miercuri, februarie 23

Cum apar si cum se instaleaza obsesiile

Cand am vazut ca una dintre prietenele mele care are 43 de ani nu se vopseste desi are mai multe fire albe destul de vizibile si problema tinde sa fie destul de serioasa, am zis ca eu nu o sa fac niciodata asa ceva. Ca trebuie sa ma gandesc la faptul ca va veni o vreme cand va trebui sa ma revopsesc. Prietena mea arata bine pentru 43, are un ten ok, o silueta agreabila, desi a nascut trei copii. Nu locuieste in Romania. Singura neregula, din punctul meu de vedere erau firele cam prea dese de par alb.
Daca nu vrei sa te vopsesti, ai varianta henna, care mi se pare cea mai soft posibilitate in materie de culoare.
Mi-ar placea sa stiu ca exista metode prin care sa intarzii aparitia firelor de par. Niste ceaiuri, niste pastile...visez eu. Cred ca as fi in stare sa renunt si la cafeaua de dimineata sau la paharul de vin rosu daca as sti ca aceste lucruri ar ajuta. Merg pana acolo incat as merge din nou regulat la fitness. Adica as face eforturi serioase.
Dupa ce m-am uitat bine de tot la firele ei albe, am zis ca eu ma voi vopsi cand imi vor aparea. Apoi am incercat sa fac pe dura si pe curajoasa si am spus ca daca ea nu moare si e totusi o femeie cocheta, poate ar trebui sa nu pun chiar atat de mult pret pe asta. Apoi am zis ca henna e ok, sau poate ca in cativa ani vor aparea vopsele mai usoare, mai performante, care sa nu atace firul de par foarte tare.
Am obtinut aceasta obsesie dupa ce nu m-am mai vopsit, inainte nu imi puneam aceasta problema. Acum verific in fiecare zi in oglinda, sa vad daca nu cumva mi-a aparut vreun fir razlet. Inca nu a aparut.
Cu micile riduri nu am nicio problema deocamdata.
Am constientizat aceasta obsesie rotunda azi dimineata, dupa ce mi-am amintit ca am visat peste noapte ca am fost nevoita sa ma vopsesc din nou. Am visat ca m-am vopsit roscata, dar un roscat deschis, parca venea dinspre blond, catre care mai am, asa, din cand in cand, o dulce aplecare melancolica. In vis eram roscata, ma uitam in oglinzi si nu ma recunoasteam, dar stiam ca sunt eu. Trebuie sa va spun ca nu mi-am dorit niciodata sa fiu roscata. Pentru ca nu cred ca mi s-ar potrivi. Dar in mintea mea pprobabil henna=roscat. Aceasta este concluzia la care am ajuns acum, in timp ce scriu acest text si m-a surprins si pe mine, pentru ca toata ziua m-am intrebat, oare de ce roscata, tocmai roscata?

Da, asa este, am o obsesie. Si nu se numeste celulita:)

20 de comentarii:

Lauren spunea...

Si povestea mea tot cam asa ar incepe.. Am o prietena careia i-au aparut cateva fire albe. Dar la mine se schimba varsta, prietena mea are 19 ani :|

Irynuk spunea...

daca ma crezi am 20 de ani,fac 21 de ani in octombrie si am fire albe..nu gresc cand vorbesc la plural..am mai multe..si am aceasta problema de pe la 18-19 ani.Il vopsesc si asta e.Probabil e ceva genetic...nu stiu:)

Anonim spunea...

Stiu ca henna nu acopera firele albe...cel putin asa mi-au zis cateva coafeze. Eram si eu interesata de henna dar acum cred ca voi trece tot la vopsea.
In legatura cu prietena ta, sa stii ca am auzit cateva persoane care considera ca firele acelea albe au farmecul lor si ca prefera sa isi faca cateva suvite, fara sa acopere in totalitate firele albe.
Personal, nu imi plac firele albe dar poate, pana voi avea multe fire albe, imi voi schimba parerea. :P

adela sirghie spunea...

@Shopperita: am o prietena care se vopseste cu henna, pentru ca are fire albe-multe, si i le acopera. Dar am numai un singur caz. E singura fata pe care o stiu si care foloseste henna.

Anonim spunea...

