luni, decembrie 27

Love and hate: blogosfera

Ultima luna din anul 2010 a fost o luna a giveaway-urilor pe blogul meu.
Eu consider ca au fost cateva cadouri frumoase pe care m-am bucurat sa le ofer, cu ocazia sarbatorilor de iarna,  fetelor care ma citesc. Sunt multe fete care s-au inscris, cu aceasta ocazie, la newsletter si le multumesc. Majoritatea fetelor ma urmareau fara a fi inscrise, iar eu stiam acest lucru.
Multe fete care au blog au preluat articolul cu link pe paginile lor si le multumesc din suflet pentru ajutorul dat.
Insa sunt si multe fete care dupa ce au preluat link-ul si nu s-au numarat printre castigatoare, l-au sters, ca si cum acest concurs nici nu ar fi existat vreodata. Mie mi s-a parut urat acest gest, mai ales ca la urmatoarele giveaway-uri, au preluat link-ul adecvat, bineinteles, numai pe perioada desfasurarii. Apoi iar l-au sters.
Eu vreau sa va spun insa ca aceste lucruri sunt usor, foarte usor de urmarit.
Iar giveaway-urile, repet, sunt numai pentru cititoarele blogului:)
As simple as this...

43 de comentarii:

Cristina Cioba spunea...

ce urât...asta ştim, cu asta defilăm, mentalitate de românaşi...

în altă ordine de idei, îţi urez tot ce-i mai bun pentru 2011!

ioana spunea...

nu trebuie sa fii suparata,sunt multe fete care probabil au considerat ca giveaway-ul nu mai e de actualitate si ca sa nu incurce fetele care nu stiau de el (adica sa nu creada ca inca se mai pot inscrie )l-au sters.imi pare rau ca esti dezamagita dar sa fii sigura ca ai multe cititoare care te urmeresc din umbra si care nu posteaza des,cum sunt eu de exemplu pt. ca numai de curand am descoperit blogurile si am inceput sa le urmeresc fara sa comentez doar de cateva ori (mai mult la giveaway-uri) si imi asum greseala asta.nu am blog,dar imi place sa va urmaresc pe cele care aveti din umbra si cred ca sunt multe ca mine

adela sirghie spunea...

@Bioana; esti foarte draguta, inteleg ce vrei sa spui, dar eu ma refeream la alt gen de fete, te rog sa ma crezi. Nu sunt dezamagita, am vrut doar sa punctez anumite lucruri.
Ma bucura orice new entry, sigur ca e o mare fericire sa vezi cititoare noi.
xoxo!

adela sirghie spunea...

@Miss Sunshine: eu am vrut sa transmit un mesaj clar: ca stiu aceste lucruri.
Miss Sunshine, Sarbatori fericite!!!

FloRiNa spunea...

Nu vad de ce...pe mine de exemplu, care nu am castigat nimic pana acum, nu ma deranjeaza linkul tau pe pagina mea. Le e frica ca poate o sa ai prea multi vizitatori? Si ce daca ne promovam blogurile intre noi? Asta ar trebui sa fie un lucru bun pentru toata lumea.

Camelcutza spunea...

Da, mi se pare urat de tot, hai sa fim seriosi, chiar daca sa zicem ca se terminase concursul, omul care dadea click pe link putea sa vada lucrul asta, nu era nevoie sa iti stearga linkul ca sa nu induca cititorii in eroare=)). Eu cred ca ar trebui sa fie fericite ca te agiti sa organizezi concursurile si sa gasesti sponsori...

adela sirghie spunea...

@Florina; e interesant de urmarit si pe mai departe...

Nu cred ca e neaparat o problema de "vizitatori", mai degraba e o problema de interes.
E oarecum un risc asumat.din partea celor care organizeaza giveaway, dar eu vreau sa punctez ca aceste lucruri se stiu, nu inventeaza nimeni roata acum.

adela sirghie spunea...

@Camelcutza, in blogosfera nu prea exista reguli, decat daca esti educat in acest sens(de-acasa, evident!).
Eu am scris aceste lucruri pentru ca fetele care procedeaza in acest fel sa nu creada ca suntem fraiere si nu ne dam seama.

iguanitza spunea...

eu cred că am avut și poza în slidebar, dar după ce s-a încheiat concursul am șters și poza respectivă. Articolul însă mai este, nu am de ce să-l șterg. Dar sunt fete care consideră că odată încheiat concursul, trebuie să șteargă și articolul, pentru că nu mai e de actualitate.
Eu zic că nu are rost să fie șters, pentru că în primul rând arată concursurile desfășurate + activitatea bloggeriței .

adela sirghie spunea...

@Iguanitza: noi doua colaboram de multa vreme, avem si link exchange, eu ma refeream la fetele care nu fac altceva decat sa "vaneze" giveaway-uri.
In detrimentul cititoarelor adevarate, care ar merita premiile.

