt ca aducea si fake-uri si le inlocuiau pe cele din magazin..
mie personal nu mi s-a intamplat asa ceva si mi se pare un pic cam greu de crezut pt ca ma gandesc ca parfumurile alea au si ele un cod de bare, ceva..nu stiu...se inregistreaza undeva...
in fine, sper sa nu fie adevarat!

adela sirghie spunea...

si eu sper sa nu fie adevarat!

Ella Gheorghiu spunea...

Da,colega mea de care va povesteam isi cumpara parfumuri tot cu povestea asta.Chiar azi am vb cu ea si imi zicea k cel care ii vinde tot la sephora lucreaza si are si cod de bare tot...la ea persista!foarte ciudat!

Celestial Dreamer spunea...

este trist... imi pare rau ca cei care nu isi pot permite un parfum de firma original aleg ca alimenteze piata neagra, cand ar putea opta pt un parfum al unei firme mai ieftine insa sa fie original...

geanina spunea...

De aceea cel mai bine este sa incercam sa le cumparam de pe site-uri straine sau sa ni le aduca cineva de afara de incredere. Eu cel putin imi cumpar numai parfumuri online si nu am fost dezamagita pana acum. Dupa ce am vazut n documentare pe discovery & co cu chinezi care falsifica pana si pasta de dinti imi iau numai dupa ce citesc review-uri despre un anumit magazin sau dupa site-ul producataor la sampoane sau creme de ex.

Dee spunea...

pe mine m-a socat in Grecia. nu inteleg cum de li se permite sa vanda astfel de copii, semanau foarte bine cu originalele. si nu numai parfumuri.. am vazut haine si genti si sa nu mai zic de ochelari de soare (adevarat pericol!) se foloseau firmele pe bune. deci fara adibas sau nuke :|

adela sirghie spunea...

anais, eu am scris numai despre cosmetice, dar ai dreptate, domeniul este foarte extins.

Mara spunea...

Buna, fetele!
Nu trebuie sa ne şocheze nimic. Eu am primit acum câţiva ani un parfum care mirosea asemănător cu originalul. Era corect ambalat. Dar dupa ce l-a desfacut, uitandu-ma in lumină, am vazut scame in solutie (sunt farmacista, am ramas cu asta de pe vremea cand preparam perfuzii in '90, ca nu facea Sicomed). De mirosi, mirosea asemanator, rezista vreo 2 ore (sa stiti ca oricum o apa de toaleta nu rezista mai mult de 4 ore, asa trebuie chiar).
Nu e extrem de greu de facut ceva asemanator. Firmele mai bune care fac asta (inţeleg că se fac in Orient si Asia, astia nu sunt chiar slabi la chimie, nu zic nume de tari) au aparate (spectrofotometre) care indica ce substante se folosesc, apoi ajusteaza formula pas cu pas si asta e...
Dar identic nu o a fie, doar pe aproape. Si pot folosi ingrediente de proasta calitate, impurificate cu metale grele sau cine mai stie ce toxice sau reziduuri de solventi. Iar mirosul este sigur datorat unui ceva sintetic (aldehide, cetone, esteri, mai tineti minte de la chimie?). Doar nu credeti ca or sa fie uleiuri esntiale in flaconul ala? Pot da reactii urate sau chiar intoxicatii in timp.
Si se vand in Europa... Asta e.
Deci, daca primiti asa ceva, aruncati imediat. Si nu mai cumparati.
In altă ordine de idei parfumerii de peste tot, cei serioşi adică, chiar fac exerciţii de parfumuri celebre, ca sa isi faca mâna (mai bine zis nasul), dar produsul ramane strict doar in parfumoteca firmei!
Cel mai rau este ca se practica şi falsificarea medicamentelor. In Europa in jur de 2-5%. Dar in alte tari indepartate, sarace, chiar in jur de 50%. Eu, sincer, cumpar medicamente romanesti (de ce sa le falsifice cineva?) pt ca stiu ca le fac bine, toate ingredientele sunt verificate "absolut". Stiu asta SIGUR!!! Am facut si un stagiu la controlul medicamentului, demult. Acum nu mai lucrez strict in domeniul farmaceutic, dar sunt furnizor de ingredinte auxiliare (si le verifica la fel, dupa toate criteriile Farmacopeei Europene).
Asa ca de ce sa nu iau aspirina romaneasca, antibiotice sau vitamine romanesti?! Am cea mai mare incredere. Important este sa nu ne doboare altii industria farmaceutica...

adela sirghie spunea...

