joi, noiembrie 19

Placerile imbaiatului



Nimic nu e mai placut, cand vremea e urata si e frig, cand ai in spate o zi grea si obositoare, decat o imbaiere a la carte. Ce inseamna de fapt o imbaiere a la carte? Ca intai faci un dus, iti speli parul, apoi lenevesti (sau zaci), inconjurata de lumanari parfumate, in cada plina cu saruri sau spumante hidratante. Multa lume crede(iata inca un mit fals) ca a te imbaia inseamna sa te asezi in cada de baie cu praful si cu durerile de peste zi. Nicidecum. A te imbaia nu inseamna sa te asezi murdara in apa curata, ci sa te asezi acolo curata, purificata, dupa un dus. A face baie nu inseamna a te spala. A face dus inseamna a te spala. A face baie inseamna a te relaxa. Nu are rost sa stai jumatate de ora intr-o apa pe care ai murdarit-o deja.
Ma rog, rafinamente de-ale japonezilor...

16 comentarii:

ColourMePretty spunea...

eu rezerv dusurile doar pt momentele cand ma grabesc,in rest ador ritualul baii...nu chiar cu lumanarele,dar cu tot tacamul...si masca pt ten o aplic in cada,mai ales pe cele care au in compozitie miere.De multe ori si masca de par o am tot atunci,spal parul si aplic masca si apoi cat mai stau in cada numai bine ca isi fac efectul suficient timp.Am o groaza de geluri de dus pe care le alternez in functie de starea de spirit,in ultima vreme am facut o pasiune pt bottega verde cu ciocolata.Scrubul si untul de corp sunt fennel,mi se par destul de bune raportat la pret si miros tare bine.Preferatele sunt cocos,struguri ananas.De cele mai multe ori insa dupa baie nu aplic unt,ci ulei de bebelus pt ca imi place ca se aplica pe pielea uda si in plus tine o vesnicie.Nimic nu se compara cu o baie calda si parfumata,efectiv scoate oboseala din oase,vorba mamei.Uneori fac baie si in noptile cand nu pot sa adorm si ma tot rasucesc in pat,ma linisteste.

Ella Gheorghiu spunea...

Baia este cel mai bun tratament dupa o zi de stres,oboseala,sacaieli...ma relaxez perfect,iar dupa ce ies din cada nu neglijez ritualul zilnic de a ma da cu o crema pe care o combin cu uleiul de masline si uleiul de migdale pt sani...ma bag in pat cu o cana ce ceai sau de lapte cald si gata...ma simt ca un bebelus.In general,fac dus caci ma grabesc,dar baia ramane un tratament regesc.Imi place sa ma rasfat cu sare de baie si spumant (torn o groaza)si cred ca stau cam 30 min in cada.

sorin spunea...

hmm suna bine :)

lorenabr spunea...

Ador cada, si imi place sa ma relaxez, nu tot timpul cu lumanari dar uneori de ce nu ?;)O baie fierbinte simplu divin

adela sirghie spunea...

sorin, bine ai venit pe beautynews! ne-ai fi facut o mare bucurie, te mai asteptam...

adela sirghie spunea...

eu sunt curioasa daca aplica cineva regula japonezilor: dus pentru curatenie, apoi baie pentru relaxare si rasfat!

Gaby spunea...

Japonezii primesc şi un masaj după îmbăiere...ăla da răsfăţ. :)

Anonim spunea...

Mie nu-mi place sa stau in cada. Ma plictisesc, oricat de frumos miros toate acele esente pe care mi le pun in apa.
Devin nelistitita, nerabdatoare sa ies afara, asa ca prefer sa fac dus. Nu ma relaxez in cada, nu stiu de ce.

adela sirghie spunea...

Gaby, eu sunt innebunita dupa masaje!

adela sirghie spunea...

Vyio, eu inteleg din ce spui ca esti o persoana foarte activa.
Asa este?