Ema, Brasov spunea...

Pe blogul Mirelei (makeupmirela.blogspot.com) am citit o conditie interesanta: cine sterge link-ul catre concurs sau se dezaboneaza nu mai participa la concursurile viitoare.
Pe de alta parte, poate si @bioana are dreptate: "sunt multe fete care probabil au considerat ca giveaway-ul nu mai e de actualitate si ... l-au sters".
Ai organizat cateva concursuri extraordinare, asa ca nu lasa "micile imperfectiuni" inerente sa-ti umbreasca bucuria acestor zile :)

Mirela Niculai spunea...

te inteleg perfect; si pe mine m-a deranjat cand ai ales sa urmareasca blogul doar pentru concurs si apoi s-au dezabinat doar pentru ca nu au castigat

Poofie spunea...

well said!Sarbatori fericite!

Hanna spunea...

>:D< >:D< >:D< >:D<
don't let anybody mess with your winter holidays, pleeease!

adela sirghie spunea...

Va rog nu ma intelegeti gresit: nu sunt nici suparata, nici dezamagita.
Nici macar nu imi doresc genul acela de cititoare.
Dar cred ca sunt unele practici care ar trebui demascate pe cat posibil.

Kali_lamaitza spunea...

Eu te citesc de f mult timp,dar dabea acum o sapt mi-am reactivat blogul si am dat follow.
Blogul este superb.La multi ani!

Adelina Eneșca spunea...

E urat din partea lor sa vaneze doar premii...dar din pacate sunt multe astfel de persoane. Unele poate in imaturitatea lor s-au suparat ca nu au fost printre castigatoare si au actionat astfel desi nu le inteleg. E suficient de frumos sa putem impartasi lucruri interesante, ganduri si pareri pe un blog. De asta ar trebui in primul rand sa urmarim un blog, nu pt giveaway-uri...

rozza spunea...

Subscriu la ce a zis bioana.
Multa lume te urmareste din umbra si poate nu tot timpul lasa commenturi. Insa tu sa stii ca ajuti multe fete prin ceea ce faci si e bine ca mai tragi din cand in cand un semnal de alarma, pentru ca asa poate se mai simt unii.

Un an nou excelent sa ai!

Ps: In fiecare zi intru pe blogul tau, sa vad ce mai e nou, chiar daca nu comentez :).

Adina//SeptembrieJoi spunea...

Mie imi pare bine ca ai semnalat chestia asta, mi se pare deplasat gestul.
In alta ordine de idei, presupun ca ai avut motivele tale sa pui ca si conditii la giveaways atat abonarea la newsletter, cat si conectarea prin GFC, insa eu una te citesc din Google Reader mult mai usor decat din newsletter.

Anonim spunea...

Foarte urat din partea lor, pana la urma , daca ar fi castigat ar fi fost fericite si cel mai probabil l-ar fi pastrat.
Oricum, sarbatori fericite!Laura

Fluturas euforic spunea...

Adela esti o femeie desteapta ! Exista o sumedenie de tipuri de oameni. Multi isi vad doar interesul, apoi uita complet de respectiva persoana. Nu trebuie sa te gandesti la astfel de oameni, nici macar gstul nu trebuie sa te chinui sa-l intelegi. Parerea mea.

Sarbatori fericite! :*

purple spunea...

mda,se gasesc cazuri..pana-i lumea de lunga,n-am blog deci nu pot sa zic cu exactitate ce e corect sau nu sau care sunt regulile,insa un astfel caz de "solidaritate" e fals,asa cum a-i si observat adela,e trista constatarea ta....ca romanii sunt falsi pana si-n asta.

Andreea spunea...

Eu personal am participat la ambele giveaway uri Benfit cu mare placere,si nu mi am sters posturile.In primul rand ca am anuntat ceva pentru cititoarele mele si chiar daca mesajul nu mai e de actualitate la o luna de zile dupa concurs,asta nu inseamna ca trebuie sters mesajul! Cred ca nu toata lumea are cei 7 ani de acasa... No offence,dar sa iti ocupi mintea si timpul sa stergi post ul de x timp....

daniela spunea...

daca tot a venit vorba despre asta ...eu de fieare data cand intru pe blog imi apare din nou optiune urmariti(sa devin follower)cu toate ca m-am abonat de vreo 2 sau 3 ori ...nu pot sa-mi dau seama dc...mai are cineva problema asta ?

AlinaGav. spunea...

