miercuri, august 26

cum scapi de cosuri?


Desi impinesc 37 de ani, cand sunt in perioada aceea oribila de dinaintea ciclului, imi apar pe fata cateva cosuri rosii, plasate strategic parca, in locuri extrem de vizibile: de cele mai multe ori sunt mari si foarte dureroase, pe nas, pe frunte, pe barbie, parca incing un fel de summer party pe fata mea. Le urasc din tot sufletul, as fi in stare sa chem si pompierii daca as fi sigura ca ajuta la ceva! De doua zile ma chinuie unul a dracu' rau de tot, care si-a facut ilegal, ca eu nu i-am dat autorizatie, un fel de vila cu 3 etaje, turla cu clopot, sauna si piscina, ghiciti unde? sub spranceana mea dreapta.

Cand ma uit in oglinda am impresia ca partea mea dreapta, altminteri finutza si delicata, e cam deformata; cand clipesc ma jeneaza, parca as avea un fel de bilutza crescuta sub piele. Deci cosul acesta parca are viata lui, independent de vointa mea! Acesta este cel mai nasol cos. Mai este unul, mititel, obraznic, s-a spart azi dimineata, e plasat la coltul drept al buzelor. Al treilea este in partea stanga, un pic mai sus de barbie, e cel mai putin deranjant.

Prin urmare, in aceasta perioada trebuie sa scot artilera grea,:spuma demachianta purifianta, de la 3 chenes, lotiune si crema pentru ten acneic, si un gel care ar trebui sa reduca in 8 ore marimea oricarui cos, On the Spot Gel de la Neutrogena. Toata aceasta artilerie grea a avut efect asupra cosurilor, cu exceptia celui de sub spranceana, care parca s-a si latit in ultimele doua ore.
deci sunt la capatul puterilor
stie cineva vreo alta metoda?

30 de comentarii:

o-felie-de-liliac spunea...

mda... eu am 23, dar n-am avut un cos la pubertate... incep acum... eu folosesc gama asla vital. pudra e chiar misto, plus, laptele doina cu castraveti este mega bun. si costa 3 lei... chiar e fain. ma face de catifea, dar tot nu ma scapa de ele...
de cand folosesc pudra, e mai ok...

adela sirghie spunea...

eu tot il pipai pe asta de sub spranceana dreapta!
incerc o metoda care a mai dat rezultate in cateva situatii la fel de grave: apas tare, tin asa trei patru minuute, reiau dupa un sfert de ora. sper sa se retraga si de data aceasta.

o-felie-de-liliac spunea...

o sa incerc si eu data viitoare. sau mai bine sa nu mai fie data viitoare....

madalina spunea...

Nu am intalnit niciodata o dfescriere atat de amanuntita a unui cos. Eu de cate ori imi iese cate unul ma abtin sa nu-l zgandar... Stiu ca in momentul in care il enervezi apasandu-l cu degetul si nu il lasi sa isi faca veacul asa cum vrea el, risti sa te trezesti cu o buba in adevaratul sens al cuvantului. Asta e, trebuie sa le suportam si pe ele, fac parte din viata noastra ca multe alte chestii insuportabile...

adela sirghie spunea...

la mine e invers: l-am apasat aseara, am tinut degetul cateva minute, am repetat figura si de dimineata am observat cu mare incantare ca a inceput retragerea!

Magda spunea...

mda si eu sunt in aceeasi perioada de dinainte cu musafiri nepoftiti.singura solutie e sa astepti sa treaca.mai dai cu o crema una alta.mie pasta de dinti mi-i usuca :D

Andra spunea...

Imi permit sa va recomand Brevoxyl - il gasiti in farmacii la aproximativ 25 lei. Desi am 30 de ani si un bebe de 4 luni, inaintea ciclului ma confrunt cu aceeasi problema - cosurile. Se aplica Brevoxyl doar pe cos, nu se expune fatza la soare dupa aceea (va recomand sa il folositi seara) si pur si simplu il usuca (rezolva si problema punctelor negre).
Si inainte de sarcina, si acum aveam si am tenul gras. In timpul sarcinii se uscase groaznic parca m-as fi dat cu faina pe fatza, indiferent ce crema hidratanta as fi folosit. Parca ma simt mai bine asa!!!
Felicitari pentru blog!