Atunci imi dai sperante! Ma voi documenta in aceasta privinta! Merci pentru raspuns. :)

Iulia spunea...

chiar mi se pare trist sa constati intr'o zi ca incep sa iti apara fire alte de par... deja m'am intristat
intradevar am vazut henna vopsit peste firele albe de par, la o prietena care ar pb asta, i le acoperea, dar treptat dupa cva timp incepea sa se curete vopseaua si sa se cunoasca...deci tine mai putin decat vopseaua normala
pupici si vise frumoase:D:*

Monica - Pisica albastra spunea...

oooff, Adela! :(
daca ai stii tu ca eu am doar 25 de ani si o suvita alba (SUVITA!) in dreptul fruntii, pe o parte??!! :((

acum un an si ceva fratele meu mai mic a avut un accident de motocicleta...a fost foarte aproape sa nu mai fie...medicii nu ne dadeau multe sperante...dar, multumesc lui Dumnezeu, s-a recuperat si acum poate duce o viata aproape normala

atat eu cat si mama am fost devastate in perioada spitalizarii lui, mai ales in perioada lunga de Terapie Intensiva. in urma acestei experiente traumatizanta, am albit! stiu ca e un mit, dar firele albe au inceput sa-mi apara atunci si s-au inmultit in perioada aceea strsanta. acum, numarul lor a ramas constant. nu-mi mai cresc altele.

nici eu nu vreau s ama mai vopsesc. am facut-o, mi-am facut si permanent lejer o vreme. acum insa iubesc culoarea naturala a parului meu, nu as vrea sa o schimb si nu as vrea sa-mi mai torturez parul si pe mine laolalta.
insa cateodata ma deranjeaza firele alea, mai ales ca-s aproape de fata...prietenele mele spun ca-i ceva interesant, o nota distinct, mai ales la varsta mea..mica :)) insa nu stiu ce sa zic...cateodata chiar ma deranjeaza si as vrea sa existe o solutie de a le camufla fara sa ma vopsesc.

variantele mele ar fi henna si nuantatorul, insa amandoua vin cu probleme: nuantatorul s-ar putea sa nu le acopere si curge la fiecare spalare ( e "messy"), iar despre henna am auzit ca "da dependenta". adica nu o poti scoarte din par decat cu foarfeca si nu-ti mai permite nici o alta obtiune (vopseaua nu prinde peste parul tratat cu henna in situatia in care nu-mi place rezultatul sau dupa un timp va deveni dezagreat)

mi-ar prinde bine sa aflu opinia ta! chiar mi-ai nimerit un punct sensibil cu postarea din seara aceasta.
iti multumesc mult!

adela sirghie spunea...

@blogul Iuliei: nu stiu nimic despre acest subiect.
Insa cred ca pui prea mult la suflet.
Viata e in alta parte...
Sunt sigura ca putem scrie ceva gen "De ce nu iubim barbatii"
Parerea mea e ca revista vrea sa isi faca reclama...

Cupcake Splendens spunea...

asa am visat eu intr-o noapte ca m am vopsit blonda(eu sunt bruneta) si o saptamana numai la asta ma gandeam

Zuzele spunea...

Eu am fire albe si ma vopsesc, dar nu din cauza asta, ci pentru ca imi place sa fiu satena inchis :P

PS: roscatul a devenit obsesia multora in ultimul timp! Am 3 prietene care s-au roscatit in ultimele 2 sapt. Sa nu mai spun de vedete... Cred ca ti-ar sta bine, desi mie imi place foarte mult culoarea ta naturala :)

Anonim spunea...

Fiica mea are 18 ani si are fire albe care i-au aparut acum cateva luni,un an. Eu am 43 si abia acum vreo 2 ani mi-au aparut si sotului meu la fel. Nu-mi amintesc sa fi avut rude care sa fi avut fire albe la o varsta asa frageda. Chiar am urmarit de curand o emisiune in care se vorbea despre firele albe aparute timpuriu si spunea acea d-na dr ca nu se poate face nimic, decat sa se camufleze..De vopsit nu vrea sa auda si sincer nici ea nu as vrea sa se vopseasca, ma gandeam totusi sa nu fie alta cauza..Lili

A.M. spunea...

primele fire de par alb mi-au parut la 19 ani, iar acum la aproape 25 deja am in tot capul. daca nu mi-as vopsi parul, probabil as fi grizonata. n-as putea sa nu ma vopsesc. am fost roscata vreo 5 ani, dupa care am trecut la saten (culoarea naturala), dar vopseaua se curata si firele albe se vedeau de la o posta. si uite asa am ajuns la blond.
la mine e si mostenire genetica. mama la 27 de ani era grizonata, fratele meu mai mare la 30, la fel.

Ana-Maria spunea...

Si eu mi-am propus sa ma revopsesc in momentul in care o sa vad primul fir de par alb. :)
Imi place acest articol. :*

mada spunea...

