miercuri, martie 30

Barfe de la conferintele de presa romanesti...

O prietena jurnalista mi-a spus ca a fost invitata la conferinta de presa organizata cu prilejul deschiderii magazinelor H&M. Evident, toate fetele invitate se asteptau sa primeasca un cadou din partea firmei, la final. Un voucher sau ceva dragut:) Mentionez ca acest lucru se obisnuieste in tarile din lumea intreaga, de aceea aceste functii (fashion editor, fashion assistent etc) sunt atat de vanate. Va rog sa va aduceti aminte de gentile Marc Jacobs si hainele Tom Ford, Chanel, Gucci scl, pe care le primea redactora-sefa Vogue USA in "The Devil wears Prada"... to die for...
Ei bine, la conferinta de presa toate fetele au primit acelasi lucru: un trenci marimea XXL.
Evident, toate jurnalistele din Romania au fost dezamagite. Nu a fost nicio fata, absolut niciuna careia sa i se potriveasca acel trenci extra extra large, toate purtau S si XS, ici colo un M.
Eu cred ca decat sa dai cadouri care ar primi locul intai cu coronita la categoria "AIUREA RAU DE TOT", mai bine nu dai deloc. Pare mai cinstit. Nimeni nu spune ca la sfarsitul unei conferinte de presa sa dai cadou. Dar daca tot e dorinta ta si vrei sa multumesti pentru prezenta, gandeste-te la o varianta  decenta, in asa fel incat invitatii sa nu aiba impresia ca iti cam bati joc de ei.
M-a amuzat atat de tare lucrul acesta, chiar si in acest moment zambesc, incat nu am putut sa nu il impartasesc cu voi. Sigur, am verificat trei surse diferite, trei fete slabe cu cadou XXL, insa daca cineva mai stie vreo barfa din lumea conferintelor de presa, va spun ca mie mi se par juicy- si le-as publica...
Fashion is always FUN!!!

20 de comentarii:

Nimphetamin spunea...

Haha, f tare asta! Deci ei ne cred niste XXL, cand, de fapt, toate tipele astea care lucreaza in PR sunt niste silfide. Chiar asa: XS sau S si doar ici colo un M???? Wtf!!

yoana spunea...

la lansarea House of fun erau peste tot sampoane si balsamuri de par de la Herbal Essences si toata lumea se asteapta la un cadou cu astfel de produse. sau macar testere din ele..si cand colo toti au primit bratari cu desenul de la herbal essences..nu cine stie ce..:))

adela sirghie spunea...

@Nimphetamin: da, toate fetele de pe fashion sunt relativ slabe, altfel nu sunt angajate sa scrie despre modain reviste. Nu o sa vedem niciodata vreun fashion editor de la o revista glossy incercand un XXL pentru ca XL ii este cam stramt:)

adela sirghie spunea...

@yoana: oare suntem rele?Oare ar trebui/n-ar trebui sa spunem lucrurile acestea?

Anonim spunea...

@Nimphetamin, marimea S este la H&M ce e M-ul la alta firma.
Iar cand vorbim de moda italieneasca, iar se schimba regulile, purtatoare vesnica de 36 te trezesti ca-ti trebuie 38 sau poate chiar 40.

Imi imaginez cat era xxl-ul dat cadou!Aiurea rau de tot, oare cine a avut ideea asta?

@Adela, cadourile date jurnalistilor afecteaza mult materialul ce are sa fie publicat despre firma in cauza?
Adica in aceasta profesie, subiectivismul e asa de mare incat scrii de bine doar cand primesti ceva consistent?

Ionouka spunea...

Hm... La evenimentul de lansare eu am primit cadou de la H&M un blaizer xs. Si nu, nu aveam pile la organizator. Deci, uneori se poate...

adela sirghie spunea...

@Anonim:In reviste nu prea sunt lasate lucrurile la voia intamplarii. Publicitatea si advertorialele se platesc.

adela sirghie spunea...

@Ionouka; la conferinta de presa fetele spun ca a fost diferit:)

Miuri spunea...

uuu.. da` chiar imi plac barfulitele astea:) asa mai aflam si noi, muritoarele de rand ce se intampla in lumea asta:)

Anonim spunea...

Multumesc Adela. Scuze, am uitat sa ma semnez in postul precedent, Claudia sunt.

adela sirghie spunea...

Claudia, sigur, stiam ca tu esti. te-am recunoscut:)

iri spunea...

voiau sa scape de ele :)) ce aiurea!

adela sirghie spunea...