Alexa spunea...

"parca incing un fel de summer party pe fata mea"
Vai ce simpatica ai fost, Adela! :))
Nici eu nu urasc ceva mai mult decat acesti intrusi care apar cand ti-e lumea mai draga. Mai grav este ca eu nu pot sa ma abtin sa nu ii anihilez cu degetele mele si o bucata de tifon sau ce am la indemana. Si eu am un gel on the spot de la Roc, dar mi se pare ineficient si prea agresiv...doar inflameaza si/sau inroseste zona. Deci si eu sunt interesata de descoperirile voastre. :)

adela sirghie spunea...

buna andra, ma bucur mult ca ai intrat pe beautynews. nu stiam de brevoxyl, o sa intreb de el la farmacie.
felicitari pentru bebe si te mai astept pe blog cand ai timp. cu mare drag te invit si la Testimonials!

adela sirghie spunea...

pt magda si alexa: ati incercat vreodata brenoxyl? andra spune ca la ea functioneaza!

Magda spunea...

eu nu am auzit de el.am folosit zinerit care este foarte puternic,ti le usuca bine dar oricum nu dispar brusc.nimic nu le face sa piara asa,nu?acest zinerit are miros si gust neplacut daca pui mana pe fata in zona unde ti-ai dat si apoi atingi buzele,dar asta este...
practic cumperi doua tuburi:unul cu praf si altul cu solutie pe care le amesteci.de obicei se da la recomandarea medicului dar eu mi-am cumparat si fara reteta de mai multe ori.
si crema skinoren este buna.

adela sirghie spunea...

de zinerit am mai auzit, am o prietena care il foloseste.
eu nu l-am incercat niciodata nici pe acesta.

Zuzele spunea...

am folosit eu brevoxyl! DA, e foarte bun! zineryt nu mi-a placut deloc, ba chiar mi-a accentuat cosurile!

adela sirghie spunea...

imi pare foarte bine ca am inceput sa descoperim impreuna lucruri noi. sa facem diferenta intre produse bunicele si bune sau chiar foarte bune.
mie de exemplu imi este foarte clar ca nu voi incerca zynerit ci brevoxyl.
multumesc din suflet, fetelor!

Alexa spunea...

Si eu am folosit Brevoxyl, mai mult in adolescenta. Atunci chiar mi-a mers foarte bine cu el dar acum daca il aplic peste vren cos razlet, din pacate, are acelasi efect ca si Rocul. Ori am devenit eu prea sensibila, ori imuna la benzoyl peroxide. Dar intr-adevar, se considera ca BP-ul, concentratie 4% in Brevoxyl (destul de mare), ar fi cel mai eficient impotriva infamilor.

Gaby spunea...

Eu nu am probleme cu coşurile, dar am avut înainte de a lua pastile contraceptive. M-am dus la medic pentru consult şi aveam un buboi lângă buze şi medicul mi-a zis că-mi va recomanda o formulă care oferă şi beneficii tenului. Şi de atunci adio coşuri.

MS spunea...

Buna Adela , ti-as recomanda sa incerci de la Noviderm crema catifelanta . Daca vrei ti-o da sa o testezi . Am scris si pe blogul meu - acneea la adult uneori poate fi insotita si de hiperpigmentare iar tenul tau deschis poate fi predispus la asa ceva . Inca ceva dragut la cremutza asta este prezenta vitaminei C si E in compozitie .

adela sirghie spunea...

multumesc, Mihaela!
am mai incercat de la Noviderm, au fost foarte bune pentru tenul meu!

Alexa spunea...

Uitasem de uleiul esential de tea tree, are proprietati antibacteriene, ajuta strict pe the spot...

adela sirghie spunea...

eu am folosit ceva de la neutrogena, on the spot gel.in cele mai multe cazuri a avut efect, dar cred ca pielea mea s-a obisnuit cu acest gel pe care il folosesc de cativa ani(am avut doua tuburi)si nu mai are efectul scontat.
am folosit si tea tree oil de la the body shop dar nu a avut niciun efect miraculos nici el.]in ceea ce priveste cosul acesta imens de sub spranceana, ma gandesc la o alta posibilitate:poate ca a crescut un fir de par sub piele, altfel nu imi explic de ce nu s-a retras pana acum

MS spunea...