Monica nu e un mit ... mama mea a albit total de tanara tot din cauza unui necaz in familie care i-a produs un soc ...

si eu am cateva fire albe ( mai putin de 5) si inca nu ma vopsesc.... cel mai vizibil este un fir alb la tampla dreapta pe care l-am smuls o data ... acum a crescut din nou si tot penseta il asteapta :D

Camelia spunea...

Adela, mie mi-au aparut primele fire albe la 25 de ani, dupa moartea bunicului meu (Monica, nu e un mit). Iar dupa ce-a murit tata, situatia a devenit mai grava, parul meu natural fiind negru taciune, firele albe sar primele in ochi (am cateva deasupra fruntii si cateva pe la tample), iar pentru mine a devenit o obsesie.

La ultimele 3 vopsiri (facute doar din necesitatea de a acoperi acele fire albe), am avut parte de un esec total pentru ca nici o vopsea nu le-a acoperit, iar eu mai aveam putin si ma lasam cuprinsa de disperare.

Azi iti pot spune ca nu-mi mai pasa, am invatat sa iau lucrurile asa cum vin si mi-am dat seama ca fac prea mult caz pentru niste amarate de fir de par, pe care cei mai multi din jurul meu nici nu le observa, dar eu le-am dat o importanta mult prea mare.

Anonim spunea...

Primul meu fir alb a aparut la 20 de ani. Genetic, mama a albit foarte devreme, dar are parul de un alb-gri, il lasa nevopsit si toata lumea o intreaba cu ce vopsea s-a vopsit de i-a iesit asa faina culoarea :))
Cand era mai tanara se vopsea ca sa acopere firele albe, apoi a renuntat de tot.

Eu ma vopsesc de cand aveam 16 ani. Mie imi face bine vopseaua, parul straluceste si firul se ingroasa. Am fost si blonda, si roscata si bruneta.
Acum nu pot sta nevopsita pentru ca am vreo...20 de fire albe si stralucesc de mama focului in varful capului la radacina:)

@Adela, cred ca ti-ar sta bine roscata. Un roscat ca cel al Rhiannei.


Claudia

coco spunea...

eu am par alb de la 20 de ani , nu cateva fire , mult...acum e 3/4 alb , seman cu tata pe care-l stiu tot cu par alb de tanar , fratele meu si sora abia acum la 42-48 au fire albe...pe mine nu ma deranjeaza prea mult faptul ca ma vopsesc de 25 de ani ...am experimentat ..multe...singurul lucru deranjant e faptul ca pe culoare inchisa se vad radacinile repede...si trebuie sa revopsesti la 3 saptamani...e mai greu...dar e chestie genetica...sigur!!!

Monica - Pisica albastra spunea...

multumesc mult celor care mi-au raspuns si m-au linistit, chiar credeam ca e un mit si ca mi se intampla doar mie toate ciudateniile!
si...vreau sa-mi cer scuze: acum am recitit postarea si am vazut ca e scrisa in ultimul hal! nu mi-am dat seama, am scris-o printre lacrimi in intuneric la 12 noaptea (mereu ma afecteaza cand imi amintesc de frati-miu si de cat a suferit atunci mama..nu, nu de parul meu alb ma bocesc eu :)) )
...am scris "optiuni" cu "b"!!! absolventa de Litere eu!!! rusine sa-mi fie!! :)
imi cer scuze inca o data!
Adela, scuuuuze!!

Anonim spunea...

Interesant topic.
Eu am 27 de ani si cam de un an mi-au aparut cateva fire de par alb, dar sincera sa fiu , nu ma deranjeaza deloc. De vopsit ma vopsesc de pe la 19 ani, insa in ultima perioada am cam rarit-o cu vopsitul si folosesc mai mult nuantator.
Henna imi displace total. Miroase urat si peste ea nu prinde apoi nicio vopsea, iar firele albe nu le acopera foarte bine.
Mi-ar fi placut sa seman cu maica-mea, care are aproape 60 de ani si foarte foarte putine fire albe. Pe de alta parte, soacra-mea este mai tanara cu vreo 10 ani si este grizonata, dar ii sta foarte bine. Exista oameni carora le sta bine grizonati sau chiar albi in cap (gandul ma duce la acele batranici cu parul alb si fata luminoasa).
In privinta ridurilor..aici imi cam fac probleme pentru ca de adolescenta am cateva riduri de expresie care acum se cam vad...Poate voi apela cu timpul la ceva acid, nu stiu...sa-mi fac curaj:)

Natural spunea...

Bun subiect. Stres oxidativ se cheama cauza aparitiei timpurii a firelor albe. Are treaba cu radicalii liberi si cu altele, dar nu insist.

Ne vedem la primavara ... in urmatorul Blog and roll

Spor!