joi, martie 31

Jurnal de beauty de primavara-partea a patra

Poate va mai amintiti, am scris aici despre acest lucru, pentru ca mi s-a parut oarecum iesit din comun: in ianuarie am avut o problema cu parfumurile. Pur si simplu m-am intoxicat cu un parfum de la Michael Kors si multa vreme nu le-am mai putut folosi, pentru ca nu le mai puteam suporta. Apoi, incet, incet, lucrurile au inceput sa se indrepte, mi se facuse un dor teribil sa ma parfumez, memoria mea stergea incet- incet mirosul care cauzase intoxicatia.
Insa de atunci si pana acum, situatia, desi s-a imbunatatit, nu a mai fost niciodata la fel. Sunt zile in care si un singur fas de parfum pare mult.Intoxicant chiar. Daca ma doare putin capul si ma dau cu parfum, in jumatate de ora trebuie sa iau algocalmin, altfel simt ca explodez, iar daca sunt putin nervoasa si agitata, parfumul pur si simplu are darul sa puna"lemne pe foc". Mi se face rau de la stomac chiar.
Aceste cazuri sunt sporadice, dar exista. Nu le-am mai experimentat inainte, deci le pun exclusiv in carca incidentului petrecut in iarna. Uneori ma gandesc ca parca as tine un fel de regim: trebuie sa ma parfumez foarte discret, pe incheietura mainii sau la ceafa, nicidecum dupa ureche-pentru ca e mult prea aproape de nas.
In continuare iubesc parfumurile, dar ma pot bucura pe deplin de ele numai in anumite zile. Cand sunt senina si in deplina armonie cu mine insami:)
Problema nu e numai cu sticlutele mele indragite si minunate, ci cu multe alte mirosuri industriale pe care inainte nici macar nu le sesizam. In continuare, sunt zile cand chiar si mirosul florilor(despre care se spune ca e natural si nu dauneaza absolut nimanui pentru ca e natural, of course!) mi se pare otravitor...

14 comentarii:

Katyna spunea...

Mi s-ar parea groaznic sa trec prin treaba asta....Pentru mine etapa cu pulverizatul parfumului inainte sa ies din casa, mi se pare cea mai frumoasa si rareori uit de ea, iar daca uit,,,cu siguranta am o mostra de parfum la mine ca sa "indrept" situatia.
Ma gandeam sa te intreb daca ai incercat sa folosesti parfumuri mai discrete sau fresh, sau sa iti pacalesti "problema" cautand un alt parfum pe care simtul olfactiv sa nu-l mai perceapa ca pe un "dusman".
Oricum eu cred ca ce a declansat reactia asta se explica altfel, poate ca M.Kors a fost punctul de plecare dar explicatia pentru intoleranta ulterioara fata de orice alt parfum trebuie sa fie alta.
"Simtul mirosului este direct conectat cu hipotalamusul si sistemul limbic, zone din creier direct responsabile de emotiile noastre".

taio spunea...

interesant

Flori spunea...

Adela, cu fierea cum stai? De obicei intoleranta la diferite mirosuri apare de la problemele cu fierea...

alex_and_ra spunea...

Eu nu am miros de ani buni, decat ocazional. Vine si dispare cum a venit. Am abuzat de picaturi nazale si acum suport consecintele. Oricum, in momentele cand imi revine mirosul dupa saptamani intregi cand nu am simtit nimic e ca o explozie! Si mie imi provoaca greata usor unele parfumuri.

Anonim spunea...

poate esti insarcinata ;))

adela sirghie spunea...

@Anonim: nu, nu sunt...

adela sirghie spunea...

@Katyna: port parumuri discrete in aceasta perioada oarecum dificila, insa uneori imi vine sa ma urc pe pereti:(

adela sirghie spunea...

@Flori: nu cred...pur si simplu a fost o intoxicatie cu parfum. Mi se face rau instantaneu daca ma gandesc la mirosul acelui parfum:(

adela sirghie spunea...

@taio:da...nu credeam ca o sa mi se intample vreodata asa ceva:(

adela sirghie spunea...

@ALexandra: nu stiam ca picaurile nazale au asemenea consecinte. Oricum, as vrea sa te intreb ce inseamna "am abuzat"
Ai luat cand erai racita, ca toata lumea, dar ai fost sensibila si acest lucru a avut consecinte nedorite, sau a fost vorba ceva mai deosebit?

alex_and_ra spunea...

Am luat picaturi nazale cand am fost racita, dar de obicei pe flacon scrie "a nu se folosi mai mult de x zile". Eu mi-am facut de cap. Daca fac tratament am miros, dar cum il intrerup treptat imi dispare si revine ocazional. A zis doctorul ca e posibil sa ma fi sensibilizat si am devenit alergica la ceva din mediu. E destul de ciudat.

Anonim spunea...

glumeam oricum :D

Cit despre picaturile nazale si in prospect scrie ca nu trebuie folosite mai mult de 5-7 zile.
Risti sa devii dependent prin modificari locale, in sensu ca ai impresia ca nu mai poti respira fara ele si, in timp, mucoasa nazala se atrofiaza si iti pierzi mirosul si, o data cu el, si gustul.

Natural spunea...

Chiar daca a aparut mai tarziu, nu se putea sa lipsesti din Blog & roll 30.

Natural spunea...

@ Adela, @ Flori:
Nu stiu care este legatura intre miros si fiere, dar recunosc ca atunci cand am tinut prima data un program de detoxifiere (avand probleme cu fierea) vreo 2 zile din cele 9 ale programului am avut un miros foarte "ascutit".

Simteam foarte tare mirosurile si nu neaparat mirosuri tari: mirosul frunzelor uscate si altele pe afara.

Cel mai rau ma enerva ca atunci cand ma spalam pe fata nu mai suportam mirosul de clor din apa de la robinet.

Eu am pus efectul pe rascolirea unei rinite care se pare ca o am.