joi, august 27

eu, tu si exercitiile fizice

imi place sa fac sport acasa, in doze mici, maxim 15 minute. nu imi aleg ora, nici o parte speciala din zi, dar din principiu nu aleg dimineata, pentru ca atunci imi place sa fiu linistita, calma, sa savurez cafeaua facuta la expresor, biscuitii cu unt si sa astept matzele sa vina sa toarca frumos pe pat langa mine, in timp ce eu citesc.

atunci cand fac exercitii, dau drumul la televizor pe fashion tv: muzica buna si fete inalte, frumoase, cu mers de felina, cu picioare si brate tonifiate. Asa am eu impresia ca toate fetele din lumea aceasta sunt tonifiate, numai mie mi se lasa fundul (acesta este desigur, stimulentul) Incep cu exercitiile pentru brate, am doua gantere mov, luate acum vreo 2 ani din carrefour, apoi exercitii pentru coloana si in final, exercitii pentru picioare. Evident, cat mai multe genuflexiuni.

nu imi place si nu mi-a placut niciodata sa alerg. nici pe strada, nici in parc, nici pe stadion, nici macar pe trecerea de pietoni de frica sa nu ma calce masina. imi place sa ma dau cu rolele, dar nu am mai fost demult, pentru ca herastraul devenise foarte aglomerat seara si trebuia sa fac slalom printre pensionari, bone, carucioare, mamaici si copilasi lasati sa alerge bezmetic dupa umbre si fluturi.

am avut si perioade in care mergeam la sala o data la doua zile, chiar daca data aceea cadea in ajunul craciunului. nu cadeam de oboseala pe aparate, nu transpiram ca un sclav pe plantatie, imi dozam efortul, dar tot slabeam.va spun lucrul acesta ca sa subliniez cat de constiincioasa am fost, vreme de mai bine de doi ani, deci nu vorbesc din impresii.

problema este ca eu sunt slaba...da, e o problema si asta! am 52 kg si 1,70. la sala slabesc 3 kg in prima luna, desi il implor pe instructor sa imi dea exercitii care sa nu ma subtieze nici macar cu un gram. Sigur, rade si imi da exercitii pentru cresterea masei musculare, dar nu stiu cum se face, eu ajung la 49 kg. Si la 49 kg, nu mai arat bine deloc. Chiar daca sunt fitty si tonifiata, plina de energie si endorfine, aceste 3 kg in minus ma transforma intr-un schelet ambulant, cu fata supta si cu ochii adanciti in orbite.

la sala faceam mai usor exercitii, mai cu spor, acasa mai uit si trei patru zile, uneori chiar si o saptamana intreaga. dar mereu reaiau mini antrenamentul. De ce? Pentru ca imi place cum ma simt dupa si imi place sa simt ca imi controlez corpul, ca sunt flexibila si nu intepenita, plina de ganduri bune si energii pozitive.

recapitulez: stiu ca nu toata lumea e impatimita a sportului, cum este de exemplu carmen bruma, pe care o admir sincer si o consider cea mai perseverenta persoana cu care am vorbit vreodata. stiu ca sala reprezinta, pentru cele mai multe fete, o mare necunoscuta, stiu ca nu veti avea nici timp si nici chef in fiecare zi, dar va sfatuiesc sa incepeti macar cu exercitiile de inviorare pe care le faceati cand erati in scoala generala. urmatorul pas ar fi ganterele si saltelutza de exercitii.

12 comentarii:

Magda spunea...

ce dragut!si eu o admir pe carmen bruma.i-am cumparat cartea si m-a ajutat cu adevarat.
badea imi place de muuuuult!:P

adela sirghie spunea...

carmen a slabit cateva zeci de kg cu dieta si sport, stiam asta de vreo 7 ani. de atunci nu s-a mai ingrasat niciun gram, bravo ei!

Deena spunea...