Buna Adela. Sa stii ca eu sunt una dintre cele care au sters postarile cu giveaway-urile tale dar nu m-am gandit niciodata ca acest lucru te-ar supara/deranja. Nu le-am sters intr-un moment de furie si dezamagire profunda ci pentru ca blogul meu nu este unul de beauty si-sa iti spun drept-au fost oameni care au fost indusi in eroare de postarile alea.
Stiu ca nu ar fi trebuit in primul rand sa ma inscriu dar ce sa fac daca sunt unele lucruri pe care mi le doresc mult?! :((((((
Inca o data scuze!

fire_child spunea...

da.. se intampla asa ceva.. din pacate traim in romania si daca ne gandim bine sunt persoanele pe care le-ai descris tu, sunt persoane care chiar vor sa isi largeasca bagajul de informatii..si sunt persoane care au un salar mizer dar sunt pasionate de produse de calitate si din pacate nu le permite bugetul. Eu doar acum ti-am gasit blogul si sincer sunt curioasa ce o sa mai postezi. Sunt pasionata si de produse de machiaj de calitate si fac parte din persoanele care lucreaza pe branci pentru 6 mil jumate si chiar nu-mi permit unele produse....mda...

O zi placuta iti doresc,si multe zambete
Renata

Ana-Maria spunea...

Urat! Urat! Urat!

La mine sunt prezente si nici prin gand nu mi-a trecut, si nici nu-mi trece, sa le sterg.

XOXO cu fulgi de nea!

albastrikmik spunea...

si eu am sters postarile trecute deoarece nu credeam ca o sa deranjeze atata timp cat trecusera ceva timp de cand se incheiase.Nu cred ca daca cineva sterge o postare de la un giveaway care nu mai e valabil procedeaza gresit deoarece pe multa lume induce in eroare.Oricum scuze daca te-am suparat,Sarbatori fericite!

Anonim spunea...

Daca nu ma insel si "Zuzele" au participat si nu am vazut nici un post de blogul lor...

adela sirghie spunea...

@Ioana, Albastrikmik:apreciez mult faptul ca mi-ati scris si ca v-ati exprimat punctul de vedere.

adela sirghie spunea...

@Anonim: ele au pus poze cu produsul pe care si-l doreau, pudra dandelion parca.
Oricum, eu nu am stat sa ma uit la toate blogurile-cine a scos si cine nu. Am observat aceste lucruri in momentul in care fetele au participat si la OPI, pentru ca m-am uitat sa vad daca e trecut link-ul nou corect. Atunci am vazut ca celelalte postari erau sterse.
Pentru moment, senzatia e cam ciudata, te simti...nu stiu cum sa spun... folosita, mai ales ca intentionezi sa continui cu giveaway-urile.

DeliasBeautyBlog spunea...

Eu am fost plecata in concediu si am crezut ca am pierdut giveaway-ul cu OPI.Acum am vazut ca e valabil pana pe 31(hi hi hi)!
Cat despre problemele pe care le-ai avut cu blogosfera,imi pare ft rau sa aud asta.Ma mir cum de nu s-au dezabonat si de la newsletter.De fapt cred ca nu s-au dezabonat ptr ca stiu ca o sa urmeze si alte giveaway-uri si vor sa afle de veste :))
Nu trebuie te afecteze asemenea probleme!
Ai atatea cititoare fidele care te urmaresc cu drag tot timpul!
Merita sa scrii ptr noi!

Magda spunea...

ha.urat da.

dana spunea...

Buna! Eu te citesc zilnic de mai bine de un an, fara a fi abonata. Pur si simplu, de cand te-am descoperit m-am indragostit de mununatiile pe care le scrii.

Imi place la nebunie felul in care vorbesti, mai ales despre parfumuri :)imi creaza o stare de bine, de visare si neaparat trebuie sa merg sa vad cum e..daca am aceeasi parere..
Majoritatea produselor pe care ni le prezinti nu sunt accesibile tuturor, mai ales acum cu aceasta criza, insa mi-a ramas in minte un episod povestit de tine: erai cu o prietena, mergeati la cumparaturi, ea ales un articol de imbracaminte scump iar tu o crema scumpa. Concluzia era ca poti sa te imbraci cu haine foarte scumpe dar daca pielea nu arata bine, nu e ingrijita..e in zadar.

Asadar, un mic sacrificiu, zic eu ca merita, pentru noi,a noastra piele si nu numai :))

In ceea ce priveste blogosfera..no comment :(

M-am abonat in acesta luna, am zis sa-mi incerc si eu norocul, poate poate..Multumim pentru frumoasele cadouri si le felicit cu draga inima, pe nororcoase !

Chocolate spunea...

Cine vrea sa iti citeasca blogul o face si fara sa fie abonata.
Uneori citesc articolele postate de tine mai devreme de ora la care primesc mail-ul.

@daniela, si mie mi s-a/se intampla. Nu stiu de ce. Si chiar la blogurile pe care le citesc zilnic.

maria spunea...