Anonim spunea...

Hmmm..nu sunt foarte activa, doar ca nu-mi place sa stau in cada. In schimb ma relaxez in pat, uitadu-ma la seriale, asa nu-mi mai aud propriile ganduri ;))

Butterfly spunea...

Daaaaa, ador sa lenevesc in baie, imi pun masca, spumant, lumanari, dar nu am incercat niciodata sa fac dus inainte, data viitoare o sa incerc si asta.;)

Corina spunea...

hei, buna, adela. e primul meu comentariu pe blogul tau :). am inceput sa iti citesc articolele dupa ce colega mea de banca, diana, vizitatoare fidela si o admiratoare a ta mi-a vorbit despre cat de utile sunt sfaturile tale si cat de interactiv este blogul in sine. mai intai de toate tin sa te felicit pentru munca ta :)!

iar acum...legat de topic... eu sunt o adepta a imbaiatului extrem, daca pot sa ii spun asa. in urma cu nu mult timp obisnuiam sa petrec chiar peste 2 ore in cada, ceea ce o exaspera pe mama, care zicea ca vor pica flisele, datorita aburului care se forma (mentionez ca nu suport apa altfel decat fierbinte). iar modul in care decurgea baia in cazul meu era urmatorul: lenevit in apa, pentru a lasa pielea sa se inmoaie; apoi baia in sine, sapuneala, parul si tot tacamul... iar la final faceam un fel de dus, ca sa ma asigur ca sunt complet curata (plus ca doream ca mirosul gelului de dus sa persiste mai mult pe pielea mea). dar in ultima vreme mi-am batut propriul record si am petrecut mai putin de o ora in cada. acum nu fac decat sa ma bag in apa, stau in jur de 5 minute apoi trec la actiune. aa, si am renuntat si la dusul de final. consider ca modul asta este suficient pentru a ma relaxa si revigora.

in ceea ce priveste dusul in general... mie nu prea imi place, nu stiu cum sa zic. am impresia ca este ineficient sau modul in care eu fac dus nu este corect (stiu ca suna aiurea). de aceea prefer oricand o baie <3

adela sirghie spunea...

Corina, bine ati venit pe beautynews! salutari si Dianei, sper sa o cunosc si pe ea la un moment dat...
Ma bucur mult ca va place blogul meu, nu stiam ca sunt fete asa tinere printre cititoarele fidele:) Este o veste foarte bine.
Referitor la baile lungi si fierbinti de care mi-ai povestit, trebuie sa iti dau o veste care nu iti va placea, deoarece nu sunt deloc indicate. Baia trebuie sa aiba maxim 40 de minute, apa trebuie sa fie calda, nu fierbinte, pentru a nu deteoriora, in timp, calitatea pielii. Desigur, stiu ca tu esti foarte tanara si ca pana acum probabil ca nu ai vazut nicio schimbare, dar te asigur ca este un obicei daunator. Nu vreau sa spun ca incepand de maine sa nu mai faci asa ceva, dar as vrea sa te gandesti la asta, pentru ca toata viata ta vei avea o singura ...piele:) xoxo

naspi spunea...

se pare ca pana la urma femeile au aceleasi placeri ... bai, masaj, parfumuri, etc ...
eu ador statul in cada, cu saruri, lumanarele parfumate si ... de fiecare data o carte ... ma simt minunat, practic e ritualul meu cel putin o data pe saptamana (in rest ... dusuri ca necesita mai putin timp)...
Si da, cred ca tacamul ar fi complet daca dupa o astfel de baie as primi si un masaj ... uneori reusesc sa-l pacalesc pe sotul meu sa-mi faca un masaj dar ... foarte rar .... ii place sa fie masat decat sa maseze ...
P.S. Incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult blog-ul :d

adela sirghie spunea...

Nashpi, nici nu puteai sa imi dai o veste mai buna decat ca beautynews are un loc special in inima ta:)