luni, august 17

lavanda s-a dat peste cap si s-a facut zana


Nu am avut nici cea mai mica simpatie pentru lavanda pana nu am vazut-o, simtit-o si mirosit-o in cosuri mari, snopi uscati, delicati si cetzos albastrui, vanduti de tzaranci sau tziganci pe oriunde se nimerea. Mi-a placut mereu culoarea delicata a levanticai, dar floarea-niciodata. Nici cremele, gelurile sau lumanarile si ceaiurile cu cuvantul lavender scris mare-sau mic, pe ele. Mi se parea ca asa miros femeile batrane sau foitzele cu lipici de prins mushte. La finalul acestei veri insa, ma declar invinsa. Nu imi dau seama cum si de ce a intervenit aceasta schimbare. Acum cateva zile m-am trezit cautand prin casa, rascolind sifoniere si haine de pat aranjate frumos, in cautarea a ...ceva cu lavanda. De fapt stiam ca pusesem pe undeva un gel de dus si o lotiune de corp primite cadou mai demult. Acum mirosul floricelelor uscate mi se pare chic, vintage, rafinat.
Ce se intampla de fapt? De unde ni se trezeste o astfel de memorie? De ce iubesc acum lavanda si m-as inconjura de ea, cand in urma cu 2 luni nici macar nu exista in coada preferintelor mele?
Si, mai presus de toate, oare mi se intampla numai mie?

12 comentarii:

o-felie-de-liliac spunea...

eu nu suport mirosul socul, mirosul de soc, sucul de soc. inca tot nu-l suport :)

o-felie-de-liliac spunea...

lavanda mi se pare calmanta, nocturna... nu stiu... parca aduce cu ea misterul noptii :)

adela sirghie spunea...

ah, celebrele socate din geamuri, in borcane uriase, de 10-15l!
isi mai aduce oare cineva aminte de ele? sau mai bine zis mai face cineva socata si o lasa sa stea la soare 2 saptamani pana apa se face galbena si dulce si inmiresmata?

SoSheSays spunea...

Eu ador socul! Sincer. Ha ha
Lavanda poate mi-ar placea dar nu am mirosit nicoidata o floare de lavanda. In schimb am mirosit diverse produse cu parfum de lavanda si unele imi placeau altele mi se pareau prea dure. Cel putin la Sabon...

adela sirghie spunea...

ai dreptate, beauty, cand concentratia de lavanda este prea mare, mirosul poate parea dur. probabil ca din cauza asta mi-a fost asa de greu sa il accept !

Zuzele spunea...

mie imi place lavanda:) si da, daca mirosul ei din cosmetice este prea puternic, devine gretoasa. In schimb, un miros delicat, fin de lavanda calmeaza simturile, relaxeaza un corp obosit sau un creieras incins :)
eu am avut norocul sa gasesc si in piata lavanda in stare pura, vanduta de tigancuse, dar si pe un camp plin de floricele mov care miroseau divin. Cea din urma experienta am trait-o in Thasos, unde am fost recent, toata portiunea de teren din fara manastirii mihail si gavril fiind sadita cu lavanda :)
normal ca mi-am luat si un sapun hand made cu lavanda, facut de maicute si este superb--100% natural, spuma fina, miros discret...

Gaby spunea...

Lavanda rulz, aşa m-aş tăvăli pe un câmp cu flori de lavandă....şi mie îmi place mirosul şi culoarea ei, este.

Unknown spunea...

Uleiul esential de landa este indicat in insomnie, nervozitate, depresie, stres. Avem momente cand ne place sau nu asta depinde starea de spirit din moemntul respectiv. Adela, daca pana acum nu ti-a placut mirosul de lavada si acum iti place probabil treci printr=o perioada foarte incarcata pentru tine si ai nevoie de acest miros pentru a te detensiona.

adela sirghie spunea...

in sudul frantei,in provence, printre intinse campii albastru-violet exista chiar si un muzeu al lavandei!

adela sirghie spunea...

valentina, si eu m-am gandit la asta!florile de levanda completeaza frumos visul meu de a a avea o casa linistita la tara.
multumesc mult pentru grija, apreciez!

Alexa spunea...

Mie imi place cum suna lavanda...asa boem. :)
Lavanda chiar mi se pare ca are un miros putin vintage dar este relaxanta, detensionanta, cum spuneau si fetele. Am incercat cateva chestii aromatice cu lavanda si mai practic, un odorizant care se baga in priza :)
Zuza, ce frumoasa experienta cu campul cu flori de lavanda!

Anonim spunea...

lavanda inseamna nu numai boem, ci si "elegant"