Este foarte posibil sa ai si un fir de par sub piele . Sfatul meu este sa nu il storci foarte tare pentru ca se poate sa strangulezi orificiul bulbului pilos . Poate fi si una dintre cauzele pentru care nu ti-a trecut inca . Cand se stoarce un cos este recomandat sa incerci sa largesti intai canalul , eventual sub baie de aburi( o tehnica inversa procedurii de scoatere ) si apoi storci .Daca folosesti procedeul asta lezezi si mai putin pielea . Am testat si chiar ies mult mai usor cosurile si punctele negre . Pupici

adela sirghie spunea...

mihaela, asa cred si eu
nu mai e dureros, dar e ca o bobita micutza, il simt sub piele si are, cum am mai spus, viatza lui.
cred ca se va retrage la un moment dat. mai mult ca sigur e un fir de spranceana blocat de un cos.

Magda spunea...

mi-am adus aminte.argila de la Asla Vital e foarte buna.scrie pe plic cu ce o poti combina pentru a trata un ten gras sau pt diverse probleme.mie imi usuca bine cosurile si nu-i scumpa deloc.cam 7-8 mii lei vechi un pliculet.

cosmofever spunea...

Buna :) Am o intrebare legata de Brevoxyl - am citit pe diverse forumuri ca aceasta crema usuca foarte mult pielea, ca are un efect destul de agresiv si ca trebuie aplicata exclusiv pe zonele afectate. Imi apar rar cosuri, si extrem de rar din acelea subcutanate, dureroase si de durata. Chiar si asa, vreau sa scap de ele! In acest caz, ce ziceti? Sa incerc Brevoxyl? Multumesc!

cosmofever spunea...

Eu folosesc de ceva timp Retin-A in combinatie cu Baneocin pudra care este un antibacterian foarte bun si destul de "soft." Le alternez in functie de problema pe care o am. Atentie insa, Retin-A se aplica NUMAI pe zona afectata, si poate provoca usturimi dar din experienta mea, nimic ingrijorator atata timp cat este respectata cantitatea indicata in prospect.

In privinta cremelor, folosesc La Roche-Posay Effaclar H pentru piele agresata de alte produse cosmetice. Effaclar H e o crema ieftina (55 lei in reteaua Sensiblu) si foarte eficienta in special in cazul tenului mixt/gras (mai ales in perioada de iarna, cand fata se usuca de la conditiile meteo). Crema lasa pielea hidratata dar nu uleioasa, si este o baza foarte buna pentru machiaj.

O mai foloseste cineva? Alte pareri?

adela sirghie spunea...

Nu pot sa raspund din experienta, pentru ca nu am incercat, dar Brevoxyl pare o idee buna. Personal nu o cunosc nici pe Andra, care a recomandat acest produs, insa ea scrie documentat, deci nu ar fi niciun motiv pentru care sa nu iti spun sa nu incerci. Eu acum folosesc ceva de la Origins, foarte bun, insa dupa ce termin, ma gandeam sa incerc si eu Brevoxyl.

Laura spunea...

Ce post amuzant, cu toate ca ceea ce facea acel cos nu era amuzant deloc.
Eu am avut unul pe frunte, care era al naibii de dureros, chiar prin august, inainte de majoratul meu cu cateva zile. Eram plina de nervi, deja ma gandeam cum voi iesi in poze cu acel corn in frunte, dar spre surpriza mea a trecut inainte si eu am putut petrece linistita, chiar daca n-am facut poze:-)
offtopic: in sfarsit mi-am facut cont si ma pot semna normal(sunt fata cu crema ivatherm-cred ca asa ma tine-ti minte mai bine).
Sarbatori fericite!:)

adela sirghie spunea...

Laura: welcome!

tratament acnee spunea...

Foarte bun articolul!
Felicitari!

Anonim spunea...

Am avut si eu cosuri si puncte negre si din experienta mea de cativa ani de zile va recomand exact produsele care m-au vindecat pe mine de acnee. Am folosit produsele naturale anti-acnee pe baza de ulei 100% pur din arbore de ceai-tea tree de la Thursday Plantation. De la ei am folosit o spuma naturala, o lotiune tonica, o crema hidratanta si un gel medicinal anti-acnee...pentru au functionat si le recomand.