duminică, februarie 27

Tu cata apa bei zilnic?

Foarte multe fete mi s-au plans ca "uita" sa bea apa. Ca fac eforturi, ca au post-it-uri pe computer, ca tin pet-urile langa ele, dar ca nu inregistreaza mari succese. Iar seara, cand fac "contabilitatea", realizeaza ca nici in ziua respectiva nu s-au putut tine de promisiune. Si fac marea greseala ca inainte de culcare sa suplimenteze cu cantitatea cu care au ramas restante.
Sigur, prima regula este sa bei suficienta apa incat sa nu ti se faca sete. Dar vin altii si spun ca de fapt trebuie sa bem apa numai cand ni se face sete. Ca pentru unii-doi litri e mult, pentru altii-putin.
Parerea mea este ca nici nu trebuie sa astepti pana simti ca mori de sete, dar nici nu trebuie sa torni in tine fara rost, cu finalitatea previzibila a mersului la baie in fiecare sfert de ora. Cand ti se face sete, e semn clar ca organismul tau incepe sa sufere. Daca nu il bagi in seama(si acest lucru se intampla daca esti foarte ocupata) ajungi la senzatia aceea teribila de "sunt moarta de sete".
Primul lucru pe care trebuie sa il faci dimineata este sa bei apa. Multa. Apoi sa te asiguri ca ai pet-uri de apa peste tot, ca sa nu uiti sa bei: in baie, in bucatarie, in masina, la birou.
Daca te mira precizarea mea cu pet-ul de apa in baie, incearca sa imi urmezi sfatul o sa ramai uimita cat de repede se termina sticla de apa din baie.

21 de comentarii:

Adina//SeptembrieJoi spunea...

Si eu ma chinui cu apa, cand sunt la serviciu imi amintesc mai des (e si un pretext sa ma mai ridic de la birou, am un pahar mic si il umplu des - cica e si un truc, sa fii mai in forma asa), dar cand sunt acasa.... Azi am baut doar o cana cu ceai si una cu apa. Acum ma duc sa mai beau!

Andreea spunea...

Eu mi-am socat toti colegii de munca cata apa pot bea!
Ajung uneori chiar si la 4 litri de apa pe zi.In general mai putin de 2 litri si ceva de apa pe zi nu "scap".
Nu ma fortez sa beau,ci pur si simplu imi place apa!
Daca nu e apa,e clar ceai sau lapte,dar lichide sa fie!
Prietenul meu de exemplu nu stiu cum poate sa bea zilnic doua cani de cafea si sa bea doar o cana de apa intreaga zi.Eu personal as fi insetata toata ziua aia.Si nu,nu uita,ci pur si simplu zice ca nu simte nevoia...

Pupici!

Lauren spunea...

Am incercat si eu sa beau 2l de apa pe zi. Cand am vazut ca nu reusesc pentru ca mi se parea prea multa apa, nu simteam nevoia sa o beau, am zis ca trebuie sa fac din asta un lucru placut, pe care sa-l fac cu pofta si drag, si atunci mi-am transformat litrii de apa in litri de ceai si supe. Am ajuns sa beau aproape 2l/zi, si intr-adevar se vede diferenta, chiar daca nu e numai apa simpla :)

Georgiana spunea...

Eu nu obisnuiam sa beau multa apa, pana am avut niste probleme cu rinichii. Apoi m-am invatat sa-mi car sticluta de 2l la birou, sa beau de fiecare data cand o vad si,cel mai important, sa beau un pahar maaaare dimineata si seara. In mai putin de 2luni, am ajuns sa-mi fie super sete daca nu beau cantitatea asta de apa. Iar efecte pozitive sunt o gramada : tenul arata super proaspat, parul la fel, ma simt mai usoara, nu ma mai balonez(!!). Si la vara am de gand sa ajung la 3l de apa pe zi.

Dia spunea...

Adevarul este ca si eu tin mereu o sticla de apa in camera, langa pat, asta si din comoditatea de a ma duce la bucatarie. :D Iar daca aceasta comoditate este prea mare si nu avem o sticla de apa langa noi, atunci chiar riscam sa ne deshidratam.
Am realizat ca nici eu nu pot bea 2 litri de apa pe zi si totusi ma straduiesc sa beau cat mai multa, dar nu pot, nu simt nevoia, ma balonez etc. Si totusi beau cate o gura, cate o gura, chiar daca nu mi-e sete, de multe ori din reflex, dar tot nu reusesc sa consum 2 litri, nu inteleg de ce. Singurele dati cand chiar simt ca beau multa apa sunt atunci cand mananc, fie sarat, fie o mancare mai greoaie dupa care simt nevoia sa beau mult si atunci mereu am senzatia ca imi vine sa ma duc la baie, iar cel mai urat si cel mai enervant este atunci cand sunt in drum spre facultate/casa pentru ca este destul de mers si nu sunt wc-uri la tot pasul si chiar daca ar fi, ti se taie pofta de a te usura cand intri in ele.
Astea fiind spuse, o sa ma straduiesc din ce in ce mai mult, dar eu tind sa cred ca trebuie sa bem o cantitate de apa direct proportionala si cu gabaritul nostru. :D
Te pup!

Denisa spunea...

acum beau apa :))

Katrim441 spunea...