Dar daca as fi mai rea? daca as spune mai multe lucruri pe blog? Daca v-as arata si aceasta latura a mea?
Intamplari, greseli invataminte? Eu sa povestesc si spun ce am vazut, ce am aflat, ce mi s-a soptit despre aceasta lume oh so stylish, ar voi sa trageti concluziile...

Hanna spunea...

=)))) :))) cred ca in mintea lor cand au vazut cadoul era "!#@%$#%$# ?!!?!".. :))

yoana spunea...

nu cred ca suntem rele..:) e doar relatare de fapte hazlii :)) pupici..poate faci o rubrica permanenta de astfel de relatari

Anonim spunea...

eu am primit un cardigan XL, probabil ca nu au dat aceeasi marime tuturor, au fost sute de invitati...

pana la urma nu este o regula sa dai cadouri la evenimente, si nu cadoul influenteaza articolul cel putin asa imi place mie sa cred :)

eu in 2 ani de presa nu am scris un articol in functie de ce cadou am primit ci in functie de cat de interesant era ceea ce prezenta agentia de PR si in functie de cat de ok mi s-au parut cei care lucreaza la agentia respectiva.

la evenimentul MAC in Romania s-a dat cadou un voucher pt un ruj iar voucherul era o coala de hartie mica pe care scria "cadou un ruj" si era pusa stampila agentiei....ei bine, asta da dovada de f proasta organizare si de lipsa de gust...nu ca as fi avut alte pretentii de la agentia care a organizat evenimentul :(

Petra spunea...

Dupa 4 ani de presa in Romania va pot spune, cu mana pe inima, ca marea majoritate a firmelor dau cadou, dupa sfatul celor de la PR/Marketing, doar produse de care vor sa scape sau care nu se vand. Pacat ca si cei de la H&M au prins acest obicei!

Anonim spunea...

Inseamna ca sunt multi neprofesionisti in PR-ul romanesc! Inteleg ca la un eveniment de gen vin sute de oameni, dar cadoul pentru invitat face parte din eveniment, participa la succesul acestuia, deci ar fi bine sa fie ales(cadoul) cu cap. Nu trebuie sa fie scump, trebuie sa reprezinte compania in sine si sa fie util.
Si mai ales, unul care bate pe termen lung.E nevoie si de putina imaginatie, pe langa ´´to know how´´
Pe de alta parte(ca exista intotdeauna si o alta parte) nu poti multumi pe toata lumea, intotdeauna vor exista carcotasi. Si parca unii au pretentii cam mari, asta e parerea mea din afara.

In cazul H&M, cadoul este consistent dar..s-a pierdut din vedere amanuntul cu marimile, deci multe doamne s-au enervat pe buna dreptate ca au primit un trenci xxl.NU cred ca H&M a vrut sa scape de aceste piese vestimentare, de ce sa scape,ca doar abia au venit, nu exista stoc de ani de zile care trebuie dat pomana.
Eu as fi ales sa dau vouchere, daca as fi fost responsabila de asta. Nu explic de ce, dar ar fi fost muult mai bine pentru firma, atat ca imagine cat si ca incasari viitoare.
Ce firma de PR s-a ocupat de H&M ?


Claudia

adela sirghie spunea...

@Claudia:nu stiu ce firma s-a ocupat de eveniment.
Dar vorbind la modul general, o firma de pr bugeteaza un eveniment cu luni de zile inainte si primeste multi bani pentru "relatia cu presa de specialitate". Nu stiu daca e bine sau e rau(ma refer la partea cu cadourile),dar asa functioneaza sistemul. Acest sistem nu a fost inventat in Romania, ci a venit "de-a gata", odata cu multinationalele care au proceduri foarte clare in acest sens.
De obicei conferintele de presa nu au sute de invitati, ci in jur de 50. Insa cu atat mai mult cu cat ai sute de oameni invitati, o firma de PR se gandeste sa gaseasca variante decente. Pentru acest lucru este platita. Cu bani foarte multi.Chiar foarte multi.

Anonim spunea...

Adela, atunci esti de acord ca exista mult PR ne- profi in Ro?(ca o paranteaza, si faza de la MAC cu hartia stampilata..)
Eu , daca as aduce un brand in Ro si as vrea o firma de PR buna, cea mai buna, unde as gasi-o printre atatia neprofesionisti? Totusi, daca platesti zeci de mii de euro ai pretentii la servicii de cea mai buna calitate.

Am inteles si partea cu cadourile, e ok.Au fost extrem de lipsiti de inspiratie.

Claudia