Mara, esti o enciclopedie!
Ti-am mai spus acest lucru vreodata?
xoxo

MadameCacharel spunea...

Mereu m-am întrebat dacă site-urile astea multe din România vând parfumuri originale. Nici măcar unul?

adela sirghie spunea...

madamecacharel, as vrea sa pot sa iti dau un raspuns, dar nu ma pot hazarda. Tot ce pot sa iti spun este ca mie imi este frica de aceste produse online si nu am cumparat niciodata.
Dar sunt fete care au riscat si din cate au scris pe blog, li se pare ok.
Pana la urma este o chestiune subiective.
Recunosc, mie imi place sa testez si sa ating produsul inainte de a da banii pe el, lucru pe care nu il pot face decat in magazine. Si la haine este la fel.

naspi spunea...

am cunoscut si eu un tip care se ocupa numai cu parfumuri contrafacute si mi-a confirmat faptul ca merge in magazine mari din tara, in mall-uri si duce parfumuri contrafacute ... se intelege fie cu vanzatorii fie cu patronii ... depinde de caz ... deci ... oare nu riscam sa luam tocmai din magazin parfumuri contrafacute?

adela sirghie spunea...

aud lucrurin din ce in ce mai ciudate
e de speriat, oricum...
daca mai citeste cineva acest post si stie, din surse sigure, evident, astfel de amanunte, o rog frumos sa ne scrie.
macar sa tragem un semnal de alarma!

o-felie-de-liliac spunea...

si eu am auzit de vanzatoarele de la sephora... si am auzit lucruri mai putin bune despre ele... si din surse sigure...
eu incerc sa mi le cumpar din afara, cat mai de la sursa.

Lavender Thoughts spunea...

Se practica in mallurile noastre,dar se intampla si la case mai mari.Eram de fata anul trecut intr-o parfumerie de pe Corso,in Roma,cand o italianca a cerut explicatii despre un parfum aparent neoriginal pe care il cumparase cu ceva timp in urma.Vanzatoarele nu stiau pe unde sa se ascunda...Aparent nu era prima situatie de acest gen..

Unknown spunea...

Eu mi-am cumparat un parfum fake de la Sephora,un Samsara de la Guerlain,am dat 480 RON pe el.Mostra mirosea foarte bine,siajul si persistenta erau la superlativ.Din pacate,parfumul cumparat,chiar daca miroase aproaape la fel,nu are nici siaj,nici persistenta.In schimb,mi-am cumparat un alt parfum,de data asta original,de la Douglas,La Nuit Tresor de la Lancome.Cand ma dau cu el,absolut toate colegele mele sunt in extaz,si imi spun ca il simt inca de la distanta,si eu sunt la fel de incantata.In schimb,cand ma dau cu parfumul de la Sephora,care ar trebui sa fie la fel de puternic ca cel de la Douglas,nimeni nu simte nimic...Mi-am comandat un alt Samsara,din SUA,de la un magain online de pe Amazon.com.Am mai comandat de la ei in trecut,Alien,Champs Elizees,Samsara,L'Air du Temps,si toata lumea,inclusiv eu,era in extaz.Pana si mirosul este diferit fata de cele de la Sephora,mult mai frumos,cu substanta.

MihaelllaT spunea...

Buna , te rog sa ma ajuti cu denumirea acelul magazin online ....si eu sunt cu Samsara si numai porcarii sunt pe piata din Romania :((((((, ms mult

adela sirghie spunea...

Din pacate, acel magazin nu mai exista...imi pare rau. Poti incerca la aeroport, sau cand pleci in vacanta. Sau cand pleaca o prietena in vacanta.