Nasol, nu m-as fii gandit la asta! Nu te necaji, nu merita! Sa ai un an 2011, cu multa sanatate, si tot ce iti doresti tu mai bun si mai frumos!

adela sirghie spunea...

@Chocolate: sigur, stiu ca sunt fete care nu ma citesc prin feedburner.
Newsletter-ul feedburner este o rugaminte doar pentru fetele care vor sa participe la giveaway.

Chocolate spunea...

Poate ar trebui sa schimbi putin regulile la giveaway-uri. Unde e regula ca trebuie sa alegi castigatoarea prin random?
Am patit si eu o chestie neplacuta. Dupa ce am trimis premiul si am rugat fata sa ma anunte daca l-a primit sau nu, nu mi-a mai trimis nici un semn. M-a deranjat putin, dar o sa-mi treaca.

adela sirghie spunea...

@Chocolate: intr-adevar, intamplarea ta o intrece cu mult pe a mea!
Si da, e cat se poate de clar: regula cu random poate fi schimbata de cea care organizeaza giveaway-ul.

Anonim spunea...

Draga mea, poate ar trebui sa luam in calcul ca unele persoane considera astfel de posturi inutile dupa finalizarea concursului, pentru ca pur si simplu nu le aduce niciun beneficiu. Cred ca este acelasi feeling pe care l-ai avut si tu atunci cand ai scos din lista ta de bloglist anumite bloguri cu care ai inceput un link exchange la un moment dat, dar pe care le-ai scos din blogroll. Din punctul meu de vedere este acelasi rationament: ai realizat ca unele bloguri nu iti aduc vizitatori sau comentarii in plus, ai decis sa le scoti de pe blogul tau. Mi se pare absolut ok rationamentul atat in cazul tau, cat si in cazul celor care au sters postul despre concurs, ceea ce nu cred ca e ok este faptul ca nu se da si un mesaj de instiintare a celui de la "celelalt capat al Internetului".
La multi ani, un 2011 cu si mai multe posturi interesante. Eu te citesc din umbra, rareori comentez.

adela sirghie spunea...

@anonim: ma bucur mult ca mi-ai pus in fata o provocare, pentru ca am un raspuns pe care cred ca ar fi trebuit sa il scriu intr-o postare separata..
In ultima vreme am schimbat foarte des template-ul blogului si la transfer am facut cateva greseli. Am pieruit pana acum de trei ori lista de link exchange. Chiar a fost un calvar de fiecare data. Ultima oara camnd am pierdut-o(la ultimul template, cel care a si ramas)eram in criza de timp si am ales sa transfer zilnic cateva adrese. Ca sa realizezi o astfel de lista este foarte greu, te bazezi pe zelist care e un cosmar din punctul meu de vedere.
Eu nu sunt experimentata in chestiuni de Seo, de cum sa optimizezi nu stiu ce si cu nu stiu ce metoda, sunt la gradi din acest punct de vedere. Orice lucru de genul acesta imi ia ore in sir, altii le rezolva in zece minute. Eu nu am stiut cum sa salvez lista de link-uri.
Deci am ales ca zilnic sa adaug cate un link sau doua, din lipsa de timp.
Va dura ceva, iti dai seama.
Dar niciodata nu am sters o postare pe blog, chiar daca sunt multe pe care le regret. Acum nu ma mai reprezinta, dar la vremea respectiva, erau parte din viata mea. Am si cateva giveaway-uri la care am participat si nu am castigat. Niciodata nu am sters o postare.
Pe de alta parte, recunosc faptul ca eu am sters definitiv , fara sa anunt, numai blogurile inactive. Erau bloguri pe care nu se mai postase din mai, iulie, septembrie...
Nu m-am simtit datoare sa anunt, din moment ce proprietarii si-au abandonat blogurile.

Chocolate spunea...

Ca sa ma bag si eu in seama ...
Cred ca proprietara blogului are dreptul sa treaca in lista de blogroll pe cine doreste. Nu mi se pare ok un schimb de link-uri.
De ce sa promovez un blog care mie nu-mi place? Doar pt ca persoana de la capatul cablului a pus un link catre blogul meu?
Eu consider ca in lista ar trebui sa apara blogurile care imi plac si pe care le citesc mereu

adela sirghie spunea...

@Chocolate:In cazul meu chiar a fost o intamplare nefericita, nu intentionam sa sterg decat blogurile inactive. Cand am vazut ce am facut mi s-a facut rau, pentru ca stiam ca urmeaza o munca de ore intregi.
Lista aceea e atat de luaanga, incat nu se mai uita nimeni pe ea.
Pentru unii stiu ca zelist si schimbul de link conteaza, insa rezultatele sunt "umflate" mult de tot din punctul meu de vedere.
Cred ca in lista ar trebui sa tinem numai blogurile pe care le citim, cum spui si tu. Restul e marketing.