Eu fac asa: beau o jumatate de litru de apa de cum ma trezesc, inca jumatate pana la ora 12, urmatoarea sticla trebuie sa fie gata pana la 3 (in principiu pana la pranz) iar apoi ultima sticla pana la cina (6-7 p.m.). In felul asta, baut pe portii, mi se pare mult mai usor de respectat regula iar la sfarsitul zilei, in mod invariabil voi ajunge sa beau mai mult de 2 litri pentru ca mi se face pofta de apa inspre seara si stiu ca nu mai am nici corvoada numaratului sticlelor. So it's pure pleasure:)

beauty-s spunea...

apa este foarte importanta pentru organismul unui om :) eu in fiecare zi beau cate 1-1,5 l de apa asa m-am obisnuit de acum 2 ani ,dar inainte si eu ma chinuiam sa beau :) ori uitam ori beam prea multa deodata

Maria Manea spunea...

La mine e altceva,corpul nu simte nevoie sa bea apa...pot sa stau si 2 zile fara sa beau pic de apa...Dar de cand am citit un reportaj cu un medic despre lipsa aportului de apa am ajuns sa "ma oblig" sa beau:)),la un moment dat imi luam sticla de 2 l de apa plata la scoala:Phihi!

Mihaela Pojogu spunea...

Trist dar adevarat !
..iarna, eu beau in jur de 1l-1.5l maxim, mai mult cu forta, iar vara poate depasesc 2 litri, dar asta cand joc tenis, etc
Am zile cand abia la mijlocul zilei ma ating de ea, iar seara beau un pahar pe nerasuflate, i know.. extrem de putin..

Perseverenta, mama invataturii.

Unknown spunea...

si eu beau apa acum :)))

Cupcake Splendens spunea...

si eu aveam probleme cu apa,cateodata beam doar o cana de apa pe zi.iti dai seama ca si pielea imi era deshidratata...dar acum imi aduce aminte prietenul meu sa beau apa,niciodata nu ma fortez sa beau mai multa decat imi trebuie pt ca mi se face rau si imi vine sa vars.acum ca beau peste un litru de apa pe zi, vad ca pielea mea arata mai bine.

DeliasBeautyBlog spunea...

Eu beau cate 3-4 litri pe zi :))
Inainte nu reuseam sa dau gata nici macar 2 cani si mi-a tinut "predica" doctorul de familie care mi-e si prieten ca trebuie sa beau cel putin 2 litri.
Primele saptamani a fost ft greu...dar acum...daca nu beau suficienta mi-e sete!
Asa ca beau de fiecare data cand mi-e sete si pana seara dau gata 1-2 sticle de 2 litri :))

Anonim spunea...

Eu nu beau apa niciodata, mai ales plata. Beau numai coca-cola, uneori si nestea si fooooarte rar apa minerala. Sunt dependenta de cola, din fericire nu am probleme cu somnul din cauza ei si aparent nici cu stomacul (inca nu am facut analize ca sa fiu complet sigura). Si cred ca daca mi-as face, tot as continua sa beau... E o dependenta de care nu pot scapa, dar totodata imi place. Cand ajung la facultate, adica dupa vreo 2 ore dupa ce m-am trezit (o ora aranjat+mic-dejun, o ora pe drum), trebuie neaparat sa beau cola, altfel sunt molesita toata ziua si nu dau randament. Dar tot nu ma las de cola.

Adelina Eneșca spunea...

Mi-am propus de nenumarate ori sa beau mai multa apa dar...tot nu beau cat ar trebui. Oricum, am facut progrese fata de anii trecuti cand abia imi aminteam sa beau o cana. La fel fac si cu suplimentele nutritive, mereu uit sa le beau.

Thin Lizzy Store spunea...

depinde,adica eu la 1,60 m si 43 kg:),cata apa sa beau??!nu pot bea cat o persoana de are 60-70 kg,logic..

Diana P spunea...

eu beau foarte multa apa. mereu am o sticluta cu mine,si mi-e sete din ora in ora.

asias spunea...

Imi place apa ! La nebunie. Anul acesta de Revelion am baut un pahar cu sampanie si...apa, atat. Beau 2-3 litri/zi fara efort. Dar nu a fost mereu asa. Acum 2-3 ani beam apa numai cand aveam senzatia de sete. Usor, mi-am dat seama ca gresesc si am incercat cu pet-urile de apa peste tot, cum spui tu. A functionat de minune.

Fluturas euforic spunea...

Trebuie sa recunosc ca si eu ma confrunt cu aceasta problema. Pur si simplu imi este greu sa beau apa asa din senin, fara sa-mi fie sete, desi stiu nenumaratele efecte pozitive ale celor 2 l de lichide pe zi. Poate mai multa ambitie ne-ar ajuta. Mult succes :d:*

Fluturas euforic spunea...

Trebuie sa recunosc ca si eu ma confrunt cu aceasta problema. Pur si simplu imi este greu sa beau apa asa din senin, fara sa-mi fie sete, desi stiu nenumaratele efecte pozitive ale celor 2 l de lichide pe zi. Poate mai multa ambitie ne-ar ajuta. Mult succes :d:*

Diana spunea...

si mie imi place foarte mult apa ,m-am obisnuit asa.sucuri nu mai beau de loc nici gustul nu mai imi place,rar beau cate un pahar de suc cand ies in oras cu o prietena,dar ca sa evit sucurile mai nou beau ceai. nu rezist mult fara apa :D