Adela, am descoperit blogul acum vreo doua saptamani si m-am apcat sa il citesc cap coada. Great job!Postul asta mi-a dat trezirea. Am 22 de ani si de cand ma stiu am fost o "nesportiva". M-a scuzat mereu faza aia cu nu am talent la sport. Ok, am fost la sala vreo luna, doua si ma lasam rapid..Sunt slabuta, dar chiar am impresia ca sunt flescaita. De acuuuuum??!!Si am decis ca gaaataaa cu scuzele. Merg mult pe jos, conteaza si asta, dar am nevoie de miscare. E criza, nu am bani de abonament la sala si asa ca azi dimineata la 7.30 sub privirile neincrezatoare ale sotului mutam masuta din sufragerie si faceam exercitii. Go me!!

adela sirghie spunea...

hello deenab si bine ai venit pe blog!
ma bucur foarte foarte mult ca ai inceput sa practici exercitiile fizice, incepe cu putin sa nu obosesti si sa ti se para un chin peste cateva zile. Apoi, dupa ce te obisnuiesti sa faci frecvent, vei putea creste treptat intensitatea acestora. Chiar si numai exercitiile de invioreare facute zilnic au efect asupra tonusului!
ma bucur mnult sa ne cunoastem si te astept si te invit sa participi si la testimonials.
si trei roze parfumate de august din partea mea pentru exercitiile de dimineata!

Alexa spunea...

Eu am ramas setata pe varsta ei (22 ca si mine) si sot..woow :) Multa fericire!

adela sirghie spunea...

22 este o varsta minunata.
so young so pretty!

Gaby spunea...

Azi fac şi eu o şedinţă de aerobic, m-am hotărât, să mă treci în lista de persoane pe care le-ai motivat pozitiv :)

adela sirghie spunea...

gaby, ma bucur foarte mult.
premiul cu trei roze parfumate de august si pentru tine!xoxo

Cya spunea...

Sa-mi fie scuzat, dar Carmen Bruma ori nu stiu eu ori inafara de miscare cu altceva nu se ocupa.E totusi de admirat ce a reusit sa implineasca prin perseverenta.

Merg zilnic 1-2 ore pe jos cu castile in urechi, muzica la maxim (house-techno-trance).Acasa incepusem un laudabil ritual de yago, de care nu reusesc insa sa ma tin din cauza ca ma plictiseste ingrozitor rutina iar yoga are miscari precise care trebuie repetate.Seara la teveu ma masez cu un dispozitiv cu bile, denumit in gluma "calut".Nici macar apa nu pot sa beau.Cam o data pe zi, daca imi aduc aminte.De cantarit nu m-am mai cantarit de ANI DE ZILE.Cantarul e unul dintre cei mai mari dusmanii inchipuiti.Banuiesc o cifra pe undeva pe la 60 de kile, la aproape 1.70m.Ma incadrez la normal, dpdv medical, dar so far away de canoanele fashionului.

adela sirghie spunea...

hello cyanilla,
carmen bruma cred ca prezinta si stirile sportive la realitatea, nu o urmaresc, dar acum cativa ani, cand nu prea era cunoscuta, mi-a spus povestea ei.
si eu mai merg pe jos, dar trebuie sa am pantofii potriviti, altfel se lasa cu mari probleme. nu iau niciodata liftul, prefer scarile.
insa imi dau seama ca acestea ajuta numai la tonifierea picioarelor, insa si bratele trebuie sa aiba parte de un regim sportiv. Mie ganterele mi s-au parut cea mai buna idee. Vad zilnic foarte multe femei cu brate urate, scoase la iveala de bretelutzele rochitelor de vara, asa am hotarat ca trebuie sa iau masuri din vreme si sa nu mai sar zile intregio exercitiile.
imi place foarte foarte tare ideea de yoga, dar pana acum nu am facut pasi seriosi in aceasta privinta.

Annamaria spunea...

Eu m-am apucat de exercitii fizice numai si numai din cauza ta! Azi se implineste intocmai o luna de la marele dezastru! Abuzul se petrece in fiecare zi, nu musai la ore stabilite, ci atunci cand am putin timp. Culmea nerusinarii si lipsei de bun simt este ca ma simt mult mai bine, fizic, si am o stare de spirit considerabil imbunatatita! :D.

Adevarul este ca citisem cu mult timp in urma postarile despre beneficiile exercitiilor fizice, insa nu am gasit pana acum timp, curaj, vointa etc sa le incep.

adela sirghie spunea...

Da, inceputul este cel mai greu. Apoi e ca salatul pe dinti, nu te simti bine decat daca bifezi si acest lucru.